اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل، کدام بهتر است؟

اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل، کدام بهتر است؟ تفاوت گاز رومیزی شیشه ای و استیل چیست؟

جذابیت، طراحی زیبا و ظاهر مدرن از ویژگیهای برتر اجاق گازهای شیشه ای به شمار می آیند و در طرف دیگر، اجاق های گاز استیل ضد زنگ به عنوان محصولی مقاوم در برابر لک، ظروف سنگین و ظاهر بدون لکه شناخته می شوند. با پیشرفت تکنولوژی، گاز شیشه ای و استیل از محبوبترین گزینه ها محسوب می شوند که به راحتی نمی توان از بین آنها یکی را انتخاب کرد زیرا اجاق گاز یک بار سرمایه گذاری است و همه می خواهند اجاق گازی داشته باشند که بتوانند سالیان سال از آن استفاده کنند. در این مطلب از ایلکا ما سعی می کنیم با بررسی و مقایسه گاز شیشه ای و استیل انتخاب را برای شما آسان کنیم. ما را تا پایان همراهی گنید.

 

گاز شیشه ای بهتره یا استیل

 

گاز شیشه ای بهتره یا استیل؟

به طور کلی، هر دو اجاق گاز از جنس استیل و شیشه ای دارای نکات مثبت و منفی زیادی هستند و نمی توانیم بطور قطعی بگوییم که گاز صفحه شیشه ای بهتر است یا استیل؟ اجاق گازهای استیل دوام بیشتری دارند و نگهداری از آنها آسان است اما به مرور زمان درخشش اولیه خود را از دست می دهند و به راحتی دچار خراش می شوند. از ویژگیهای برتر این مدل گاز این است که در آشپزخانه هایی با سبک های مختلف سنتی، کلاسیک و حتی مدرن زیبا و درخشان دیده می شوند و به دلیل دوام و ماندگاری زیاد یک انتخاب عالی برای خانواده های شلوغ و پر رفت و آمد محسوب می شوند.

 

اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل

 

اجاق گازهای شیشه ای مدرن نه تنها آشپزی را برای شما را لذت بخش می کنند بلکه جلوه ای هوشمندانه به آشپزخانه شما می بخشند. بدنه شیشه ای این مدل گاز باعث می شود تا این محصول در آشپزخانه های مدرن و به روز امروزی زیبا، لوکس و گزینه ای هیجان انگیز به نظر برسد. پس اگر از جمله افرادی هستید که زیبایی ظاهر دکوراسیون اشپزخانه تان در اولویت قرار دارد، ما به شما گاز شیشه ای را پیشنهاد می دهیم.

 

تفاوت گاز رومیزی شیشه ای و استیل از 3 جهت مختلف

 

استیل بهتره یا شیشه ای

 

1-جذابیت زیبایی شناسی

وقتی صحبت از زیبایی در میان است، گازهای رومیزی شیشه ای همیشه به عنوان اولین انتخاب درصدر لیست قرار می گیرند. گازهای شیشه ای براق و شیک از نظر زیبایی، ظاهری مدرن و لوکس به آشپزخانه شما می بخشند. در حالی که اجاق گازهای استیل این قابلیت را ندارند و نمی توانند آن ظاهر جذابی را که مورد نظر شماست را در آشپزخانه ایجادکنند.

نکته: برخی اجاق گازهای شیشه‌ای از قسمت لبه‌ها آسیب پذیر هستند و ما توصیه می کنیم از مدل‌هایی گاز خود را انتخاب کنید که لبه‌هایی تراش خورده داشته باشد تا این مشکل تا حد زیادی رفع شود و زیبایی ظاهر آنها کاسته نشود.

 

تفاوت گاز رومیزی استیل و شیشه ای

2-تمیز کردن

از لحاظ تمیز کردن استیل بهتره یا شیشه ای ؟ تمیز کردن و نگهداری گازهای شیشه ای از استیل آسان تر است ولی در مقابل آثار لکه و چربی بر روی انها خیلی زود پیدا می شود و باید هر روز آنها را پاک کنید. تمیز کردن اجاق گازهای استیل بسیار زمانبر و دشوار می باشد و براحتی نمی توان لکه های به جا مانده از دست را از روی آنها پاک کرد. اما خبر خوب این است که به دلیل فلز به کار رفته در آنها، گرد و خاک، آثار لکه چربی و دست را خیلی دیر نشان می دهند و نیازی به تمیز کردن روزانه ندارد.

 

این مطلب را از دست ندهید: مدل کابینت ام دی اف سفید [مات و براق] + زیباترین مدل ها و ترکیب رنگها

 

پس اگر از لحاظ کاری فرد شلوغی هستید و زمان کافی برای نظافت و تمیز کردن هر روزه آشپزخانه خود ندارید، ما به شما گاز استیل را پیشنهاد می دهیم زیرا اگرچه سخت تمیز می شود ولی کثیفی را نیز دیرتر نشان می دهد.

نکته 1: سرکه محصولی سحرانگیز است که درتمیز کردن گاز استیل و شیشه ای معجزه می کند.

نکته 2: در هنگام تمیز کردن آنها باید از مواد پاک کننده قوی پرهیز کنید زیرا ممکن است به شیشه گاز آسب برساند. در بسیاری از موارد سطح شیشه ای این گازهای رومیزی براحتی خراشیده و آسیب می بینند.

 

گاز صفحه شیشه ای بهتر است یا استیل

 

3-توزیع گرما

از نظر توزیع گرما، اجاق گازهایی با صفحات شیشه ای نسبت به استیل بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، این صفحات دارای محفظه محکم شده ای هستند که در سرعت خنک کننده و گرم شدن مهارت خوبی دارد. اجاق گاز شیشه ای از تنوع زیادی برخوردارهستند. شیشه به کار رفته در آن از نوع نشکن و در برابر گرما و حرارت بسیار محکم می باشد و علاوه بر این زیبایی فوق العاده ای به آن می بخشد از این رو به کسانی که زیبایی و ظرافت را در کنار هم دوست دارند، پیشنهاد می شود.

در پایان بسیار مهم است که علاوه بر در نظر گرفتن نکات بالا به سلیقه و نیاز خود نیز توجه کنید. همچنین اگر می خواهید محصولی با ظاهری زیبا و دوام بالا داشته باشید، اجاق گازهای ترکیبی شیشه و استیل می توانند خواسته شما را برآورده سازند. اکثرا این اجاق گازهای نمای شیشه‌ای با لبه استیل دارند. به همین دلیل به راحتی تمیز شده و از دوام بالایی نیز برخوردار هستند.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا