با جدیدترین اکسسوری کابینت آشپزخانه آشنا شوید!

آشپزی دیگر سخت و طاقت فرسا نخواهد بود اگر آشپزخانه خود را برای صرفه جویی در وقت و دسترسی آسان مجهز کنید. چگونه این کار را انجام می دهید؟ طراحان و کارشناسان می گویند که آسان ترین و بهترین راه استفاده از اکسسوری کابینت آشپزخانه است. در یک آشپزخانه مدرن نظم و ترتیب چیدمان وسایل حرف اول را می‌زند و استفاده از یک اکسسوری آشپزخانه مناسب می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را به مراتب مرتب تر به نمایش گذارد. اکسسوری کابینت آشپزخانه چیست؟ جدیدترین اکسسوری آشپزخانه کدامند؟ در این مطلب از ایلکا با مفهوم اکسسوری کابینت آشپزخانه و جدیدترین انواع آن آشنا خواهید شد.

 

جدیدترین اکسسوری کابینت آشپزخانه

 

اکسسوری آشپزخانه چیست؟

اکسسوری آشپزخانه اساساً وسایلی است که برای افزایش ذخیره سازی و قابلیت دسترسی آسان در داخل کابینت ها نصب می شود. به عنوان مثال، با استفاده از یک اکسسوری در داخل کشو به راحتی می توان انواع قاشق ، چنگال و کاردها را مرتب کرد، وسایل کوچکتر مانند کفگیر، درب بازکن، صافی و ... ذخیره کرد و به جای داشتن یک کشو آشفته و درهم برهم یک کشو منظم و مرتب داشته باشیم. به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی، قابلیت دسترسی به تمام نقاط کابینت، سهولت استفاده و محدود کردن میزان حرکت کاربر در حین آشپزی از اهداف اصلی نصب اکسسوری کابینت آشپزخانه می باشد که لذت آشپزی را دو چندان می کند.  

همانطور که انتخاب مناسب کانتر آشپزخانه مانند سنگ کورین می تواند به زیبایی بیشتر آشپزخانه کمک کند، انتخاب اکسسوری کابینت آشپزخانه نیز می تواند باعث افزایش بهینه سازی فضا شود. جدیدترین اکسسوری آشپزخانه شامل اکسسوری کشویی، اکسسوری آشپزخانه سوپر مارکت، اکسسوری سطل زباله آشپزخانه، مجیک کرنر، اکسسوری سبد آبچکان و ... می باشد.

 

جدیدترین اکسسوری کابینت آشپزخانه

 

اکسسوری آشپزخانه چیست؟

 

1-اکسسوری آشپزخانه کشویی

 از اکسسوری داخل کشو یا تقسیم کننده کشو برای مرتب کردن و استفاده بهینه از فضای داخلی کشو استفاده می شود. با این اکسسوری کشوهای به هم ریخته و در هم و برهم به خود نظم می گیرند و و برای پیدا کردن وسیله خاص نباید تمام کشو را به هم ریخت و به سختی آن را پیدا کرد. درواقع نصب این اکسسوری های جدید با قسمت کردن فضای کشو به محفظه های مختلف، کاربر را در مرتب کردن وسایل کمک می کنند. همچنین با استفاده از این اکسسوری می توانید از فضای کامل کشو برای ذخیره سازی وسایلی مانند بشقاب، کاسه و ... بهره ببرید.

 

اکسسوری کابینت آشپزخانه

 

 2-اکسسوری آشپزخانه مجیک کرنر

با استفاده از اکسسوری مجیک کرنر دیگر به آسانی می توانید به فضاهای دور و انتهایی کابینت به خصوص کابینت های گوشه و کنج دسترسی پیدا کرده و از فضای پرتی آنها بهترین استفاده را ببرید. این مدل از جدیدترین اکسسوری کابینت آشپزخانه به سه صورت ریلی، چرخشی و لوبیایی در بازار موجود می باشد. درواقع این اکسسوری ها به دلیل وجود قفسه های چرخشی، تمام وسایل داخل کابینت را به آسانی در معرض دید و دسترس شما قرار می دهد.

 

اکسسوری ارگانایزر قابلمه

 

 

 معمولا خانم های خانه برای ذخیره سازی انواع قابلمه و ماهی تابه به دلیل ساختار فیزیکی نامناسب با مشکلات زیادی روبرو هستند. راه حل این مشکل بسیار آسان است! تنها کافیست یک کابینت آشپزخانه را حتی گوشه ای ترین کابینت را به اکسسوری آشپزخانه ارگانایزر قابلمه مجهز کرده و فضایی بهینه و عالی برای قرار دادن و نگهداری این وسایل پرمصرف اما بد شکل ایجاد کنید.

 

اکسسوری آشپزخانه سوپرمارکت

 

3-اکسسوری آشپزخانه سوپرمارکت

سبدهای سوپر مارکت به دو صورت سبد سوپر زمینی و سبد ایستاده تقسیم بندی می شوند. سبدهای سوپر زمینی در سه نوع نصب از کف, سبد مواد شوینده, سبد نصب از بغل طراحی شده و از عرض ۱۵ تا ۶۰ سانتی متر با توجه به سایز یونیت انتخاب می شوند. این اکسسوری در دو حالت دو طبقه یا سه طبقه به صورت ریلی باز و بسته می شود و برای نگهداری خشکبار، پیاز، سیب زمینی، روغن و حبوبات و ... مناسب می باشد.

سبدهای سوپر ایستاده نوع دیگری از جدیدترین اکسسوری آشپزخانه سوپرمارکت است که شامل ۲ نوع سوپر وسط و سوپر یخچالی می باشد و برای نگه داری مواد غذایی و ظروف استفاده می شود. این اکسسوری باعث افزایش استفاده بهینه و نظم دهی فضای داخلی کابینت می شود.

 

اکسسوری سبد آبچکان

4- اکسسوری سبد آبچکان

سبد آبچکان از اکسسوری های پرمصرف و کاربردی آشپزخانه می باشد که جدا از زیبایی، برای مرتب قرار دادن ظرف و ظروف شسته شده مورد استفاده قرار می گیرد و مانع تجمع ظروف بر روی همدیگر می شود. معمولا این سبدها از جنس آهن و استیل در سایز های یونیت ۸۰-۹۰-۱۰۰-۱۲۰ جهت کابینت های فلزی و چوبی طراحی و ساخته می شوند. البته سبد آبچکان استیل دوام و عمر بیشتری دارد و در مقابل زنگ زدگی مقاوم تر است.

 

اکسسوری سطل زباله

 

5-اکسسوری سطل زباله آشپزخانه

مسلما هیچ کس از قرار دادن سطل زباله در کنار آشپزخانه رضایت ندارد زیرا علاوه انتشار بوی بد، تصویری زشت به دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می کند. از این رو طراحان فضایی را در کابینت برای قرار دادن سطل زباله در نظر گرفته اند. معمولا اکسسوری سطل زباله به صورت تک قلو و دوقلو به منظور تفکیک زباله و به شکل ریلی زیر سینک نصب می شود.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا