گرانیت بهتر است یا کوارتز؟ کدام برای کانترتاپ مناسب تر است؟

گرانیت سنگ طبیعی است که از زمین استخراج می شود و سپس به اسلب های مختلف برش داده می شود. سنگ گرانیت در طول زمان آزمایش خود را پس داده و جذبه جهانی پیدا کرده است. مطمئنا برخی رنگ های خاص آن بعد از گذشت یک دهه ممکن است قدیمی به نظر برسند اما به طور کلی در انتخاب گرانیت به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت اشتباه نمی‌کنید چرا که باعث می‌شود بتوانید خانه هایتان را گران تر به فروش برسانید. ولی سنگ کوارتز محصول مهندسی است که از حدود 93 درصد کوارتز طبیعی و 7 درصد رزین ساخته شده است. سنگ گرانیت و کوارتز از محبوب ترین متریال ها برای انواع صفحه کابینت آشپزخانه و کانتر به شمار می روند. هر دو سنگ کوارتز و گرانیت مزایا و معایب و تفاوت هایی دارند که در ادامه مقاله به مقایسه آن می پردازیم.

مقایسه گرانیت و کوارتز از نظر ظاهری

از آنجایی که گرانیت یک محصول طبیعی است، رنگ و رگه های داخل آن متفاوت است، حتی بین اسلبهایی که از یک بلوک بریده شده اند. این ویژگی یکی از دلایلی است که برخی از مردم  سنگ گرانیت را برای کانتر آشپزخانه ترجیح می دهند زیرا معتقدند که هر قطعه از گرانیت سبک و زیبایی خاص خود را دارد. از آنجا سنگ مصنوعی کوارتز ساخته ی دست بشراست، رنگ و الگوی سازگارتری را نسبت به سنگ گرانیت ارائه می دهد. اتصالات بین اسلب هر دو متریال بعد از نصب بر روی کانتر آشپزخانه ناپدید می شوند، اما معمولا بین قطعات کوارتز نسبت به قطعات گرانیت کمتر قابل مشاهده است. نور مستقیم خورشید می تواند سبب تیره شدن بر روی صفحات کوارتز شود. به این معنی که، اگر یک قسمت از کانتر در سایه باشد، در حالی که قسمت دیگر کانتر رو به سوی نور خورشید است، در طول زمان تغییر رنگ قابل توجه ای رخ می دهد.

کانتر گرانیت

 

کانتر کوارتز

 

مقایسه گرانیت و کوارتز در نگهداری سطح کانتر

گرانیت به عنوان یک سنگ طبیعی، متخلخل است. مواد دارای حفره های کوچک روی سنگ باقی می مانند، که می تواند باکتری ها را بعد از آماده سازی غذا نگه دارد. بنابراین برای اجتناب از این مسائل باید سالانه سنگ گرانیت مهر و موم شود. گرانیت به طور طبیعی در برابر رطوبت مقاوم نیست. بهتر است که نگذارید قطرات آب مدت زمان طولانی روی سطح گرانیت بمانند چرا که می‌توانند روی لکه به جای بگذارند. درحالیکه  یک محصول مهندسی ساخته شده مانند کوارتز در معرض قرار گرفتن طولانی مدت در برابر رطوبت عملکرد بهتری دارد و اکثر قطره های آب نیاز نیست که فورا پاک شوند.کوارتز نیاز به نگهداری خاصی ندارد، زیرا در حال حاضر متراکم است و متخلخل نیست. این باعث می شود که میکروب ها و باکتری ها بر روی سطح کانتر کوارتز جایی نداشته باشند.

کانتر کوارتز

 

کانتر گرانیت

 

مقایسه قیمت گرانیت و کوارتز

اگر تا به حال یک سنگ گرانیت با طرح خاص خریده باشید شاید ارزان بودن گرانیت برای تان خنده آور باشد. اما این حقیقت درست است که گرانیت گزینه های مقرون به صرفه تری نسبت به سنگ های کوارتزی دارد. گرانیت های لول ۱ و درجه پایین ممکن است هزینه ای بین ۳۵ تا ۵۵ دلار به ازای هر فوت مربع داشته باشند که قطعا نسبت به اکثر گزینه های کوارتزی قیمت کمتری به حساب می‌آید. این تفاوت قیمت در آشپزخانه هایی با فضای بزرگ تر مشهودتر است.

اگر به خاطر ویژگی نگهداری کمتر و استحکام و دوام بیشتر کوارتز حدس زده اید که حتما قیمت بیشتری نیز دارد کاملا درست حدس زده اید. کوارتزهای لول ۱ قیمتی هم اندازه گرانیت های لول ۲ دارد. البته این به محل زندگی شما و جایی که از آن محصول تان را می‌خرید بستگی دارد. درحالی که مدل های گرانیتی با قیمت ۴۵ دلار در ازای هر فوت مربع به تعداد زیاد یافت می‌شود اما به ندرت می توانید سنگ کوارتز زیر ۵۰ دلار در هر فوت پیدا کنید.

 گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای کوارتز و سنگ طبیعی گرانیت را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا