معرفی سنگ کوارتز سایلستون + مزایا و معایب

سنگ کوارتز Silestone بسیار مورد توجه صاحبان خانه و طراحانی قرار می گیرد که به دنبال یک متریال زیبا، متمایز و ماندگار برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه خود هستند. سنگ کوارتز سایلستون برای کانتر آشپزخانه ایده ای مناسب می باشد. زیرا سایلستون تنها صفحه کوارتزی است که حاوی ماده محافظ باکتریو استاتیک و به قولی انتی باکتریال است. به این معنا که این ماده از رشد و تکثیر گروه وسیعی از باکتری های مضر بر روی صفحات سایلستون جلوگیری می کند. سایلستون ساخته دست بشر است و از لحاظ تکنولوژی و مکانیکی با بالاترین کیفیت ساخته می شود و مهمتر از همه اینکه مصرف کنندگان هیچ محدودیتی برای انتخاب ندارند زیرا این سنگ مصنوعی در بیش از هفتاد رنگ و طرح مختلف تولید می شود و این یک امتیاز منحصربه فرد به شمار می آید.

 

سنگ کوارتز سایلستون

 

 

سنگ کوارتز سایلستون چیست؟

 

اگرچه سایلستون ماده ای ساخته دست بشر می باشد اما از مواد طبیعی تشکیل شده است. این محصول از دهه 90 تولید شد، اما به سرعت محبوبیت پیدا کرد و اکنون یکی از محبوب ترین متریال ها برای کانتر آشپزخانه شناخته می شود. سنگ کوارتز سایلستون در طیف گسترده ای از سبک تولید می شود و بسته به الگوی آن می تواند بسیار به سنگ مرمر یا گرانیت شبیه باشد. ماده اصلی سایلستون کوارتز است. کوارتز یک ماده معدنی طبیعی و یکی ازرایج ترین مواد معدنی روی زمین است.

 

 

سنگ سایلستون

 

سنگ کوارتز سیلستون برای چه مواردی قابل استفاده است؟

 

سایلستون یک متریال ایده آل برای استفاده های مختلف در هر خانه ای، فارغ از هرگونه سبک و دکوراسیونی می باشد. سایلستون به دلیل استحکام و ماندگاری بالا، برای مناطق پرتردد مانند کانترهای آشپزخانه عالی است. همچنین در حمام به عنوان دیوارپوش یا صفحه کابینت روشویی، پیشخوان آشپزخانه یا بک اسپلش مناسب و جذاب مورد استفاده قرار می گیرد. از سایلستون می توان به عنوان روکش دیوار استفاده کرد تا به هر فضایی علاقه بصری را اضافه کند. البته این نکته را باید بخاطر بسپارید اگر کوارتز سایلستون را برای کانترآشپزخانه خود انتخاب کرده اید – هرگز قابلمه و ماهی تابه داغ را مسنقیما بر روی آن قرار ندهید.

سینک ظرفشویی سایلستون یکی دیگر موارد استفاده این متریال می باشد که از نظر بصری، ظاهری منسجم به فضای اشپزخانه می بخشد و این توهم را ایجاد می کند که سطوح کار شما از یک قطعه بزرگ از سنگ طبیعی تشکیل شده است. سایلستون یک عنصر طراحی خیره کننده می باشد که اصالت را به دکوراسیون آشپزخانه شما می آورد.

سنگ کوارتز سایلستون غیر متخلخل است، مایع را جذب نمی کند و آنتی باکتریال می باشد. این دو مشخصه در کنار هم دلیل محکمی برای استفاده از سایلستون در دکوراسیون آشپزخانه می باشد ، جایی که تمیز کردن یک اولویت مطلق به حساب می آید.

 

کانتر کوارتز سایلستون

 

مزایا و معایب سنگ کوارتز سایلستون

 

مزایا

1-تنوع رنگ و طرح از مزایای سنگ سایلستون محسوب می شود و تقریبا در هر رنگ قابل تصوری وجود دارد.

2- سایلستون سطحی آنتی باکتریال دارد به این معنا باکتری ها امکان رشد روی این نوع سنگ را نخواهند داشت!

3- سنگ کوارتز سایلستون در برابر خط و خش افتادن و ساییدگی بسیار مقاوم است.

4- شباهت ظاهری سایلستون به سنگ های طبیعی از دیگر مزایای این سنگ مهندسی شده می باشد. البته با توجه به رفع معایب سنگ طبیعی، سایلستون ظاهری زیباتر، طول عمر و دوام بالاتری دارد.

5-مقاوم در برابر ضربه از دیگر ویژگیهای مثبت سایلستون به شمار می آید. سایلستون به دلیل وجود سیلیس دارای سطحی بسیار سخت است. این سختی باعث می شود که این سنگ در برابر ضربات مقاومت بسیار خوبی داشته باشد.

6- سنگ کوارتز سایلستون یک سنگ غیر متخلخل است و در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم می باشد. این ویژگی شاخص سایلستون آن را به متریالی مناسب برای فضاهایی نظیر آشپزخانه و بویژه روی کانتر آشپزخانه تبدیل می کند.

7- مراقبت و تمیز کردن سنگ سایلستون آسان است.

8- زیبایی بی نظیر و چشم نواز

 

 

مزایا و معایب سنگ کوارتز سایلستون

 

 

معایب

عدم امکان اجرای سطح بدون درز از معایب سنگ کوارتز سایلستون محسوب می شود. سنگ کوارتز بسیار سخت است و قابلیت ساب خوردن با سمباده ندارد.

نکته: اجرای بدون درز صفحه و از بین بردن درز در محل اتصالات از ویژگی های مهم سنگ کورین است.

2-اگرچه سایلستون نسبت به آسیب و صدمات احتمالی مقاوم است ولی در صورت اتفاق براحتی قابل ترمیم نیست. مانند آسییب ناشی از پاک کننده های شیمیایی سخت که ترمیم ان امکانپذیر نمی باشد و باید تعویض شود.

2-هرگز ظروف خیلی داغ را مستقیم بر روی سنگ کوارتز سایلستون قرار ندهید.

 

این مطلب را از دست ندهید: تفاوت های مهم سنگ سایلستون با گرانیت

 

تفاوت سنگ سایلستون با سنگ مرمر

 

1-سنگ مرمر سنگی طبیعی است و در هنگام تعویض به سختی می توانید سنگی با همان طرح و رنگ پیدا کنید. درصورتیکه با انتخاب سنگ سایلستون هرگز با این مشکل روبرو نخواهید شد.

2-سنگ کوارتز سایلستون نسبت به سنگ مرمر از دوام بیشتری برخوردار است.

3-سایلستون برخلاف مرمر، سنگی غیر متخلخل و در برابر لکه مقاوم می باشد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا