چگونه صفحه کابینت کورین را تمیز و براق کنیم؟

تمیز کردن سنگ کورین به دلیل ویژگیهای منحصربه فردی مانند صفحات کاملا ضد آب و آنتی باکتریال راحت و به آسانی انجام می شود. اگرچه با گذشت زمان ممکن است صفحه کورین براق دچار لکه، خش شده و یا آسیب ببیند اما شما می توانید با برخی از محصولات و روشهای خاص، درخشندگی آنها را بازیابی و حفظ کنید. حتی شما می توانید از یک پد ساینده و پاک کننده برای از بین بردن خش کورین استفاده کنید و اگر کورین شما براقیت اولیه را بعد از شستشو نداشت، اسپری براق کننده سنگ کورین می تواند درخشندگی و براقت را به سنگ کورین شما برگرداند. با ما در این مطلب از تکساز همراه شوید و با نحوه تمیز کردن سنگ کورین و خش گیری سنگ کورین آشنا شوید.

 

تمیز کردن سنگ کورین

 

 بهترین روش تمیز کردن سنگ کورین

بهتر است تمیز کردن کورین به صورت روزانه را در دستور کار خود قرار بدهید. برای انجام این کار ابتدا سطح کابینت را از گرد و غبار پاک کرده و سپس با اسپری آب گرم و کمی مایع ظرف شویی، سطح کورین را با اسفنج تمیز کرده و در آخر آن را با یک دستمال نرم و پاک کنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه بر روی صفحات کورین آنها را کاملا خشک کنید تا همیشه بدون لکه و براق و درخشان به نظر برسند.

 

واکس سنگ کورین

 

برای تمیز کردن سنگ کورین از لکه های سخت از شوینده های حاوی آمونیاک که اغلب با نام پاک کننده های چند منظوره می شناسیم، استفاده کنید. برای این منظور ابتدا پاک‌کننده را روی لکه اسپری کرده و سپس با یک دستمال نمدار آن را پاک کنید و در اخر کاملا روی سنگ را با یک دستمال نرم خشک کنید.

نکته: پاک کردن لکه ها را به تاخیر نیندازید تا برای تمیز کردن سنگ کورین دچار مشکل نشوید.

 

براق کننده سنگ کورین

 

بایدها و نبایدهای تمیز کردن سنگ کورین

  1.  برای اينکه با تميز کردن صفحه ي کورين مانع از خراشيده شدن آن شويد از دستمال هاي ميکروفيبر استفاده کنيد.
  2. برای مناطقی که به شدت خشک هستند، مقدار کمی سرکه را به محل اسپری کرده و بعد از چند دقیقه با یک پارچه مرطوب روی آن را تمیز کنید.
  3.  اگر کانتر آشپزخانه شما از جنس سنگ مصنوعی کورین سفيد است، مي توانيد از يک محصول حاوي سفيد کننده استفاده کنيد. هرگز محصول سفیدکننده را مستقیما روی سنگ نریزید و محلول سفيد کننده و آب گزینه بهتری است. این محلول را روي لکه بريزيد، چند دقيقه اجازه دهيد تا درون آن نفوذ کند بعد با آب تميز آن را پاک کنيد. به یاد داشته باشید که هيچ وقت از سفيد کننده هاي قوي تر از50  درصد استفاده نکنيد.
  4. اگر سنگ مصنوعی کورین شما سفيد نيست، ممکن است که سفيد کننده رنگ آن را از بين ببرد. اگر مي خواهيد از يک پاک کننده با سفيد کننده بر روي صفحات کورین رنگي استفاده کنيد، ابتدا آن را در قسمتي که غير قابل مشاهده است، امتحان کنيد.
  5. از پاک کننده با اسيد اسکاليک استفاده کنيد. اسکالئيک اسيد مي تواند به حذف لکه هاي قهوه ای، به ويژه در سطوح سفيد کمک کند.
  6. اگر لکه ی روی سنگ کورین با آب و صابون معمولی بر طرف نشد، مي توانيد از يک پاک کننده داراي آمونياک استفاده کنيد. آن را روي صفحه کورين اسپري کنيد، سپس آن را پاک کنيد. اطمينان حاصل کنيد که آن را با آب تميز شستشو دهيد و فراموش نکنيد که آن را خشک کنيد تا رگه ها ترک نخورند.
  7. از استون، حلالهاي سخت و ساير مواد شيميايي خشن مانند پاک کننده رنگ يا تميزکننده فراستفاده نکنيد. زیرا آنها مي توانند آسيب جدي به سطوح سنگ مصنوعی کورين وارد کنند.
  8. صفحه سنگ مصنوعی کورين خود را از گرما محافظت کنيد و ظروف و وسایل داغ را مستقیما بر روی آن نگذارید، اگرچه کورين در برابر گرمام مقاوم است اما احتياط هم شرط عقل است.

 

اسپری براق کننده سنگ کورین

 

براق کردن سنگ کورین

روی صفحه کورین را توسط اسپری براق کننده سنگ کورین درخشان و براق کنید. صفحات کورین در سه نوع براق، مات و نیمه مات در بازار وجود دارد و شما براحتی می توانید با استفاده از اسپری براق کننده سنگ کورین علاوه بر کورین براق، کورین مات را نیز کمی درخشان تر از حالت اولیه خود نشان بدهید.

 

خش گیری سنگ کورین

 

خش گیری سنگ کورین

بهترین روش برای خش گیری سنگ کورین و از بین بردن خطوط و خراش‌های جزئی استفاده از محلول های پاک‌کننده با خاصیت ساییدن می باشد. برای این منظور ابتدا کمی از محلول مورد نظر را بر روی اسفنج نمدار ریخته و سپس با حرکات دورانی و حرکات رفت و برگشتی بر روی قسمت موردنظر کاملا بکشید. در آخر محلول روی کانتر را با یک دستمال نرم پاک کرده و کاملا خشک کنید. ممکن است برای اینکه خراش را کاملا از بین ببرید این عمل را چند بار تکرار کنید.

نکته: ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز در از بین بردن خش کورین موثر است.

 

ضد عفونی کردن صفحه کابینت کورین

همواره ضدعفونی کردن صفحات کابینت کورین پس از تماس با گوشت خام، غذاهای دریایی، مرغ و ماهی ضروری است. ابتدا با حوله های کاغذی رطوبت و باقی مانده ها را پاک کنید. سپس با استفاده از یک حوله کاغذی پاک و یک اسپری تمیزکننده ضد باکتری چند سطحی روی کانتر آشپزخانه را ضدعفونی کنید. دستمال های ضدعفونی کننده گزینه ای عالی هستند.

قبل از استفاده از هر پاک کننده، دستورالعمل هاي روي بطري آن را بخوانيد. هميشه اولين پاک کننده را در قسمتي خارج از محدوده تست کنيد، بنابراين مي توانيد اطمينان حاصل کنيد که مشکل ديگري ايجاد نخواهد کرد.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا