ساده ترین روش برای تمیز کردن کابینت ام دی اف (6 نکته مهم)

خانم های خانه بیشتر وقت تمیز کردن آشپزخانه خود را با تمرکز بر روی سینک ظرفشویی، کانتر آشپزخانه و کف ها صرف می کنند در صورتیکه در طراحی آشپزخانه، کابینت ها بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می آیند و تمیز و براق بودن آنها در زیبایی و مرتب بودن فضا بسیار تاثیر گذار است. غالبا بر روی کابینت های آشپزخانه به دلیل پخت و پز روزانه، لایه ای از چربی و گرد و غبار می نشیند که باعث تیرگی رنگ کابینت ها شده و آنها به مرور زمان براقیت و درخشندگی اولیه خود را از دست می دهند. تمیز کردن کابینت ام دی اف همیشه یک دغدغه برای خانم های خانه بوده است در صورتیکه پاک کردن کابینت ام دی اف و براق کردن آنها اصلا کار دشواری نیست. در ادامه این مطلب از ایلکا می خوانیم:

روش تمیز کردن کابینت ام دی اف

نحوه پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف

تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید

6 نکته مهم در پاک کردن کابینت ام دی اف

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف

 

روش تمیز کردن کابینت ام دی اف

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف اصلا به مواد شیمیایی بدبو و سمی نیازی ندارید و تنها کافیست تمیز کردن آنها را طبق گام های زیر حداقل هفته ای یکبار انجام بدهید تا همیشه تمیز، درخشان و زیبا بمانند.

گام اول: وسایل لازم را آماده کنید.

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف به دستمال نرم، اسفنج، سطل، آب گرم، مایع ظرف شویی و مقداری سرکه احتیاج دارید.

گام دوم: سطوح کابینت را از گرد و غبار پاک کنید.

گرد و غبار و ذرات باقی مانده بر روی سطوح کابینت را با یک دستمال خشک پاک کنید.

گام سوم: محلول موثر و کارساز تهیه کنید.

برای تهیه یک موثر و مناسب باید در یک سطل آب گرم، مقداری مایع ظرف شویی بریزید و خوب به هم بزنید تا مایع در آب حل شود.

 

این مطلب را نیز از دست ندهید: با جدیدترین اکسسوری کابینت آشپزخانه آشنا شوید!

 

گام چهارم: سطح کابینت را با اسفنج مرطوب پاک کنید.

در این مرحله، اسفنج را در محلول فرو ببرید، آب آن را گرفته و سپس آن را به صورت دورانی بر روی سطح کابینت بکشید.

گام پنجم: با یک دستمال نرم و بدون پرز سطح کابینت را خشک کنید.

در گام آخر با یک دستمال مرطوب کاملا سطوح کابینت ها را از مواد شوینده پاک کرده و با یک دستمال خشک و بدون پرز کابینت را کاملا خشک کنید تا رطوبت باقی مانده بر روی سطوح باعث پوسته پوسته و باد کردن کابینت ام دی اف نشود.

 

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف

 

نحوه پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف

برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف به مقداری آمونیاک نیاز دارید تا معجزه آن را به چشم خود ببینید. برای این کار تنها لازم است مقداری آمونیاک رقیق نشده را بر روی اسفنج بریزید و به صورت دایره وار روی لکه ها کشیده و در آخر مواد را با دستمال را از روی کابینت پاک کرده و خوب خشک کنید. از آنجا که آمونیاک ماده ای شیمیایی است قبل از استفاده این نکات را به یاد داشته باشید.

نکته اول: حتما از دست کش استفاده کنید تا به پوست دستتان آسیبی وارد نشود.

نکته دوم: فراموش نکنید برای تمیز کردن کابینت ام دی اف با محلول حاوی آمونیاک، هود را روشن کنید و پنجره‌ها را باز  کرده تا هوا جابه جا شود و دچار مشکل تنفسی نشوید.

نکته سوم: هرگز محلول آمونیاک را با سایر پاک کننده‌ها مانند سفید کننده ترکیب نکنید.

 

برق انداختن کابینت براق

 

تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید

آلودگی و کثیفی بر روی کابینت آشپزخانه سفید نسبت به رنگ های تیره  بیشتر نمایان است و تمیز کردن آن نیز کمی سخت تر می باشد. برای تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید به نصف فنجان ماده پاک کننده چند منظوره و سرکه سفید نیاز دارید که باید آن دو را با نصف لیوان آب در یک اسپری آبپاش خوب ترکیب کنید.  سپس این محلول را بر روی سطوح کابینت اسپری کرده و  با یک اسفنج نرم به صورت دایره ای خوب بکشید، در مرحله بعدی با یک دستمال نمدار مواد پاک کننده را از روی کابینت پاک کرده و در آخر با یک دستمال خشک و بدون پرز رطوبت آن را کاملا گرفته و کابنیت را خشک کنید.

 

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف

 

6 نکته مهم در پاک کردن کابینت ام دی اف

  1. بهترین روش برای برق انداختن کابینت ام دی اف براق، استفاده از اسپری پاک کننده ام دی اف است زیرا مانع از بین رفتن براقیت سطح کابینت می شود.
  2. برای پاک کردن لکه، اثرات دست، جوهر و ماژیک هرگز از مواد شیمیایی چون وایتکس، آستون؛ الکل صنعتی، مستقیمآ استفاده نفرمایید. زیرا این مواد می تواند به سطح رو کش دار ام دی اف آسیب برساند. بهتر است آن ها را با آب رقیق کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.
  3. قبل از اینکه شیشه های حاوی سرکه، روغن، مربا و ترشیجات را داخل کابینت بگذارید، زیر آن ها را تمیز کرده و درب آنها را محکم ببندید تا در بلند مدت باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ کابینت شما نشود.
  4. برای پاک نمودن درب هایی که قاب پروفیل ام دی اف یا آلومینیومی دارند، مراقب باشید مواد شوینده و آب به داخل درزها نفوذ نکند. زیرا نفوذ آب به مرور باعث کپک زدگی و ایجاد باکتری در کابینت شده و باعث خرابی دربها می شود.
  5. هرگز دستمالهای خیس آشپزخانه را برای خشک شدن از درب یا دستگیره کابینت آویزان نکنید، زیرا تماس طولانی رطوبت با کابینت، باعث آسیب جدی به آن می شود.
  6. بهتر است اسفنج مرطوب را به جای حرکت عقب و جلو به صورت دایره ای بر روی سطح کابینت ها بکشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا