برای سنگ کف ساختمان مرمر یا کوارتز، کدام بهتر است؟

 انتخاب مناسب سنگ کف خانه همواره یکی از مهم ترین نکات در ساخت و یا بازسازی خانه محسوب می شود. در حقیقت، سنگ برای کف خانه انواع مختلفی داشته و با توجه به موارد مختلفی از جمله دوام، زیبایی و هم چنین راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که یک کفپوش مناسب، می تواند به شدت در ظاهر فضای خانه شما تفاوت ایجاد نماید. در این مقاله ما شما را با کفپوش سنگ مرمر و کوارتز، از انواع کف پوش های سنگی و تفاوت بین آنها آشنا می کنیم و شما را در انتخاب بهترین کفپوش برای خانه تان یاری خواهیم نمود.

سازندگان و معماران خوش ذوق و افرادی که به کیفیت بنا اهمیت می دهند متریال سنگ را برای فرش کردن واحد های مسکونی استفاده می نمایند و آن را با سایر متریال های دیگر جایگزین نمی کنند. از مزایای سنگ نسبت به سایر متریال ها از جمله سرامیک و پارکت و ... می توان به دوام رنگ طبیعی، مقاومت در برابر ضربه و ساب پذیری مجدد اشاره نمود. تنوع زیادی در رنگ و کیفیت سنگ وجود دارد که باید در هنگام انتخاب و خرید سنگ برای کف خانه، پذیرایی و اتاق ها نهایت دقت و هوشمندی را بکار برد. اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی ساختمان را با سنگ های طبیعی انجام دهید، سنگ های مرمر و کوارتز بهترین سنگ برای کف ساختمان هستند که متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی و فضای واحد می بایست انتخاب نمود. البته که سنگ های مرمر و کوارتز تفاوت هایی با هم دارند، در ادامه مقاله با ذکر آنها شما را در انتخاب بهترین گزینه برای کفپوش ساختمان یاری خواهیم رساند.

 

نگهداری از سنگ کف مرمر و کوارتز

 

سنگ كف خانه

 

اگر بالقوه هزینه های بلندمدت و تعمیر و نگهداری منظم چیزی است که شما از آن استقبال نمی کنید پس احتمالا سنگ مرمر کف خانه برای شما گزینه ی مناسبی نیست. سنگ مرمر مستلزم مهر و موم معمولی است، در حالی که کف خانه سنگ کوارتز هرگز به آن نیاز ندارد. سنگ مرمر کف سالن برای داشتن ظاهری زیبایی و درخشنده نیاز به مراقبت دارند. معمولاً به ‌منظور جلوگیری از تیره شدن سنگ‌های مرمر  بر روی آن‌ها یک لایۀ محافظ  قرار می‌دهند. توصیه می‌شود که روکش سنگ مرمر، هر سال تعویض شده و سنگ‌ها درزگیری شوند. سنگ کف خونه کوارتز مقاومت خش ناپذیری بسیار بالایی دارد و آنتی باکتریال نیز است یعنی فاقد هر گونه خلل و فرج جهت ورود و رشد باکتری ها می باشد. علاوه براین این محصول بدون نیاز به پولیش واکس و یا نگهدارنده، درخشندگی خود را در طول سالیان زیاد حفظ می کند.

تفاوت کفپوش سنگ مرمر و کوارتز در لکه و خراش

 

 

کفپوش کوارتز با قرار گرفتن طولانی مدت در برابر رطوبت عملکرد خوبی دارد و لازم نیست که قطرات آب فورا از روی سنگ کف خانه پاک شوند. کوارتز نیاز به نگهداری خاصی ندارد، زیرا سنگ کوارتز متراکم است و متخلخل نیست. این باعث می شود که میکروب ها و باکتری ها بر روی سطح کانتر کوارتز جایی نداشته باشند. ولی سنگ مرمر برای کف خانه تا زمانی که به درستی مهر و موم نشود ،این ویژگی منحصربه فرد را نخواهد داشت.

سنگ کوارتز همانند  سنگ مرمر با دوام است اما بر خلاف آنها در برابر خش و ترک مقاومت بالایی دارد. سطح سنگ کوارتز غیر متخلخل است، بنابراین سنگ کوارتز برخلاف سنگ های گرانیت و مرمر در برابر لکه هایی مانند چای، شراب ، قهوه و روغن بسیار مقاوم است

تفاوت سنگ مرمر کف و کوارتز از نظر بودجه

 

کفپوش سنگی

 

سنگ مرمر به طور کلی از سنگ کوارتز گران تر است. علاوه بر این، کفپوش سنگ مرمر مستلزم نگهداری منظم و  هزینه های دراز مدت است. درصورتیکه کفپوش کوارتز نه تنها گزینه ارزان تر از مرمر است، بلکه هرگز نیازی به آب بندی ندارد که هزینه های بلندمدت را نیز از بین می برد.

تفاوت کفپوش مرمر و کوارتز از نظر ظاهری

 

کفپوش سنگی

 

کاملا واضح است که سنگ مرمر یک متریال زیبا و شیک است و کفپوش مرمر واقعا زیبا وخیره کننده است. اگرچه سنگ مصنوعی کوارتز زیبایی ظاهر خود را از سنگ های طبیعی تقلید می کند، ولی به نظر نمی رسد بتواند در زیبایی و درخشندگی به پای سنگ های طبیعی برسد.

سنگ کوارتز برخلاف سنگ مرمر همیشه یک ظاهر یکنواخت در رنگ و الگوی ظاهرخود دارد. بنابراین، اگر شما به دنبال رنگ و الگوی سازگار برای کفپوش خانه ی خود هستید، سنگ کوارتز برای شما انتخابی مناسب است. با این حال، اگر ناهماهنگی در کفپوش اتاق برای شما مهم نباشد و شما واقعا طبیعی بودن سنگ را دوست دارید، مرمر می تواند انتخاب بزرگی باشد.

امیدوارم این مقاله به شما در تصمیم گیری کمک کند و شما یک تصویر واضح تر از آنچه که برای شما بهتر است را داشته باشید.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز، سنگ کورین ) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای کوارتز را در کفپوش ساختمان را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا