تعویض یا تعمیر صفحات کابینت آشپزخانه؟

ترمیم یا تعویض صفحه کابینت آشپزخانه، کدام بهتر است؟ ممکن است ترمیم صفحه کابینت در یک آشپزخانه همیشه عملی و یا مقرون به صرفه نباشد، در این صورت شما به سنگ کابینت جدید نیاز دارید. البته همیشه این جور نیست و در بیشتر مواقع شما با هزینه خیلی کم می توانید صفحه کابینت آشپزخانه خود را تعمیر کنید.

اگر تصمیم گرفته اید تا صفحات کابینت آشپزخانه خود را تعویض کنید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید و فاکتور و عوامل زیر را در نظر بگیرید تا یک متریال ایده آل و متناسب با بودجه و فضای آشپزخانه خود داشته باشید.

 

 

تعویض روکش صفحه کابینت

 

 

 آیا می دانید کی، چه موقع  و چرا باید صفحات کابینت آشپزخانه خود را تعویض کنید؟

به طور کلی زمانی برای تعویض روکش صفحه کابینت مناسب است که سنگ کابینت با دکوراسیون فضای آشپزخانه شما مطابقت نداشته باشند، نگهداری از آنها دشوار باشد و یا حتی پس از تعمیر دوباره آسیب دیده باشند. صفحات کابینت سنگی طبیعی مانند گرانیت و مصنوعی مانند کوارتز ممکن است به مرور زمان دارای ترک های عمیق و یا در اثر حرارت بالا جاهای سوختگی بر روی آنها مانده باشد. همچنین احتمال دارد که صفحات کابینت سرامیکی پر از لکه و یا شکسته شده باشند. پس دیگر زمان آن رسیده تا متریالی مناسب را جایگزین صفحات کابینت قبلی کنید.

قبل از خرید، ابتدا خوب فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. شاید بتوانید صفحات کابینت قدیمی را تعمیر کنید که در این صورت هزینه ی کمتری را باید بپردازید. شما می توانید کابینت های خود را بدون اینکه عوض کنید، نو کنید، ممکن است تعمیر صفحات کابینت در یک آشپزخانه همیشه عملی و یا مقرون به صرفه نباشد ولی شاید شما کابینت های خودتان را دوست داشته باشید و کابینت های شما فقط به تعمیر جزئی نیاز داشته باشند. بازسازی آن ها در این حالت بهترین راه حل است. ولی اگر به صفحه کابینت جدید نیاز دارید، با اندازه گیری مناسب و دقیق، هزینه ی احتمالی متریال جدید را تخمین بزنید.

همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم نصب و نگه داری انواع متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هم متفاوت است. در نتیجه متریالی را انتخاب کنید که با فضای آشپزخانه ی شما مطابقت داشته باشد و در نگه داری از آن نیز دچار مشکل نشوید.

 

 

تعمیرات صفحه کابینت

 

تعویض یا تعمیر رویه کابینت آشپزخانه؟

اگر همچنان صفحات کابینت آشپزخانه خود را دوست دارید و یا هزینه ی کافی برای تعویض صفحات ندارید، بهتر است به فکر تعمیر آنها باشید. برای ترمیم ترک صفحه کابینت می توانید درز ایجاد شده را با چسب اپوکسی بچسبانید. زیرا تعویض صفحات کابینت سنگی مانند صفحه کابینت گرانیت، مرمر، کوارتز، کورین و... هزینه ی زیادی را شامل می شوند و تعمیر آنها تا حد امکان به صرفه می باشد.تعمیرات صفحات کابینت ارزانتر مانند سرامیک شاید براحتی امکان پذیر نباشد، بنابراین بهتر است تا این صفحات کابینتی را تعویض کنید.

نکته: هرگز ظروف داغ را مستقیما بر روی سنگ کابینت قرار ندهید زیرا ترمیم سوختگی صفحه کابینت براحتی امکانپذیر نیست و احتمالا شما مجبور به تعویض شوید.

 

 

ترمیم صفحه کابینت

 

اندازه گیری دقیق صفحه و سنگ کابینت آشپزخانه

اگر تصمیم دارید که صفحه کابینت آشپزخانه خود را تعویض کنید، پس باید یک اندازه گیری دقیق انجام دهید. قبل از اینکه صفحه کابینت را با متر اندازه بگیرید، طرحی از صفحه کابینت آشپزخانه خود آماده کنید. سپس محل قرار گرفتن سینک ، گاز و میز غذا خوری را علامت گذاری کنید. طول و عمق هر بخش را با دقت تمام اندازه بگیرید، ضخامت طول را به عمق بچسبانید و اندازه گیری ها را روی طرح خود بنویسید.

 

تعمیرات صفحه کابینت

 

موارد دیگری که در هنگام تعویض صفحه کابینت نباید فراموش کنید!

آیا می خواهید صفحه کابینت های سنگی و بتنی را جایگزین صفحات کابینت سرامیکی کنید؟ اگر چنین تصمیمی دارید حتما با نصاب این موضوع را در میان بگذارید زیرا ممکن است کابینت های شما نتوانند صفحات کابینتی با وزن زیاد را تحمل کنند. کابینت های استاندارد کارخانه ممکن است برای مقاومت بیشتر به اضافه کردن تقویت کننده در پایه، پشت و بالا کابینت نیاز داشته باشند.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا