انواع کانتر آشپزخانه

اولین چیزی که هنگام طراحی کانتر آشپزخانه باید به آن فکر کنید، هدف شما است. آیا به دنبال فضای آماده سازی اضافی هستید یا برای ایجاد مرز بین منطقه پخت و پز و منطقه نشیمن/غذاخوری؟ امروزه دیگر مفهوم آشپزخانه اپن نسبت به گذشته تقریبا از بین رفته و آنها به نشیمن جدید خانه تبدیل شده اند. بسیاری از آشپزخانه‌ها، به سبک جزیره یا ایسلند طراحی و ساخته می‌شوند و به کانترهایی مجهز هستند که در کنار قابلیت‌های لازم برای یک آشپزخانه، به عنوان میز سرو در میهمانی‌های سلف سرویس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، ناهارخوری افراد خانواده هستند و از طرفی، نقشی پررنگ در دکوراسیون داخلی خانه نیز ایفا می‌کنند. در این مطلب از ایلکا در مورد کارکردها و انواع کانتر آشپزخانه صحبت خواهیم کرد. با ما تا پایان مطلب همراه شوید تا ضمن افزایش دانستنیهای خود از دیدن کانترهای زیبای آشپزخانه نیز لذت ببرید.

 

کانتر آشپزخانه

 

 

كاركردهاي متفاوت مدل كانترهای اشپزخانه

مسلما تعریف شما از كاركرد كانتر آشپزخانه بقیه تصمیمات را آسان تر می کند. آيا هدف شما طراحي منطقه اي جدا از بقيه خانه است؟ يا یک محل برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی در حاليكه شما در حال آشپزي هستيد؟ يا یک مکان برای بچه ها كه تكاليف مدرسه را انجام دهند در حاليكه شما به پخت و پز مشغول هستید؟ يا فضایی برای نگهداري لوازم آشپزخانه  و نمایش ظروف تزیینی و دکوری؟ يا هدف اصلی شما طراحي کانتری براي قرار دادن وسايل، پخت و پز، و یا نگهداري مواد است؟ يا مي تواند تركيبي از اين اهداف باشد، اما در نظر گرفتن يك اولويت بهترين تصميم است.

 

کانترهای زیبای آشپزخانه

 

1.کانتر آشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری و سرو غذا

هنگامی که فضا یا بودجه محدودی دارید، کانتر آشپزخونه بهترین مکان هستند که از آنها به عنوان میز غذا ناهار خوری و سرو غذا استفاده کنید. طی چند سال اخیر با کوچک‌تر شدن تدریجی آپارتمان‌های مسکونی استفاده از کانتر اشپزخونه نه فقط برای راحتی در آشپزی، بلکه فعالیتهای روزمره مانند سرو غذا و دورهمی های خانوادگی نیز متداول شده است. صاحبان خانه ترجیح می دهند بهترین استفاده را از فضای موجود ببرند و به جای استفاده از یک سرویس ناهارخوری جاگیر، از کانتر آشپزخانه نهایت بهره را ببرند.

 

کانترهای زیبای آشپزخانه

 

از طرف دیگر، معمولا سرو غذا بر روی کانتر بسیار گرم و صمیمی تر از میز ناهار خوری در نشیمن خانه می باشد و افراد و میهمانان احساس راحتی بیشتری می کنند. دلیل دیگر استفاده از کانتر به عنوان میز برای سرو غذا، نزدیکی آن به آشپزخانه و راحتی چیدن و سپس جمع کردن آن است. برای یک مادر، بسیار آسان است که در صورت نبود وجود سرویس ناهار خوری در داخل آشپزخانه، غذا را روی همان کانتر سرو کند، جمع کند و سپس تمیزکاری‌های لازم را انجام دهد (بدون این‌که فضای سالن پذیرایی حتی ذره‌ای کثیف شده باشد).

 

کانتر اشپزخانه

 

2. کانتر اشپزخونه به عنوان پارتیشن جدا کننده فضای سالن از آشپزخانه

امروزه با رواج آشپزخانه های طرح باز، انواع کانترهای آشپزخانه نقش مهمی در جداسازی و ایجاد یک تمییز میان سالن و آشپزخانه ایفا می کنند. به خصوص این ویژگی کانتر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک بسیار کمک کننده است. علاوه بر این کانترهای زیبای آشپزخانه با طراحی های جالب و متفاوت خود می توانند فضای شیک و مدرنی را در خانه تان ایجاد کرده و دکوراسیون منحصربه فرد و بی نظیری بسازند.

 

مدل کانترهای اشپزخانه

 

3. مدل کانترهای اشپزخانه کابینتی جادار

بسیاری از خانم های خانه همیشه از نبود فضای کافی برای نگهداری از ظروف آشپزخانه گله دارند. این مشکل بخصوص در آشپزخانه های کوچک بیشتر نمود پیدا می کند. کانترهای آشپزخانه از نوع کابینتی یک راه حل مناسب برای حل این مشکل به حساب می آید. کانترهای کابینتی فضای ذخیره سازی زیادی برای نگهداری از ظروف آشپزخانه دارند. اگر کابینت‌های زیر کانتر را به روشی اصولی طراحی و تقسیم‌بندی کنید، بدون شک فضای ذخیره سازی بسیار مفید و گسترده ای در اختیار شما قرار می دهد که می تواند تمام کمبودها را جبران کند و آشپزخانه ای مرتب و تمیز داشته باشید. البته کانترهای مدرن علاوه بر فضای ذخیره سازی می توانند به سینک ظرف شویی، اجاق گاز، تخته برش و ... مجهز شوند و کل نیاز شما را در آشپزخانه به تنهایی برآورده کنند.

 

کانتر آشپزخونه

 

4. کانترهای زیبای آشپزخانه در نقش دکوراتیو

دکوراتیو بودن از دیگر کاربردهای انواع کانترهای آشپزخانه می باشد که می تواند آنها را به نقطه کانونی آشپزخانه تبدیل کند. طراحی زیبا و استفاده از متریال های اصیل و لوکس مانند سنگ مرمر، گرانیت و کورین برای سطح کانتر می تواند به دکوراسیون داخلی خانه جلوه ای شیک و جذاب ببخشد.

نکته: اجرای صفحات کورین برای سطح رویه کابینت آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا سنگ اپن جدید کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سنگ های کورین از لحاظ زیبایی و استحکام بهترین هستند. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. سطح کورین لمینت ندارد و به همین دلیل در برابر خراش مقاوم است. هم چنین به دلیل تخلخل و نفوذ پذیری سطح کورین، این متریال به راحتی تمیز شده و به درون آن لکه نفوذ نمی کند، از رشد و نمو قارچ، باکتری و کپک نیز جلوگیری می کند و مقاومت زیادی در برابر گرما دارد.

 

کانترهای زیبای آشپزخانه

 

5. کانترهای آشپزخانه هم می‌توانند میز باشند هم نیکمت، مبل یا صندلی (نشیمن)

شاید با خود بگویید چگونه می شود که کانتر آشپزخانه هم می‌تواند میز باشد هم نیکمت، مبل یا صندلی (نشیمن)؟ باید بگویم که در طراحی کانترهای مدرن امروزی، به جای استفاده از کانتر به عنوان صرفا یک میز، بخشی از آن را هم به عنوان نشیمن طراحی و اجرا می کنند. در ادامه از دیدن طراحی زیبا از انواع کانترهای آشپزخانه لذت ببرید. 

 

انواع کانترهای آشپزخانه

 

انواع کانترهای آشپزخانه

 

کانتر اشپزخانه

 

کانتر اشپزخونه

 

کانتر آشپزخونه

 

کانتر اشپزخانه

 

 

کانتر آشپزخونه

 

انواع کانترهای آشپزخانه

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا