ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

در هر منزلی آشپزخانه‌ها مرکز زندگی روزانه خانواده‌ها هستند و به همین دلیل آن را به عنوان مرکز و قلب خانه می شناسند. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد صبح خود را با یک فنجان چای یا قهوه داغ و دلچسب در پشت کانتر آشپزخانه و یا میز غذاخوری آغاز می کنید. از آنجا که آشپزخانه مکانی برای درست کردن غذا و میل کردن آن در کنار افراد خانواده و حتی دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد، لذا چیدمان و دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

 انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از جمله فاکتورهای مورد توجه و مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک به شمار می آید. کانتر آشپزخانه از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه به دلیل کاربرد بالا می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. سنگ از مقاوم ترین مصالح موجود برای دکوراسیون داخلی است که علاوه بر زیبایی، دوام آن نیز بر ارزشش می افزاید.

برخی از افراد تصور می کنند هرقدر آشپزخانه بزرگتر باشد، کارایی و زیبایی آن بیشتر است در صورتیکه این یک تصور غلط است. دکوراسیون مناسب بیشترین تاثیر را در عملکرد آشپزخانه به جای می گذارد. مسلما اگر آشپزخانه کوچک خود را با یک چیدمان درست و خلاقانه دکورکنیم، می توانیم فضایی دلنشین، جادار و دلباز داشته باشیم. فراموش نکنید وقتی هوشمندانه و با برنامه ریزی عمل کنید، حتی کوچکترین آشپزخانه ها هم می توانند طراحی لوکس و زیبا با ایجاد حس بزرگنمایی داشته باشند.

در ادامه مطلب بیشتر درمورد ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک صحبت خواهیم کرد که می تواند برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک شما بسیار کاربردی باشد.

 

دیوارپوش براق و زیبا

 

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

 

بک اسپلش سنگ مرمر زیبا، دیوار پشت گاز را به نقطه کانونی این آشپزخانه کوچک و مدرن تبدیل کرده است. استفاده از یک متریال مناسب و جذاب بک اسپلش در دکوراسیون آشپزخانه کوچک می تواند فضای داخلی آن را بهتر و شادتر کند. بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه خود، دیوار ها را فراموش نکنید و از آنها در جهت دکوراسیون مدرن وشیک بهترین استفاده را ببرید. دیوارهای آشپزخانه خود را با متریال های متنوع و طرح دار برجسته کنید.

 

انتخاب بک اسپلشی با طراحی خاص و متفاوت می تواند نمای آشپزخانه کوچک شما را متحول سازد و مطمئنا دکوراسیون آشپزخانه شما با بک اسپلش، جذاب و ایده آل می شود.

 

کابینت های بلند با درب شیشه ای

 

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

 

در تصویر بالا، کابینت های بلند و متقارن با درب شیشه ای علاوه بر اینکه یک فضای بزرگ و جادار برای نگهداری از ظروف تزیینی و دکوری ایجاد می کند، بر زیبایی آشپزخانه نیز افزوده است.کابینت با درب شیشه ای در مقایسه با کابینت معمولی ظاهری متفاوت و شیک تر دارد و در صورت اجرای یک نورپردازی مختصر نمای آشپزخانه و اشیاء درون خود را جذاب تر نشان می دهد. این کابینت ها به شما این امکان را می دهند که همه چیز را به صورت منظم درون آنها بچینید و به نمایش بگذارید.

کابینت آشپزخانه مهم ترین عنصری است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه های کوچک ایفا می کند. فراموش نکنید که کابینت ها منحصرا اجزایی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه به شمار نمی آیند، بلکه شما باید به جزییات دیزاین کابینت ها نیز دقت کنید تا بتوانید دکوراسیونی متفاوت و ایده آل را در فضای آشپزخانه کوچک خود به وجود آورید.

 

جزیره شیک و جادار

 

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

 

همانطورکه در تصویر بالا مشاهده می کنید ترکیب رنگ سفید-قهوه ای جزیره در این آشپزخانه سفید باعث افزایش دید بصری این آشپزخانه کوچک شده است. این جزیره زیبا دارای چندین کشو و کابینت است که می تواند فضای ذخیره سازی بزرگی را به وجود آورد. معمولا در آشپزخانه های کوچک به دلیل کمبود کابینت برای نگهداری از ظروف و وسایل آشپزخانه با مشکل روبرو می شویم. بدون شک یک جزیره شیک و جادار می تواند کلید و راه حل مشکل ما باشد.

جزیره آشپزخانه پیشخوانی کاملا مستقل وجدا از سایر کابینت ها است که در وسط آشپزخانه قرار می گیرد. این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی آشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی آشپزخانه نیز شده و می تواند نحوه کار در آشپزخانه را به کل تغییر می دهد. امروزه بیشتر آشپزخانه ها به سبک طراحی باز ساخته می شوند و جزیره عضو اصلی آشپزخانه محسوب می شود.

 

طراحی کابینت ها به شکل U

 

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

 

طراحی کابینت U شکل در آشپزخانه های کوچک فضای مخفی و ذخیره سازی را به حداکثر می رساند. طراحی آشپزخانه با کابینت آشپزخانه U شکل ، یکی از جدیدترین مدل هایی است که می توانید در آشپزخانه های U شکل تجربه کنید. کابینت آشپزخانه U شکل ، سبکی مدرن و نوین در صنعت کابینت سازی محسوب می شود و به دلیل نوع طراحی، از انواع پرکاربرد آن است. در سبک آشپزخانه U شکل، از سه دیوار بهم چسبیده، برای آشپزخانه استفاده می شود و به همین دلیل است که این مدل آشپزخانه، کارایی بیشتری نسبت به سایر مدل های دیگر دارد زیرا از هر سه سوی آشپزخانه می توان استفاده مفید کرد و هر بر روی هر سه دیوار، کابینت نصب کرد.

از مهمترین مزایای کابینت آشپزخانه U شکل عبارت است از:

کاربردی بودن بسیار بالای آشپزخانه

وجود کابینت های زیاد و جادار

زیبا بودن طراحی و دکوراسیون آشپزخانه

استفاده بهینه از همه ی فضا

مناسب برای فضاهای بزرگ و کوچک

 

جاسازی یخچال در داخل دیوار

 

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک

 

جاسازی یخچال در داخل دیوار و یا کابینت به افزایش فضا درآشپزخانه های کوچک کمک می کند. زیرا یخچال یکی از اجزای جدانشدنی آشپزخانه های امروزی است و با استفاده از شیوه‎ی پنهان سازی این وسیله‎ی کاربردی، می‎توان جلوه‎ای خوشایند را برای این بخش از خانه به وجود آورد.  

اگر قصد خرید، اجرا و یا مشاوره در زمینه کورین را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا تماس بگیرید. گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیتی طولانی دارد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا