انواع مدل سنگ اپن آشپزخانه

 انتخاب متریال مناسب برای سنگ اپن آشپزخانه به دلیل زیبایی و کارایی بالا یک تصمیم بسیار مهم به شمار می آید. شما باید سنگ اپنی را انتخاب کنید که علاوه برعمر و دوام زیاد، از نظر زیبایی نیز چشم گیر باشد. سنگ های مرمر، گرانیت، کورین، کوارتز، پرسلان و ... از انواع سنگ اپن آشپزخانه می باشد که هر کدام ویژگی های مثبت و منفی مخصوص به خود را دارد. اگر در انتخاب سنگ مخصوص اپن آشپزخانه خود تردید دارید با در این مطلب از ایلکا همراه شوید تا ضمن کسب اطلاعات بیشتر یک تصمیم مناسب و آگاهانه بگیرید.

 

انواع مدل سنگ اپن آشپزخانه

سنگ اپن دکتون

 

سنگ روی کابینت اپن

 

سنگ مصنوعی دکتون یک محصول عالی و بی نظیر برای کسانی است که قصد دارند آشپزخانه خود را به یک فضای منحصر به فرد تبدیل کنند. سنگ اپن دکتون پتانسیل این را دارد که شما بدون هیچ گونه برش و محدودیتی آن را بر روی کابینت آشپزخانه خود نصب کنید. سنگ دکتون یک سطح کاملا یکنواخت است که به طور یکپارچه درسبکهای مختلف طراحی بر روی اپن آشپزخانه نصب می شود. با اطمینان می گوییم که سنگ اپن دکتون با ویژگی های خاص و منحصر به فردش می تواند تمام انتظارات مشتریان خود را برآورده کند.

مزایا و معایب سنگ اپن دکتون

خاصیت جذب در سنگ دکتون بسیار کم است و به همبن دلیل امکان رشد و تکثیر میکروب ها و باکتری ها وجود ندارد و آنتی باکتریال می باشد. مقاوم در برابر حرارت و آتش (دکتون ضریب انبساط بسیار پایینی دارد. این ویژگی سبب شده است تا این محصول در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی از خود نشان بدهند. بنابراین استفاده از دکتون برای سنگ روی کابینت آشپزخانه در مناطق بسیار گرم و سرد مناسب ترین انتخاب می باشد. دکتون علاوه یر ظاهر زیبا و خیره کننده، امتیازات بسیار مهم دیگری نیز دارد. این محصول ضد احتراق می باشد و بدلیل مقاومت بالا در برابر آتش هیچ گونه آثار سوختگی، سیاهی و ترک بر روی آن دیده نمی شود.)

 

سنگ اپن کورین

 

صفحه اپن

 

اجرای صفحات کورین برای سطح رویه کابینت آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا سنگ اپن جدید کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سنگ های کورین از لحاظ زیبایی و استحکام بهترین هستند. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. سنگ کورین صفحات یکپارچه و بدون درز می باشد که بدلیل طرح زیبا، تنوع رنگ و ویژگیهای عالی در پروژه های صنعتی، تجاری، آزمایشگاهی، مسکونی و ... استفاده می شود که البته امروزه بیشترین کاربرد آن ها در آشپزخانه و دکوراسیون داخلی می باشد.

مزایا و معایب صفحه اپن کورین

سطح کورین لمینت ندارد و به همین دلیل در برابر خراش مقاوم است. هم چنین به دلیل تخلخل و نفوذ پذیری سطح کورین، این متریال به راحتی تمیز شده و به درون آن لکه نفوذ نمی کند، از رشد و نمو قارچ، باکتری و کپک نیز جلوگیری می کند و مقاومت زیادی در برابر گرما دارد.کورین را می توان با مواد ضدعفونی کننده ی معمولی تمیز کرد، احتیاج به درز گیری سالیانه ندارد و در صورت آسیب دیدگی، می توان با سنباده و مواد پر کننده آن را ترمیم کرد، از این رو این سنگ برای آشپزخانه، بیمارستان، آزمایشگاه و ... مناسب است.

 

سنگ اپن پرسلان

 

مدل سنگ اپن

 

پرسلان عضوی از خانواده ی بزرگ سرامیک است و در تقسیم بندی مدرن، تولید کنندگان این دسته از محصولات، اصطلاح پرسلان را به محصولاتی با کیفیت و ساخت ویژه از کاشی ها نسبت می دهند. پرسلان شامل دو نوع پولیش و لعاب دار می باشد. پرسلان محصولی است یکنواخت، که از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می شود که بعد از پخت سفید و متراکم می باشد. این محصول جدیدترین تکنولوژی صنعت سرامیک می باشد که بدلیل زیبایی و امتیازات ویژه برای سنگ روی اپن آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا و معایب مدل سنگ اپن پرسلان

کاشی و سفال به شدت در برابر سایش مقاوم هستند و عمر طولانی دارند. آنها با دوام هستند و تعمیر و نگهداری از آنها آسان است. سرامیک پرسلان بدلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد بهترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد می باشد. پرسلان از انواع سنگ اپن آشپزخانه در برابر سایش، شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن نیز آسان می باشد. نصب سخت، وزن سنگین و قیمت بالا از معایب مدل سنگ اپن پرسلان محسوب می شود.

 

سنگ اپن گرانیت

 

سنگ اپن جدید

 

گرانیت سنگ طبیعی است که از سنگهای آذرین سنگین در سراسر جهان پیدا شده است. گرانیت از مواد معدنی مختلف تشکیل شده است که به هر یک از صفحات اپن آشپزخانه یک ظاهر منحصر به فرد و جذاب را می دهد. زیبایی و زرق و برق سنگ مخصوص اپن گرانیت غیر قابل انکار است و گزینه ای عالی برای سخت پسندان است. این صفحات از ظرافت کلاسیک و دوام قابل ملاحظه ای برخوردار هستند.  

مزایا و معایب سنگ روی کابینت گرانیت

 مدل سنگ اپن گرانیت دارای مزایایی از قبیل زیبایی چشم گیر، کیفیت عالی، قدرت و دوام بالا، مقاوم در برابر خراشیدگی، گرما، لکه است و به آسانی تمیز می شوند. و در مقابل سنگ اپن جدید گرانیتی تنوع رنگ زیادی ندارد و اگر اجسام سنگین بر روی آنها بیافتد، گوشه ها ممکن است تراشیده یا شکسته شوند.

 

 سنگ اپن کوارتز

 

سنگ روی کابینت آشپزخانه

 

سنگ کوارتز یکی از سخت ترین متریال های در دسترس برای اپن آشپزخانه است و علاوه بر اینکه دهها سال زیبایی خود را حفظ می کند عمر طولانی و دوام زیادی دارد. یکی از جذاب ترین ویژگی های این مدل سنگ اپن آشپزخانه این است که آنها در رنگ های مختلف از رنگ های روشن به سیاه و سفید با طیف بین کرم ها، قهوه ای و خاکستری در دسترس هستند. سنگ کوارتز یک محصول مهندسی است. سنگ کوارتز به ذرات کوچک متصل می شود و سپس با یک اتصال دهنده به نام رزین پلی استر مخلوط می شود تا آن را در کنارهم نگه دارد. برای دستیابی به یک نگاه منحصر به فرد به برخی از طرح ها ی سنگ کوارتز ذرات کوچک شیشه های فلزی اضافه می شود، تا به یک سنگ کوارتز بسیار قوی و جذاب همانند سنگ مرمرتبدیل شود.

مزایا و معایب سنگ اپن کوارتز

مهم ترین مزایای سنگ کوارتز تنوع زیاد رنگ، الگو و بافت، دوام فوق العاده، آنتی باکتریال، مقاومت زیاد در برابر خراش و اتصالات بین اسلب ها کمتر از بین اسلب های بتنی یا سنگ های طبیعی قابل مشاهده است. و در مقابل کوارتز از انواع سنگ اپن آشپزخانه قیمت خیلی بالایی دارد، در برابر حرارت زیاد خیلی مقاوم نیست و تابش مستقیم نور خورشید به مرور زمان باعث کم رنگ شدن و خرد شدن آنها می شود.

 

 سنگ اپن مرمر

 

سنگ اپن جدید

 

مرمر از انواع سنگ اپن با ظرافت کلاسیک خود آشپزخانه شما را فوق العاده زیبا می کند و زمانیکه با کابینت ها و دکوراسیون جدید ترکیب شود واقعا شگفت انگیز است. محبوبیت سنگ روی کابینت آشپزخانه مرمر روز به روز  افزایش می یابد و یکی از انتخاب های کلاسیک با کیفیت برتر می باشد. میکل آنژ یکی از زیباترین مجسمه های خود را مانند دیوید و پیتا را از سنگ مرمر ایجاد کرد و سنگ اپن مرمر نیز این نوع زیبایی های دیدنی را به خانه شما می آورند. سنگ مرمر یک سنگ دگرگون است که حاوی غلظت بالایی از کلسیت یا دولومیت است. مرمر یک از کلمه یونانی به لرزه یا درخشان مشتق شده است. تغییر رنگ سنگ مرمر بر اساس مواد معدنی به کار رفته در سنگ است .

مزایا و معایب سنگ اپن مرمر

صفحه اپن مرمر طیف غنی از رنگ دارد و زیبایی آن غافلگیر کننده است. علاوه بر این اپن و صفحه کابینت مرمر دارای دوام فوق العاده، مقاومت عالی در برابر گرما و برای بیشتر طراحی ها از کلاسیک تا مدرن مناسب است. و در مقابل صفحه کابینت سنگ مرمر متخلخل است، در برابر مواد اسیدی مانند آب گوجه فرنگی مقاومت زیادی ندارد و توسط اقلام سنگین شکسته و یا ترک خورده می شود.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا