جدید ترین مدل های اپن جزیره آشپزخانه

جزیره به نمادی واقعی در طراحی آشپزخانه مدرن تبدیل شده است. امروزه آشپزخانه جزیره ای یکی از پرطرفدارترین نوع طراحی داخلی آشپزخانه به شمار می آید. واحدهای مسکونی نوساز به طور عمده با این نوع آشپزخانه طراحی می گردند و واحدهایی که بازسازی مجدد می شوند تا جایی که پلان اجازه دهد، به این سبک کار می شوند. جزیره آشپزخانه یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه و ایده آل برای جمع کردن تمام افراد خانواده برای استراحت، آشپزی، سرگرمی و لذت بردن از یکدیگر در دورهمی های خانوادگی و دوستانه می باشد. برای بسیاری از افراد، هیچ آشپزخانه مدرنی بدون یک جزیره کامل نیست. با این حال، شما ممکن است دقیقاً سؤال کنید که طرح اپن جزیره آشپزخانه چیست؟ چه کاربردهایی دارد و انواع آن کدامند؟

 

جزیره آشپزخانه

آشپزخانه جزیره ای دوبل

 

مهمترین مطالبی که در ادامه خواهیم خواند:

 

جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره در آشپزخانه چه کاربردهایی دارد؟

انواع جزیره آشپزخانه

با انواع جدیدترین مدل جزیره آشپزخانه از نظر سبک آشنا شوید؟

بهترین متریال های مناسب برای صفحه کابینت جزیره کدامند؟

نورپردازی جزیره در آشپزخانه

 

جزیره آشپزخانه چیست؟

 

جزیره آشپزخانه

اپن جزیره ای سفید با صفحه کابینت سنگی

 

جزیره یک کابینت آزاد است که در وسط آشپزخانه قرار می گیرد و می تواند با طراحی آشپزخانه موجود شما مطابقت داشته یا آن را تعریف کند. جزیره در آشپزخانه، عنصری ضروری است که بر زیبایی دکوراسیون اشپزخانه می افزاید و کارایی و عملکرد ان را بالا می برد. افزایش سطح پیشخوان و فضای ذخیره سازی مهمترین مزیت اپن جزیره محسوب می شود. همچنین شما می توانید با افزودن سینک ظرفشویی، صندلی بار و گاز به آن، یک جزیره اپن چند منظوره داشته باشید که آشپزی را برای شما راحت تر و لذت بخش می کند.

 

جزیره آشپزخانه چه کاربردهایی دارد؟

 

جزیره آشپزخانه

اپن جزیره زیبا با بدنه چوب

 

1. افزایش فضای ذخیره سازی

جزیره آشپزخانه گزینه های چند وجهی ( سطح گسترده کانتر و فضای ذخیره سازی و ... ) را برای استفاده در آشپزخانه ارائه می دهد و افزایش فضای ذخیره سازی یکی از اصلی ترین کاربردهای آن محسوب می شود.

 

2. فروشگاه مفید امکانات

در جزیره آشپزخانه امکانات بی شماری وجود دارد که می تواند باعث افزایش کارایی آن شود. آشپزخانه جزیره شما ممکن است تنها سطح گسترده ای از کانتر را در اختیار شما قرار دهد و یا مجهز به سینک ظرفشویی برای شست و شو، ماشین ظرفشویی، شاید یک یخچال کوچک یا حتی کشو برای ظروف ظریف باشد.

 

3. یک فضای ناهار خوری عالی

مدل اپن جزیره آشپزخانه صرف نظر از اندازه آشپزخانه، یک فضای ناهار خوری عالی را ایجاد می کنند. در حقیقت، در آشپزخانه های کوچکتر که کاربر به دنبال ایجاد یک فضای ناهار خوری است، اپن جزیره ای انتخابی ایده آل به نظر می رسد. تنها کاری که باید انجام دهید اضافه کردن تعدادی صندلی به فضای خالی زیر کانتر اپن جزیره می باشد.

 

جزیره آشپزخانه

آشپزخانه جزیره با سطح کانتر گسترده مناسب برای سرو غذا

 

4. آشپزی در جزیره

جزایر آشپزخانه مجهز به گاز می تواند به عنوان یک بخش بزرگ در منطقه آشپزی به شما خدمت کند. از انجا که جزیره در وسط آشپزخانه قرار دارد، کاربر براحتی می تواند در حین آشپزی به فضای اطراف نیز تسلط کافی داشته باشد.

 

5. مدل اپن جزیره عالی برای کودکان و نوجوانان

اپن جزیره ای در آشپزخانه به عنوان یک مکان عالی برای سرگرمی بچه ها در آشپزخانه استفاده می شود. شما می توانید در هنگام آشپزی بر روی تکالیف فرزندان خود نیز نظارت کافی داشته باشید. همچنین این مکان می تواند به عنوان محلی باشد که فرزندان شما در تهیه غذای مورد علاقه خود به شما کمک کنند. این امر در ایجاد احساس مسئولیت پذیری و مستقل تر شدن آنها تاثیری شگفت انگیز دارد.

 

انواع جزیره آشپزخانه

 

جزیره آشپزخانه ثابتجزیره ثابت دوبل

 

1. جزیره ثابت

بیشتر جزیره های آشپزخانه به طور ثابت در مرکز آشپزخانه قرار می گیرند و جلوه ای متفاوت و زیبا به دکوراسیون آشپزخانه می بخشند. افزودن سینک ظرفشویی و گاز باعث بالا بردن عملکرد جزیره های ثابت می شود البته باید برای لوله کشی و گازکشی آن از یک متخصص کمک بگیرید.

 

جزیره آشپزخانه متحرک

جزیره متحرک لوکس

 

2. جزیره متحرک

جزیره های متحرک گزینه ای عالی برای آشپزخانه های کوچک می باشند. زیرا این جزایر به چرخ مجهز هستند و شما براحتی می توانید آنها را جابه جا کنید تا در مواقع غیر لزوم دست و پا گیر نباشند. البته به دلیل جابه جایی نمی توان جزیره های متحرک را به سینک و گاز مجهز کرد و تنها می توان از آنها برای افزایش سطح کانتر و فضای ذخیره سازی استفاده کرد.

 

جزیره اشپزخانه دوبل

جزیره دوبل مناسب برای آشپزخانه های بزرگ

 

3. جزیره دوبل

جزیره دوبل از انواع اپن مدل جزیره آشپزخانه می باشد که برای فضاهای بزرگ ایده آل می باشد. در آشپزخانه های بزرگ دو جزیره بهتر از یک جزیره است. شما می توانید با نصب سینک ظرف شویی بر روی یکی ازجزایر، از آن برای قرار دادن، شستشوی و پاک سازی سریع ظروف کثیف استفاده کنید. و از جزیره دیگر به عنوان میز غذا خوری و برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه بهره ببرید. و به این ترتیب فضای آشپزخانه خود را از بی نظمی و درهم ریختگی نجات دهید.

 

جزیره آشپزخانه دراز

جزیره دراز، بهترین انتخاب برای اشپزخانه های باریک و طویل

 

4. جزیره دراز

جزیره دراز بهترین انتخاب برای آشپزخانه های باریک با طول زیاد می باشد. اگر فضای آشپزخانه ی شما  اجازه دهد، یک جزیره طویل می تواند فرصتی طلایی برای طراحی و دکوراسیونی چشمگیر و کاربردی در اختیار شما قرار بدهد. این مدل آشپزخانه جزیره ای برای سرو غذا، پخت و پز بهترین گزینه و همچنین مکانی مناسب برای دورهمی های خانوادگی ودوستانه می باشند. اندازه جزیره آشپزخانه بستگی به متراژ فضای آشپزخانه شما دارد. بسیار مهم است که در اطراف جزیره ی آشپزخانه فضای کافی وجود داشته باشد. زیرا درب های کابینت باید براحتی باز و بسته شوند. عرض جزیره های طویل باید حدود 42 اینچ باشد، زیرا کابینت ها در سمت کار جزیره  و صندلی ها در طرف دیگر جزیره قرار می گیرند.

 

جزیره آشپزخانه شناور

جزیره شناور بسیار لاکچری

 

5. جزیره شناور

جزیره آشپزخانه شناور از دیگر انواع مدل آشپزخانه جزیره ای می باشد که شناور به نظر می رسد زیرا پایه نگه داشتن آن به طور چشمگیری از دید بیننده خارج است. معمولا طراحی های این مدل جزیره بسیار خلاقانه و هوشمندانه و زیبایی متفاوت آنها بسیار خیره کننده می باشد و می تواند آن را به نقطه کانونی اشپزخانه تبدیل کند.

 

با انواع جدیدترین مدل جزیره آشپزخانه از نظر سبک آشنا شوید؟

 

جزیره آشپزخانه مدرن

اپن جزیره جدید مدرن

 

1. جزیره آشپزخانه مدرن

ممکن است فکر کنید که همه جزایر آشپزخانه یکسان هستند اما چند ویژگی وجود دارد که یک سبک را از دیگری متمایز می کند. اپن جزیره مدرن اغلب به صورت منحنی طراحی شده و شکل گرد آنها فضای بیشتری را برای نشستن در اطراف جزیره باز می کند. در کنار متریال های سنگی مرمر، گرانیت و کوارتز برای کانتر جزیره مدرن ما شاهد افزایش مواد غیر متعارف مانند چوب، بتن و فولاد ضدزنگ نیز هستیم.

 

جزیره آشپزخانه کلاسیک

جزیره آشپزخانه کلاسیک

 

2. اپن جزیره کلاسیک

اپن جزیره کلاسیک از سبک های مختلف جزیره آشپزخانه است که محبوبیت زیادی نیز دارد. معمولا بیشتر اپن جزیره های کلاسیک دارای پالت های رنگی خنثی، طراحی ساده و بدون زرق و برق هستند. کانتر های سنگ مرمر، گرانیت، کوارتز و کورین، سطح رویه جزیره کلاسیک را می پوشاند که باعث جذابیت بیشتر این سبک می شود.

 

جزیره آشپزخانه انتیک

جزیره اشپزخانه جدید آنتیک با فضای باز

 

3. جزیره آشپزخانه آنتیک

چوب متریالی عمده در ساخت جزیره آنتیک می باشد. جزیره ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید، نمونه ای از یک اپن مدل جزیره انتیک با طراحی ساده می باشد که ما را به یاد نیمکت های دوران مدرسه می اندازد. طراح کانتر چوبی را برای این جزیره انتخاب کرده، که به وسیله پیچ بر روی جزیره نصب کرده است.

 

جزیره آشپزخانه کاتیج

جزیره شیک به سبک کاتیج

 

4. جزیره آشپزخانه کاتیج

طراحی شاد و ساده، تم خنثی با وسایل آنتیک و قدیمی از ویژگی های سبک کاتیج می باشد. در اینجا نمونه ای زیبا از جزیره کاتیج را مشاهده می کنید که دارای چندین کشو و قفسه های باز می باشد. شما می توانید از این قفسه های باز برای قرار دادن و نگهداری وسایلی از قبیل قابلمه، قاشق، چنگال و ... استفاده کنید.

 

بهترین متریال های مناسب برای صفحه کابینت جزیره کدامند؟

 

1. صفحه کابینت سنگ

عموما سنگ اولین متریالی است که به دلیل زیبایی و دوام برای صفحه کابینت جزیره انتخاب می شود. سنگ ها همیشه در طراحی داخلی خانه از اهمیت زیادی برخوردار بودند و از سالهای دور تا به الان همچنان محبوبیت خود را از دست نداده اند.

 

جزیره اشپزخانه با کانتر مرمر

جزیره با صفحه کابینت مرمر

 

الف. صفحه کابینت مرمر

صفحه کابینت مرمر با ظرافت کلاسیک خود می تواند جزیره اشپزخانه جدید شما را فوق العاده زیبا نشان بدهد و ترکیبی زمانیکه شگفت انگیز با کابینت های اشپزخانه ایجاد کند. تنوع رنگ صفحه کابینت مرمر بسیار زیاد و زیبایی آن غافلگیر کننده است. همچنین این عنصر دارای دوام فوق العاده، مقاومت عالی در برابر گرما و برای بیشتر طراحی های اپن جزیره جدید آشپزخانه از کلاسیک تا مدرن مناسب می باشد. البته با تمام این مزایا صفحه کابینت سنگ مرمر متخلخل است و مقاومت چندانی در برابر مواد اسیدی مانند آب گوجه فرنگی مقاومت ندارد و توسط اقلام سنگین شکسته و یا ترک خورده می شود.

 

جزیره آشپزخانه با کانتر گرانیتی

آشپزخانه جزیره شیک با صفحه کابینت گرانیتی

 

ب. صفحه کابینت گرانیت

صفحات کابینت گرانیت بسیار زیبا و پرزرق و برق دیده می شوند و از ظرافت کلاسیک و دوام قابل ملاحظه ای برخوردار هستند. کانترگرانیت دارای مزایایی از قبیل زیبایی چشم گیر، کیفیت عالی، قدرت و دوام بالا، مقاوم در برابر خراشیدگی، گرما، لکه است و به آسانی تمیز می شود. صفحات کابینت گرانیتی تنوع رنگ زیادی ندارند و اگر اجسام سنگین بر روی آنها می افتند، گوشه ها ممکن است تراشیده یا شکسته شوند.

 

جزیره اشپزخانه با کانتر کورین

جزیره لوکس با صفحه کابینت کورین

 

ج. صفحه کابینت کورین

صفحات کورین برای سطح رویه اوپن جزیره بهترین انتخاب است. زیرا کانتر کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سطح کورین لمینت ندارد و به همین دلیل در برابر خراش مقاوم است. هم چنین به دلیل تخلخل و نفوذ پذیری سطح کورین، این متریال به راحتی تمیز شده و به درون آن لکه نفوذ نمی کند، از رشد و نمو قارچ، باکتری و کپک نیز جلوگیری می کند و مقاومت زیادی در برابر گرما دارد.

 

جزیره آشپزخانه با کانتر کوارتز

جزیره اشپزخانه دوست داشتنی با صفحه کابینت کوارتز سفید

 

د. صفحه کابینت کوآرتز

سنگ کوارتز یکی از سخت ترین متریال های در دسترس  برای صفحه کابینت مدل اپن جزیره ای آشپزخانه است و علاوه بر اینکه دهها سال زیبایی خود را حفظ می کند عمر طولانی و دوام زیادی نیز دارد. تنوع زیاد رنگ، الگو و بافت، دوام فوق العاده، آنتی باکتریال، مقاومت زیاد در برابر خراش از مهمترین مزایای صفحه کابینت کورین محسوب می شود. این این متریال معایبی نیز دارد. صفحات کابینت کوارتز قیمت خیلی بالایی دارند، در برابر حرارت زیاد خیلی مقاوم نیستد و تابش مستقیم نور خورشید به مرور زمان باعث کم رنگ شدن و خرد شدن آنها می شود.

 

جزیره اشپزخانه رنگی با کانتر چوب

جزیره رنگی با صفحه کابینت چوبی

 

2. صفحه کابینت چوبی

اگر شما عاشق زیبایی های طبیعی هستید و قصد استفاده از یک متریال طبیعی برای صفحه کابینت جزیره آشپزخانه خود دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه چوب می باشد. صفحات کابینت چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد.

 

جزیره اشپزخانه استیل

جزیره استیل براق و درخشان

 

3. صفحه کابینت استیل ضد زنگ

صفحات کابینت جزیره استیل در برابر حرارت و گرما مقاوم هستند. صفحات استیل به طور کامل با هر نوع مشخصاتی قابل تنظیم می باشند و می تواند بدون درز نصب می شوند. سطح بهداشتی آن غیر متخلخل و به آسانی تمیزمی شوند. از طرف دیگر، البته این واقعیت است که هر گونه اثر انگشت، اسمیر و همچنین خراش براحتی بر روی صفحه کابینت استیل قابل رویت می باشد.

 

نورپردازی جزیره اپن آشپزخانه باید چگونه باشد.

 

جزیره اشپزخانه

نورپردازی اصولی جزیره 

 

نورپردازی مقوله ای است که در طراحی داخلی آشپزخانه بسیار مهم است. نورپردازی در آشپزخانه فقط به معنای استفاده از لوسترها و لامپ های بسیار گران قیمت و فانتزی نیست ، بلکه استفاده از یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه که سازگار با طراحی داخلی آشپزخانه است و به زیبایی می افزاید. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره جدا از روشنایی کل آشپزخانه است. از آنجا که اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه است و اعضای خانواده در اطراف جزیره باز برای صرف وعده های غذایی، چت و حتی سرگرمی جمع می شوند. بنابراین لازم است که روشنایی بالای جزیره عملی و اصولی باشد. عموما سه آویز را برای نورپردازی جزیره آشپزخانه پیشنهاد می دهند ولی با توجه به کوچک یا بزرگی جزیره، این عدد بین دو تا چهار متغیر است. همچنین به طور کلی، یک آویز باید 30 اینچ بالای اپن جزیره نصب شود. اما در مورد خانواده هایی با قد بلند، ارتفاع چراغ های آویز باید بیش از 30 اینچ از جزیره باشد، چرا که چراغ های آویز نباید مانع از دید افراد به کسی یا چیز دیگری در کنار جزیره شود.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
شیدا صوفی گفته که : چهارشنبه, 27 تیر 1397

واقعا زیبا و کاربردی هستند مخصوصا موارد 4و 5 و مورد 9 بینظیره

ایلی گفته که : دوشنبه, 6 مرداد 1399

عالی بود طرحهای جدید برام بفرستید لطفا

گروه تولیدی ایلکا