انواع مدل های اپن آشپزخانه

اپن های آشپزخانه کاربردهای متعددی را دنبال می کنند. علاوه بر اینکه اپن ها به عنوان کانون آشپزخانه به حساب می آیند ، درافزایش قابلیت و کارایی آشپزخانه مانند میز ناهار خوری نیز نقش بسزایی را ایفا می کنند. از آنجا که اپن آشپزخانه مقدار قابل ملاحظه ای از فضا را به خود اختصاص می دهد، ارزش آن را دارد تا زمان بیشتری را برای یک طراحی زیبا و کارامد صرف کنید. براساس یک قانون کلی بهتر است که اپن در مرکز آشپزخانه قرار بگیرد. به این ترتیب از هر طرف به همان اندازه قابل دسترسی است و مانع از رفتن افراد خانواده به آنجا نخواهد بود. با این وجود، این مکان ممکن است برای تمام آشپزخانه ها مناسب نباشد. اندازه و شکل اپن را بر اساس متراژ و فضا آشپزخانه تعیین می شود؛ اجازه دهید حداقل 36-48 اینچ بین اپن و کابینت های اطراف آن فاصله وجود داشته باشد. بنابراین فضای کافی برای حرکت در اطراف وجود دارد. صندلی ها را در زیر فضای خالی کانتر قرار دهید. در اینجا ما مدل های مختلف اپن آشپزخانه را انتخاب کرده ایم که به شما در طراحی کمک می کند. یکی از ایده ها زیر را انتخاب کنید یا اینکه چندین ایده طراحی را با هم ترکیب کنید تا ویژگی ای را که در آشپزخانه شما به بهترین شکل کار می کند، ایجاد کنید.

فضای زیاد اپن

اپن آشپزخانه

 

 اگر اپن آشپزخانه را ساده طراحی کنید به میزان قابل توجهی فضای خالی زیادی برروی سطح رویی اپن خواهید داشت. داشتن فضای بیشتر، مزایای عالی و خاصی را به همراه می آورد. مثلا علاوه بر اینکه فضای خالی زیادی برای آماده سازی غذا دارید، شما همچنین می توانید با انتخاب و استفاده از رنگ مخالف کابینت ها و عناصر آشپزخانه در سطح رویه اپن، یک کنتراست زیبا و نفس گیر ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر کانترتاپ آشپزخانه شما کوارتز سفید است، سعی کنید از چوب سیاه و یا چوب رنگ آمیزی تیره برای صندلی های اپن استفاده کنید.

اضافه کردن صندلی

اپن آشپزخانه

 

 ممکن است آشپزخانه ی شما فاقد یک میز ناهار خوری باشد بنابراین شما می توانید با قرار دادن صندلی در زیر فضای خالی اپن، یک مکان مناسب و زیبا برای افراد خانواده و حتی میهمانان ایجادکنید. برای دیزاین اپن از گلدان های زیبا و دکور های رنگی استفاده کنید تا از خوردن غذا با افراد خانواده در آنجا بیشتر لذت ببرید.

اضافه کردن لوازم جانبی

اپن آشپزخانه

 

همانطور که در تصویر بالا می بینید سینک ظرفشویی و گاز خوراک پزی بر روی یک کانتر قرار گرفته است. شما می توانید با طراحی این ترکیب مناسب، فضای کمتری از آشپزخانه را اشغال کنید. طراح، اپن وسط آشپزخانه را به شکلی زیبا و کارامد طراحی کرده است تا بهترین استفاده را از قفسه های پایین اپن ببرید. بنابراین شما می توانید با قرار دادن وسایل دکوری یا کتاب در آنجا به زیبایی فضا کمک کنید.

اپن چند سطحی

اپن آشپزخانه

 

با دقت به تصویر بالا نگاه کنید. طراح با ایجاد تنوع در ارتفاع اپن، آن را به دو فضای کاملا متفاوت تبدیل کرده است. بنابراین شما می توانید بهترین استفاده را از این فضا در رسیدن به اهداف رویایی خود ببرید. به عنوان مثال شما می توانید سینک ظرف شویی و گاز را در سطح پایین اپن قرار داده و از سطح بالاتر اپن به عنوان میز ناهار خوری استفاده کنید.

ذخیره سازی بیشتر

اپن آشپزخانه

 

اپن های بزرگ برای افزودن فضای مخفی بیشتر و جلوگیری از بی نظمی آشپزخانه با استفاده از کشو و قفسه مناسب هستند. اگر وسایل آشپزخانه شما زیاد است و یا به دنبال یک راه منحصر به فرد برای نمایش وسایل دکوری با استفاده از قفسه های باز هستید، اپن های بزرگ بسیار مفید هستند. علاوه بر این قفسه های باز بهترین گزینه برای نمایش کتاب های آشپزی نیز هستند.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا