از صفر تا صد صفحه کابینت گرانیت

سنگ گرانیت کابینت یکی از انواع صفحه کابینت سنگ طبیعی است که در بین مردم محبوبیت زیادی دارد. اما قبل از خرید مطمئن شوید که درست ترین و مناسب ترین متریال را برای صفحه کابینت آشپزخانه انتخاب کرده اید. در مورد صفحه کابینت گرانیتی همه چیز را بدانید و مطمئن شوید که می تواند تمام خواسته و نیاز های شما را بر آورده می کند.

 

 

سنگ گرانیت برای روی کابینت

 

سنگ گرانیت چیست؟

گرانیت سنگ طبیعی است که از زمین استخراج می شود و سپس به اسلب های مختلف برش داده می شود. سنگ گرانیت در طول زمان آزمایش خود را پس داده و جذبه جهانی پیدا کرده است. مطمئنا برخی رنگ های خاص آن بعد از گذشت یک دهه ممکن است قدیمی به نظر برسند اما به طور کلی در انتخاب گرانیت به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت اشتباه نمی‌کنید چرا که باعث می‌شود بتوانید خانه هایتان را گران تر به فروش برسانید. سنگ گرانیت آشپزخانه از محبوب ترین انواع متریال ها برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه به شمار می روند.

 

صفحه کابینت گرانیت

 

 

ظاهر کلی صفحه کابینت گرانیت

از آنجایی که گرانیت یک محصول طبیعی است، رنگ و رگه های داخل آن متفاوت است، حتی بین اسلبهایی که از یک بلوک بریده شده اند. این ویژگی یکی از دلایلی است که برخی از مردم سنگ گرانیت برای روی کابینت آشپزخانه را ترجیح می دهند زیرا معتقدند که هر قطعه از گرانیت سبک و زیبایی خاص خود را دارد.

 

نگهداری از سنگ صفحه کابینت گرانیت

کابینت گرانیتی بسیار سخت خراشیده می شود و در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاوم است. باید طبق یک برنامه منظم از سنگ گرانیت نگهداری شود و اگر در تمیز کردن لکه ها از روی سنگ کوتاهی کنید، ممکن است که لکه ها بر روی گرانیت ماندگار شوند.

سنگ کابینت گرانیت را هر روز باید تمیز کرد وحداقل یک بار در هفته آنها را باید با محلول آب و ایزوپروپیل الکل به نسبت نصف و نصف ضد عفونی کرد. یک بطری اسپری را پر از محلول پیش ساخته شده آماده کنید، آن را بر روی کانتر گرانیت اسپری کنید و آن را بعد از سه دقیقه با پارچه های میکرو فایبر پاک کنید. هرگز از سرکه یا آمونیاک برای تمیز و ضد عفونی کردن صفحه کابینت و کانترتاپ گرانیت استفاده نکنید زیرا با گذشت زمان آنها می توانند با مواد معدنی موجود در سنگ واکنش نشان دهند و باعث خشن و لکه دار شدن کانتر گرانیت شوند.

 

سنگ کابینت گرانیت

 

 

مزایا و معایب سنگ گرانیت کابینت

 

مزایا

1-گرانیت سنگی است که به طور طبیعی درست شده است. اگر بدنبال یک متریال طبیعی برای کانترتاپ آشپزخانه خود هستید، گرانیت بهترین انتخاب می باشد. و چه زیباست که یک متریال با طرح و رنگ کاملا طبیعی را بر روی کانترتاپ آشپزخانه خود نصب کنید.

2-خبر خوب این است که شما می توانید براحتی ترک های ایجاد شده بر سنگ گرانیت را با اپوکسی پرکرده و آنها را تعمیر کنید و مطمئن باشید که معمولا دیده نمی شوند.

3-گرانیت همانند کوارتز بسیار با دوام است. اگر از گرانیت به خوبی مراقبت شود عمر بسیار طولانی دارد و خیلی دیر خراب می شود. از ویژگی های خاص کانترتاپ گرانیت این است که شما می توانید با آرامش خاطر بر روی آن برش بزنید زیرا اصلا به کانترتاپ آسیبی وارد نمی شود. همچنین کانترتاپ گرانیت در برابر حرارت خیلی بالا مقاوم است و ظروف بسیار داغ آن را نمی سوزاند.

 

کابینت گرانیتی

 

 

معایب

1-گرانیت بسیار، بسیار سنگین است و به همین دلیل آن را به سختی می توان نصب کرد، همچنین گرانیت مانند کوارتز انعطاف پذیر نیست و به همین دلیل فرایند نصب آن بسیار گران است.

2-گرانیت بدلیل اینکه کاملا طبیعی درست شده ، سطح یکنواخت ندارد و چون طبیعت آن را طراحی کرده است شما هرگز نمی توانید دو تکه سنگ گرانیت مثل هم را پیدا کنید.

3-سنگهای طبیعی مانند گرانیت یک خصوصیت زننده و بدی دارند. سنگ های گرانیت متخلخل هستند و ترک هایی دارند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شود. این منافذ ها و ترک ها محل مناسبی را برای لکه ها و رشد باکتری ها فراهم می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید حداقل یک یا دو بار در سال با آن را مهر و موم کنید. سیلر از رشد میکروب و باکتری ها در فضاهای خیلی کوچک جلوگیری می کند.

 گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای سنگ طبیعی گرانیت را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا