پیشخوان آشپزخانه چیست؟ 10 ایده عالی برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

امروزه دیوار آشپزخانه‌ها برداشته شده و فضای آن با اتاق نشیمن، تقریبا یکی شده است و به وسیله‌ی پیشخوان از هم جدا می‌شوند. پیشخوان‌ها شکل‌ها و متریال‌های گوناگونی دارند و کاربردهای متعددی را دنبال می کنند. علاوه بر اینکه پیشخوان ها به عنوان کانون آشپزخانه به حساب می آیند، درافزایش قابلیت و کارایی آشپزخانه مانند میز ناهار خوری نیز نقش بسزایی را ایفا می کنند. از آنجا که کانترآشپزخانه مقدار قابل ملاحظه ای از فضا را به خود اختصاص می دهد، ارزش آن را دارد تا زمان بیشتری را برای یک طراحی زیبا و کارامد صرف کنید. براساس یک قانون کلی بهتر است که پیشخوان در مرکز آشپزخانه قرار بگیرد. همانطور که در مقالات پیشین صحبت کردیم از آنجا که پيشخوان آشپزخانه در تماس مستقیم با آب و مواد غذایی است، بنابراین باید کیفیت متریالی که قرار است بر پیشخوان آشپزخانه قرار داده شود، مورد توجه قرار بگیرد. سوای رنگ و طرح پیشخوان اشپزخانه که باید نظر صاحبخانه را جلب کند، مساله جنس ماده ای که بکار گرفته می شود و تا مدت ها جلوی چشم خود نمایی می کند هم از اهمیت زیادی برخوردار است. دکوراسیون پیشخوان آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد.

 

پیشخوان آشپزخانه

 

درست است که فضای آشپزخانه پر از وسیله های ریز و مختلفی برای آشپزی و پخت و پز است ولی می توان با استفاده از برخی وسایل ساده آن را به گونه ای تزیین کرد که برای منظم نگه داشتنش هم تلاش بیشتری داشته باشیم . با توجه به مجاورت آشپزخانه های مدرن با فضای نشیمن در آپارتمان ها، توجه به طراحی پیشخوان و کانتر از جمله نکاتی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و بزرگتر جلوه کردن فضای خانه خواهد داشت. در عین حال پیشخوان آشپزخانه باید فضایی کاربردی و مفید باشد. اگر می خواهید آشپزخانه خود را در مدت زمانی کوتاه و با کمترین هزینه و مهارت تغییر بدهید و برای تعویض شیر آب، کانترتاپ آشپزخانه و سایر وسایل آشپزخانه تمایل ندارید، می توانید پیشخوان آشپزخانه تان را تزیین کنید. به یاد داشته باشید که کارایی و استفاده از پیشخوان بر زیبایی و تزیین آن ارجحیت دارد. زیرا در برخی موارد سینک و گاز بر روی پیشخوان آشپزخانه قرار می گیرد و یا از آن برای امور آشپزی و در بسیاری از موارد، به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده می شود. اما شما می توانید با قرار دادن اشیا، وسایل کوچک هنری و تزیینی بر روی پیشخوان آشپزخانه، به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه و حتی کل خانه کمک کنید. به عنوان مثال تنها با قرار دادن سرویس قهوه، پیشخوان شما شکل هنری به خود می گیرد.. ما در این مقاله 10 ایده برای دکور پیشخوان آشپزخانه به شما ارائه می دهیم که می توانید بر اساس شکل و سبک دکوراسیون خانه خود، از این ایده های زیبا الهام بگیرید.

 

پیشخوان آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه است و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. از آنجا که پیشخوان آشپزخانه در تماس مستقیم با آب و مواد غذایی است، سنگ های کورین، کوارتز، گرانیت و مرمر بدلیل ویژگیهای خاص و منحصربه فرد از متریال های مناسب برای رویه پیشخوان آشپزخانه محسوب می شوند.

 

1-استفاده از کتاب برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

دکور پیشخوان

 

افراد زیادی هستندکه آشپزخانه را دوست ندارند و به نظر آنها آشپزی و آشپزخانه اصلا جذاب نیست، اما برخی از طراحی های مدرن و زیبا ی پیشخوان گاهی اوقات می تواند نظر افراد را تغییر دهد. در تصویر بالا طراح، کتاب های آشپزی و کتاب هایی که جلد و شیرازه ضخیم و محکمی دارند را برای تزیین و زیبایی آشپزخانه بر روی پیشخوان قرار داده است. از آنجا تقریبا در همه ی خانه ها انواع کتاب های مختلف در سایز و رنگ های متنوع وجود دارد، یکی از مقرون به صرفه ترین مواد برای تزیین پيشخوان آشپزخانه، کتاب است چرا که کتاب رنگ ها و نقش های مختلفی دارد و به راحتی می توان آن را با سایر وسایل آشپزخانه هماهنگ کرد. علاوه بر این نسبت به گرمی و سردی هوا و انواع لکه ها نیز مقاوم است. از آنجا که زنان خانواده ساعات بیشتری را نسبت به دیگر افراد خانواده در آشپزخانه سپری می کنند، می توانند در حین آماده کردن غذا در فرصت های مناسب به مطالعه نیز بپردازند.

 

2-استفاده از تخته های سنگی و چوبی برای تزیین طرح پیشخوان اشپزخانه

 

 

طرح پیشخوان اشپزخانه

 

کمی خلاق باشید! شما می توانید تخته هایی با اشکال و اندازه های مختلف شامل تخته های چوبی یا مرمری را به دیوار پشت کانتر آشپزخانه تکیه داده و پیشخوان آشپزخانه خود را تزیین کنید. به تصویر بالا دقت کنید. طراح با تکیه دادن تخته های چوبی و سنگی بر پشت بک اسپلش سفید سنگی، پیشخوان آشپزخانه را با کمترین هزینه به زیبایی تزیین کرده است. فراموش نکنید که چوب در هر شکلی که باشد غوغا می کند. ظروف چوبی مثل انواع ظروف ادویه یا تخته گوشت و سینی های چوبی هم در کنار کاربرد و وظیفه شان، می توانند به عنوان وسیله تزیینی استفاده شوند. کافی است آنها را از درون کابینت بیرون کشیده و روی پیشخوان ها بچینید.

 

3-استفاده از سبد میوه برای دکور پیشخوان

 

 

دکور پیشخوان

 

به یاد داشته باشید که قرار دادن میوه های تازه و پر رنگ و لعاب در ظروف زیبا همیشه پیشخوان را زیبا می کند. شما نیز می توانید برای تزیین پیشخوان آشپزخانه خود از میوه های تازه و رنگین مخصوص هر فصل استفاده کنید. بعد از شستن این میوه ها، آنها را درون سبدهای حصیری، فلزی مشبک و یا یک دیس نسبتا صاف قرار داده و روی پیشخوان یا میزآشپزخانه بگذارید. با این کار هم میوه های سالم و خوش طعم آماده خوردن هستند و هم رنگ و لعابی متفاوت به آشپزخانه خود بخشیده اید. در تصویر بالا، رنگ زرد لیموها در کنار شیر آلات طلایی و بک اسپلش مرمری آشپزخانه نمود بیشتری پیدا کرده و بر زیبایی آشپزخانه افزوده است.

 

4-استفاده از گیاهان برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

پيشخوان آشپزخانه

 

گلدان و گیاهان سرسبز در زیبایی پیشخوان آشپزخانه تاثیر بسزایی دارند. در تصویر بالا طراح یک گلدان کوچک را بر روی پیشخوان سنگی قرار داده که بسیار چشم نواز است. شما نیز می توانید با استفاده از یک و یا چند گلدان، آشپزخانه ای زیبا داشته باشید. اگر دوست دارید ورودی آشپزخانه یا دیوارهای آن را گلباران کنید، پیشنهاد می کنیم از گیاهان پیچکی استفاده کنید که حالت رونده دارند و درون فضا راه می روند!. حتی می توانید در این گلدان ها سبزیجات تازه پرورش دهید. سبزی های خوراکی مانند ریحان و آویشن که خودتان در گلدان های کوچک پرورش داده اید، انرژی مثبتی را به فضا اضافه می کنند.

 

شما می توانید با قرار دادن اشیا، وسایل کوچک هنری و تزیینی بر روی پیشخوان آشپزخانه، به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه کمک کنید. کتاب های آشپزی و کتاب هایی با جلد و شیرازه ضخیم و محکم، تخته های چوبی و سنگی، سبدهایی پر از میوه های تازه و پر رنگ و لعاب وگیاهان سرسبز و شاداب از گزینه های مناسب برای تزیین و زیبایی پیشخوان آشپزخانه به شمار می روند.

 

 

5-استفاده از آثار هنری برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

پیشخوان آشپزخانه

 

استفاده از قاب و تابلوهای زیبا در هر فضایی امکان پذیر است. آنچه اهمیت دارد این است که محتوایی که درون قاب نمایش داده می شود مناسب فضای مورد نظر بوده و با کاربرد آن سنخیت داشته باشد. پس با استفاده از تابلوهای گرافیکی با طرح و نقش وسایل آشپزخانه، جمله های بامزه در مورد آشپزی یا سخنان انرژی بخش برای ادامه زندگی بر روی پیشخوان، آشپزخانه ی خود را زیباتر کنید. در تصویر آشپزخانه ی بالا، طراح  یک بوم نقاشی را به سادگی به دیوار پیشخوان تکیه داده است. شما نیز می توانید کمی خلاق باشید و با استفاده از چندین نقاشی و یا آثار چاپی در ابعاد یکسان ، شکل یکنواخت تری را بر روی پیشخوان ایجاد کنید.

 

6-استفاده از ظروف زیبای مایع ظرفشویی برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

بسیاری از افراد در آشپزخانه خود مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی را کنار سینک قرار می دهند. شما می توانید این مایعات شستشو را در ظروف فانتزی و زیبا بریزید. در تصویر بالا، تم اصلی آشپزخانه سیاه و سفید است. طراح مایع ظرفشویی را در دو بطری شیشه ای زیبا و در یک سینی فلزی قرارداده است که در کنار پیشخوان سنگی سفید و قاب سیاه پنجره زیبا به نظر می رسد. اگر بطری شیشه ای ندارید می توانید مایع ظرفشویی انتخاب کنید که بطری زیبایی داشته باشد.

 

7-استفاده از گل های تازه برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

پیشخوان اشپزخانه

 

گل ها می توانند زیبایی و طراوت را به هر فضایی وارد کنند. برای آشپزخانه هم از گل های خوش بو و زیبا استفاده کرده و آنها را درون گلدان های زیبا روی پیشخون آشپزخانه قرار دهید. به همین سادگی با کمترین هزینه می توانید پیشخوان آشپزخانه ی خود را تزیین کنید. چراکه دسته گل های تازه و رنگارنگ همیشه جلوه زیبا و منحصر به فردی به پیشخوان آشپزخانه می دهند. با توجه به اینکه عمرگل های طبیعی بسیار کوتاه است و بعد از مدتی پژمرده شده و باید دور ریخته شوند، می توانید هر هفته یک دسته گل خریداری کرده و آنها را روی پیشخوان بگذارید. می توانید هر بار از  گل های مختلف با رنگ های متنوع استفاده کنید تا شور زندگی و حیات را به آشپزخانه ی خود بیاورید.

 

8-استفاده از لوازم برقی مدرن وشیک برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

پیشخوان آشپزخانه چیست

 

در تصویر بالا طراح از وسایل برقی استیل برای تکمیل کردن دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرده است. زیرا استیل علاوه بر اینکه بسیار براق و چشمگیر است، تمیز کردن و نگهداری از آن نیز آسان است. وسایل برقی استیل با طراحی داخلی این آشپزخانه هماهنگی زیبایی دارد. پس فراموش نکنید در زمان خرید وسایل آشپزخانه، وسایلی را انتخاب کنید که ظاهر خوبی داشته باشند تا از قرار دادن آنها بر روی پیشخوان خجالت زده نشوید. یک مخلوط کن خوشرنگ یا یک توستر خوش فرم، پیشخوان آشپزخانه شما را زیباتر نشان می دهد.

 

9-استفاده از قوطی های زیبا و یک شکل برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

دکوراسیون پیشخوان

 

استفاده از قوطی های یک شکل برای موادی چون شکر و آرد، جلوه زیبا و جذابی به پیشخوان آشپزخانه می دهند. وقتی پیشخوان آشپزخانه شلوغ نباشد، ظاهر بهتری دارد، اما فقدان هر گونه تزئین و تمیزی کامل آن نیز می تواند ظاهری سرد داشته باشد، در حالی که می توان با قرار دادن اشیاء تزئینی، رنگ، سبک و تم دکور آن را کامل تر کرد و به آن شخصیت بخشید، بدون آنکه بر کارآیی آن تاثیر گذاشت.

 

10-استفاده از عکس های خانوادگی برای تزیین پیشخوان آشپزخانه

 

 

طرح پیشخوان اشپزخانه

 

برای نمایش عکس ها سعی کنید همه عکس ها را در یک منطقه قرار دهید تا جلوه به هم ریخته به پیشخوان آشپزخانه ندهد. در تصویر بالا قاب چوبی عکس ها در کنار میوه های سبز و قرمز و گلدان گل زیبا همه در کنار هم پیشخوانی زیبا و شور انگیز را نشان می دهند.

 

دسته گل های تازه و رنگارنگ همیشه جلوه زیبا و منحصر به فردی به پیشخوان آشپزخانه می دهند. در کنار وسایل برقی مدرن، تابلوهای هنری و حتی عکس های خانوادگی، استفاده از گل های رنگارنگ و خوش بو نیز پیشخوان آشپزخانه را بسیار زیبا و چشم نواز نشان می دهد.

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا