15 مدل کابینت پلی اورتان جدید و شیک

کابینت پلی اورتان یکی از جدیدترین انواع کابینت می باشد که در همه ی سبک های مختلف آشپزخانه از مدرن و معاصر گرفته تا کلاسیک و سنتی زیبا و شیک دیده می شود. سبک کابینت پلی اورتان نئو کلاسیک می باشد که به دلیل ویژگیهای منحصربه فرد، دوام و کیفیت بالا و زیبایی به یک محصول پرطرفدار و محبوب تبدیل شده است. کابینت پلی اورتان پالت نامحدودی از رنگ ها را برای انتخاب کاملاً متناسب با هر دکوراسیون ارائه می دهد. سطح این مدل کابینت به راحتی تمیز می شود و نگهداری از آن آسان است. در ادامه می خوانیم:

کابینت پلی اورتان چیست؟

معرفی و بررسی ویژگیهای کابینت پلی اورتان

نحوه تمیز کردن و نگهداری از کابینت آشپزخانه پلی اورتان

 

 

کابینت پلی اورتان چیست

 

کابینت پلی اورتان چیست؟

اکثر مردم تصور می کنند پلی اورتان نوعی جنس است، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه ست و درواقع کابینت پلی اورتان محصولی است با مغز اصلی ام دی اف یا چوب که سطح آن با رنگ پلی اورتان پوشانده شده باشد. این مدل کابینت در سه نوع براق، مات و نیمه براق تولید می شود. کابینت های پلی اورتان نسبت به دیگر کابینت های آشپزخانه یک مزیت مشخص دارند، از این لحاظ که تقریباً به هر رنگی که بخواهید در دسترس هستند. شما می توانید رنگ کابینت جدید پلی اورتان خود را متناسب با کف، کاشی و یا سایر وسایل آشپزخانه انتخاب کنید. ترکیب کابینت پلی اورتان با کانترهای سنگی مانند کورین، کوارتز، مرمر و گرانیت شگفت انگیز است.

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان

 

پلی اورتان می تواند فرسودگی کابینت های آشپزخانه را کاهش دهد، ظاهری زیبا و جدید به آنها ببخشد و عمر کابینت ها را افزایش دهد. پلی اورتان روی چوب خام بهترین عملکرد را دارد اما می توان آن را مستقیماً روی سطوح رنگ شده نیز اجرا کرد. اجرای رنگ پلی اورتان دارای شش مرحله است که عبارتند از سمباده، بتونه، سمباده، رنگ آستر، پرایمر، سمباده و در مرحله آخر رنگ مورد نظر مشتری روی درب ها زده می شود. اجرای کامل شش مرحله رنگ آمیزی باعث افزایش کیفیت رنگ کابینت شده و از خط و خش دار شدن انها جلوگیری می کند. البته کیفیت و دوام کابینت پلی اورتان با تعداد لایه های رنگ رابطه ای مستقیم دارد به این معنا که هر چه تعداد لایه های رنگ کمتر باشد، کیفیت، دوام و ماندگاری کابینت نیز کاهش می یابد و در اثر چندین برخورد، رنگ آنها کنده و پریده می شود.

 

تمی کردن کابینت پلی اورتان

 

یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب کابینت پلی اورتان برای آشپزخانه، سخت بودن آن است. آشپزخانه ها محیط های شلوغی هستند که تحت تأثیر فعالیت زیاد و تغییرات شدید دما قرار دارند. اما، وقتی شما این مدل کابینت آشپزخانه را انتخاب می کنید برخلاف کابینت هایگلاس براق لازم نیست که همیشه مراقب چیزی باشید. سطح پلی اورتان آنقدر سخت است که خراشیده شدن آن بسیار بعید می باشد و شما می توانید انتظار داشته باشید که آشپزخانه شما برای سالها همچنان زیبا بماند. کابینت های پلی اورتان کاملا ضد آب بوده و در برابر خراشیدگی، ساییدگی و لکه ها مقاوم هستند و می توانند یک انتخاب عالی برای خانه های شلوغ و پر رفت و آمد باشند.

 

ویژگیهای کابینت پلی اورتان

 

تمیز کردن آسان مهمترین مزیت کابینت پلی اورتان می باشد. اگر نمی خواهید ساعت ها به تمیز کردن و نگهداری از کابینت آشپزخانه خود بپردازید، قطعاً قابل تأمل است. برای از بین بردن گرد و غبار، آلودگی و لکه ها، تنها چیزی که شما نیاز دارید یک پارچه نرم و مقداری آب گرم و صابون است و مواد پاک کننده شیمیایی قوی در آشپزخانه شما جایی ندارند.

 

کابینت پلی اورتان براق

 

معرفی و بررسی ویژگیهای کابینت پلی اورتان

1-گستردگی و تنوع پالت رنگ

گزینه های رنگی برای پلی اورتان گسترده و شگفت انگیز است، ویژگی که در دیگر انواع کابینت آشپزخانه مشاهده نمی کنیم. شما می توانید تقریبا هر رنگی را که رویای آن را در سر داشتید در آشپزخانه خود بیابید. این امر به ویژه اگر شما دوست دارید کابینت هایتان با دیگر وسایل و تجهیزات آشپزخانه هماهنگ باشد و یا به دنبال ایجاد بیانیه ای کاملاً منحصر به فرد در آشپزخانه جدیدخود هستید، یک امتیاز بزرگ محسوب می شود. درواقع گستردگی و تنوع پالت رنگ قدرت انتخاب مشتری در انتخاب رنگ کابینت را افزایش می دهد.

 

کابینت پلی اورتان مات

 

2-جاذبه بصری

کابینت های پلی اورتان با الگو و بافت های مختلف در سه نوع مات، براق و نیمه براق طراحی و تولید می شوند. این ویژگی انعطاف پذیری فراوانی را فراهم می کند تا شما با توجه به نیاز و خواسته خود و شرایط آشپزخانه یک انتخاب درست و مناسب را داشته باشند. کابینت های پلی اورتان براق با قدرت بالای بازتابش و انعکاس نور به بزرگنمایی و دلبازی فضاهای کوچک کمک می کنند. سایه های صاف، روشن یا ظریف ، طرح ها و سطح متنوعی از بافت این مدل کابینت می تواند جذابیت کلی طراحی داخلی آشپزخانه شما را تکمیل کند.

 

کابینت پلی اورتان نیمه براق

 

3-ماندگاری بالا

ماندگاری و کیفیت این محصول در برابر اختلاف دما و همچنین اشعه ماوراء بنفش از دیگر ویژگیهای طراحی کابینت با پلی اورتان می باشد. رنگ مورد استفاده در فرآیند اتمام پلی اورتان با یک ماده سفت کننده ترکیب شده و به کابینت های آشپزخانه پلی اورتان پوشش ضد خش بسیار خوبی می بخشد. این پوشش همچنین دارای خواص مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش است. بنابراین، احتمال کمرنگ شدن و خراب شدن سطح زیرین در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب، که در آشپزخانه هایی با نور طبیعی زیاد رایج است، کمتر ایجاد می شود.

 

این مطلب را بخوانید: 20 مدل کابینت های گلاس سفید اکلیلی، مناسب برای  آشپزخانه های مدرن

 

به دلیل سهولت در تطبیق رنگ، تعمیر یا جایگزینی یک قطعه از کابینت پلی اورتان نسبتاً ساده است و با حفظ قطعات باقی مانده در ظاهر سخت، تفاوت محسوسی بین قطعات اصلی و تعویض شده وجود ندارد. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر از آنها به خوبی نگهداری نشود و در شرایط نا مطلوب محیطی قرار بگیرد، به مرور تغییر رنگ داده و کدر می شود.

 

مدل کابینت پلی اورتان

 

نحوه تمیز کردن و نگهداری از کابینت آشپزخانه پلی اورتان

ضد آب بودن کابینت پلی اورتان یک امتیاز فوق العاده  به حساب می آید زیرا در هنگام تمیز کردن نباید نگران این باشید که کابینت شما در اثر مجاورت با آب باد کرده، پوسته پوسته شده و یا تغییر فرم بدهد. نگهداری و تمیز کردن کابینت پلی اورتان بسیار ساده است شما براحتی و تنها با یک دستمال مرطوب می توانید کابینت های خود را تمیز کرده و برق بیاندازد. البته این نکته را به یاد داشته باشید برای اینکه کابینت های شما همیشه براق و درخشنده و سالم بمانند، بهتر است روزانه آنها را با یک دستمال نمدار تمیز کنید. این امر باعث می شود آلودگی و چربی ها بر سطح کابینت روی هم جمع نشود، تمیز کردن آنها سریعتر انجام شود و در عین حال بتوانید براقیت جذاب سطوح کابینت را حفظ کنید.

در ادامه نمونه های بیشتری  از مدل کابینت پلی اورتان زیبا و لوکس را مشاهده کنید:

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان

 

مدل کابینت آشپزخانه پلی اورتان

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان براق

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان مات

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان

 

کابینت آشپزخانه پلی اورتان نیمه براق

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا