چگونگی نحوه محاسبه قیمت کورین و 3 عامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت آن

نحوه محاسبه قیمت کورین چگونه است؟ بسیاری از کسانی که سنگ مصنوعی کورین را برای صفحه کابینت و کانتر جزیره خود انتخاب کرده اند، می خواهند برای برآورد میزان هزینه خود با نحوه محاسبه قیمت کورین آشنا شوند. کورین از انواع سنگ های مصنوعی می باشد که به دلیل ویژگیهای منحصربه فرد مانند دوام، استحکام، زیبایی، مقاومت بالا در برابر رطوبت، خراش و حرارت و مهمتر از همه آنتی باکتریال بودن گزینه ای محبوب و عالی برای رویه کابینت اشپزخانه محسوب می شود. از انجا که قیمت سنگ کورین نسبتا گران است، پس طبیعی است که اگر قصد خرید و سفارش آن را دارید، بخواهید تا حدودی هزینه ای که باید پرداخت کنید را بدانید. پس با ما در این مطلب ایلکا همراه شوید تا با نحوه محاسبه قیمت کورین و عوامل تاثیرگذار در قیمت رویه کابینت کورین آشنا شوید.

 

قیمت صفحه کورین آماده نصب

 

ابعاد ورق کورین

برای اینکه بتوانید قیمت رویه کابینت کورین خود را برآورد کنید، ابتدا باید ابعاد ورق کورین را در نظر بگیرید. سنگ کورین ابعاد مشخص و استانداردی دارد به گونه ای که تقریبا همه کارخانه های سازنده در سرتاسر دنیا این ابعاد را رعایت می کنند و تقریبا تمامی اسلب های سنگ کورین دارای این ابعاد مشخص هستند. ابعاد ورق کورین به طور استاندارد عبارت است از طول 366 سانتی متر، عرض 76 سانتی متر و ضخامت 12 میلیمتر.

البته برخی کارخانه های مختلف سنگ کورین را با ابعاد دیگر نیز تولید می کنند که دلیل آن استفاده از این سنگ برای موارد دیگر مانند کانتر جزیره است. این کارخانجات سنگ کورین با عرض ۹۰ یا ۱۲۰ سانتی متر و همچنین ضخامت ۲ سانتی متر (۲۰ میلی متر) را نیز تولید می کنند. در واقع، سنگ کورین بطور ویژه برای استفاده بر روی صفحه کابینت و جزیره و کانتر ساخته شده است. سنگ کورین عرض ۷۶ سانتی متری، برای کابینت با ابعاد استاندارد ۶۰ الی ۶۵ سانتی متر و عرض 120 سانتی متر برای کانتر اپن جزیره مناسب است.

یکی از ویژگیهای برتر سنگ کورین، قابلیت اتصال است. به این معنا که می توان قطعات مختلف سنگ کورین را در کنار یکدیگر قرار داده و صفحه ای با طول و عرض های متفاوت ایجاد نمود. برای انجام این این کار نصاب چسب مخصوص سنگ کورین را از زیر در محل اتصال تزریق می کند و سپس با سمباده و پولیش کاری سطح آن را صاف کرده به گونه ای محل درز قطعات از بین رفته و به یک سنگ یکپارچه، کامل و بدون درز دست تبدیل شود.

 

قیمت رویه کابینت کورین

 

نحوه محاسبه قیمت کورین

بعد از آشنایی با ابعاد ورق کورین، نوبت به نحوه محاسبه قیمت رویه کابینت کورین می رسد. همانطور که در بالا گفتیم، صفحه کورین بصورت استاندارد دارای عرض ۷۶ سانتی متر است. اگر شما بخواهید سنگ کورین را بر روی کابینت مورد استفاده قرار دهید، با توجه به این که صفحه کابینت عرض کمتر از ۷۶ سانتی متر دارد، قیمت کار بصورت مترطول محاسبه می گردد. این نکته در نظر داشته باشید که ارقام اعلام شده تخمینی است.

اگر قیمت مترطول سنگ کورین را بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان در نظر بگیریم و کابینت های شما مثلا ۶ مترطول باشند قیمت حدودی صفحه کابینت سنگ کورین شما بصورت زیر خواهد بود:

۶ متر (طول کابینت آشپزخانه) * ۱ میلیون ( قیمت  هر مترطول صفحه کورین) = ۶ میلیون تومان

اگر قیمت هر متر سنگ کورین را ۱.۵ میلیون تومان در نظر بگیریم و متراژ کابینت ها ۱۰ متر باشد، قیمت بصورت زیر خواهد بود:

۱۰ متر (طول کابینت آشپزخانه) * ۱.۵ میلیون (قیمت مترطول کابینت) = ۱۵ میلیون تومان

 

این مطلب را از دست ندهید: انواع صفحه کابینت ضد آب + معرفی بهترین صفحه کابینت ضد آب

 

البته نحوه محاسبه قیمت کورین با عرض بیشتر از ۶۰ سانتی متر کمی متفاوت است. برای این کار اگر عرض صفحه مورد نظر شما کمتر از ۹۰ سانتی متر باشد، ضریب ۱.۳ به کار می دهیم. یعنی متراژ طول صفحه مورد نظر شما به اضافه ۱.۳ ضرب در مترطول صفحه. برای اینکه دقیق تر متوجه شوید به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید عرض صفحه مورد نظر شما (مثلا صفحه جزیره) ۸۵ سانتی متر است و طول آن ۳.۵ متر. به این منظور برای محاسبه متراژ کار قیمت هر مترطول کورین در مترطول صفحه به اضافه ۱.۳ ضرب در مترطول صفحه مورد نظر شما ضرب خواهد شد:

(۳.۵ (مترطول صفحه مورد نظر شما) + (  ۱.۳ (ضریب) * ۳.۵ (مترطول صفحه مورد نظر شما) ) ) * ۱ الی ۱.۵ میلیون (قیمت مترطول صفحه کورین) = قیمت صفحه کورین کار شما.

 

ابعاد ورق کورین

 

3 عامل مهم تاثیرگذار در قیمت رویه کابینت کورین

1.تاثیر پیشانی جلو صفحه در قیمت کورین

پیشانی صفحه کابینت میزان ضخامت قسمت جلو و لبه آن است. اندازه پیشانی یکی از مشخصات اصلی صفحه کابینت کورین است که تاثیر مهمی در قیمت صفحه کورین آماده نصب ایفا می کند، به این معنا که  هر چه اندازه پیشانی بلندتر باشد قیمت صفحه کابینت کورین نیز بیشتر می شود. زیرا برای بلندتر کردن آن لازم است ورق کورین اضافه شود.

2. قرنیز کناره دیوار سنگ کورین

قرنیز یکی دیگر از قسمت های صفحه کورین می باشد که مدل آن تاثیر زیادی در قیمت صفحه کابینت کورین دارد. شاید بپرسید که قرنیز چیست؟ فاصله ای که بین صفحه کورین و دیوار را پر می کند، قرنیز می گویند که از نفوذ آب و رطوبت به درون کابینت ها جلوگیری می کند. قرنیز را با چسب آکواریوم به محل مورد نظر می چسبانند. هر شاخه قرنیز 5 متر می باشد. قرنیز قوس دار یا قاشقی و تخت از انواع  قرنیز محسوب می شوند که در بین انها  قرنیز قاشقی جدیدتر است و عملکرد بهتری نیز دارد.

3. ابزار لبه سنگ کورین

یکی دیگر از عوامل مهمی که علاوه بر قیمت در زیبایی صفحه کابینت کورین نیز تاثیرمی گذارد، مدل ابزاری است که روی لبه های سنگ کار می کنند. این ابزارها می توانند به دو سبک کلاسیک یا مدرن کار شوند. ابزار سنگ کورین فقط جنبه تزئینی دارد و سمباده کردن آن در مقایسه با سطح رویی سنگ نیاز به دقت بیشتری دارد. انواع ابزار لبه سنگ کورین عبارت است از یک پله، دو پله و یا سه پله در دو نوع ساده و کلاسیک. مسلما اگر بخواهید مدل لبه سنگ کورین کانتر خود پر کارتر و زیباتر باشد، بایدهزینه بیشتری پرداخت کنید و قیمت رویه کابینت کورین بیشتر خواهد شد.

نکته: تاثیر ابزار لبه در قیمت سنگ کورین به میزان ظرافت و مدل طرح آن بستگی دارد و معمولا در زمان سفارش کار قیمت ابزار جداگانه محاسبه می شود.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا