تفاوت های مهم سنگ سایلستون با گرانیت

امروزه دو متریال زیبا و شگفت انگیز سنگ گرانیت و سایلستون برای کانترتاپ و صفحه کابینت آشپزخانه بسیار محبوب هستند. لیست تفاوت ها طولانی و پر از شگفتی است. در حقیقت، آنها در خیلی چیز ها مشابه نیستند. بیایید با مهم ترین تفاوت آنها شروع کنیم.

سایلستون هرگز نیازی به مهر و موم ندارد.

 

کانتر گرانیت

 

سنگهای طبیعی مانند گرانیت یک خصوصیت زننده و بدی دارند. سنگ های گرانیت متخلخل هستند و ترک هایی دارند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. این منافذ ها و ترک ها محل مناسبی را برای لکه ها و رشد باکتری ها فراهم می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید حداقل یک یا دو بار در سال با آن را مهر و موم کنید. سیلر از رشد میکروب و باکتری ها در فضاهای خیلی کوچک جلوگیری می کند. در صورتیکه سنگ سایلستون بدلیل ترکیبش متخلخل نیست و هیچ فضای ریزی برای رشد باکتری ها ندارد.

 

نحوه ی ساخت سنگ مصنوعی سایلستون و گرانیت کاملا متفاوت است.

سیلیسیم دی اکسید ماده ی اصلی سنگ مصنوعی سایلستون است. سیلیس به صورت پودر میکرونیزه دانه بندی های ریز و نوعی رزین مخصوص که در طی فرایند تولید به سنگی یکپارچه تبدیل می گردد. امروزه با بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته، خواص سیلیس به محصول انتقال می یابد و باعث مقاومت بالای آن در برابر خراش،ساییدگی و ضربه می شود.

سنگ گرانیت کاملا طبیعی و آذرین است. سنگ گرانیت در بلوک های بزرگ در زمین یافت می شود که سپس به اسلب تبدیل می شود.

 

سنگ مصنوعی سایلستون کاملا مصنوعی و ساخته ی دست بشر است.

 

کانتر سایلستون

 

رزین به کار رفته شده در سنگ سایلستون یک محصول طبیعی نیست. رزین از مواد شیمیایی و رنگ تشکیل شده است. سنگ سایلستون از 25 درصد رزین پلیستر و 50 درصد کوارتز واقعی و موادی دیگر تشکیل شده است.

 

سنگ سایلستون می سوزد.

رزین در سنگ سایلستون به معنای واقعی کلمه نمی تواند گرما را بگیرد. اگر چیز خیلی داغ را مستقیما  بر روی سایلستون قرار دهید، احتمال سوختن آن وجود دارد. در صورتیکه شما این مشکل را با سنگ گرانیت ندارید زیرا اصلا نمی سوزد.

 

سایلستون میکروب ها را می کشد.

این ویژگی منحصر به فرد و شگفت انگیز ارتباطی مستقیم با رزین سنگ سایلستون دارد. رزین میکروب و باکتری ها را می کشد. اما سنگ گرانیت این ویژگی مهم را ندارد. آنها نه تنها باکتری ها را نمی کشند، بلکه اگر شما آنها را مهر و موم نکنید، آنها واقعا می توانند مکان های مناسبی برای رشد باکتری ها باشند. شما باید سالانه آنها را مهر و موم کنید و به طور منظم با الکل ایزوپروپیل ضد عفونی کنید.

 

سنگ گرانیت از سایلستون آسان تر تعمیرمی شود.

 

سنگ کوارتز سایلستون

 

تصادفات اتفاق می افتند و غالبا کانترتاپ و صفحه کابینت آشپز خانه نیز از آن مبرا نیستد. خبر خوب این است که شما می توانید براحتی ترک های ایجاد شده بر سنگ گرانیت را با اپوکسی پرکرده و آنها را تعمیر کنید و مطمئن باشید که معمولا دیده نمی شوند. اما این موضوع در مورد سنگ سایلستون بسیار پیچیده تر است و باید از افراد حرفه ای کمک بگیرید ولی عموما همه از نتیجه راضی نیستند. این مشکل به رزین بر می گردد زیرا هنگامی که سطح کف را براق کنید، به اندازه کافی حرارت ایجاد می شود تا به معنای واقعی کلمه ذوب شود.

 

کانتر کوارتز سفید

 

این یک واقعیت است که رنگ سنگ سایلستون در اثر نور مستقیم مستقیم کمرنگ می شود. فقط چند هفته کافی است تا سنگ سایلستون تیره در اثرتابش مستقیم نور خورشید روشن شود و سایلستون سفید شروع به زرد شدن کنند. رنگدانه های مورد استفاده برای افزودن رنگ به رزین با اشعه های UV همخوانی ندارند. ولی شما مطمئن باشید که اصلا این مشکل حاد را با سنگ گرانیت نخواهید داشت.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای سنگ طبیعی را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید. 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا