هر آنچه که باید در مورد آشپزخانه های انتقالی بدانید!

گرمای یک آشپزخانه سنتی می تواند یک ویژگی ارزشمند به ویژه در قلب خانه باشد. از طرف دیگر ، خطوط ساده و تمیز یک آشپزخانه به سبک مدرن تمایل به ایجاد فضای کارآمدتری دارد و عملکرد آن مورد توجه بسیاری از مالکان خانه و طراحان داخلی قرار می گیرد. بنابراین، چگونه ما می توانیم هر دو ویژگی را در آشپزخانه خود داشته باشیم؟ پاسخ این سوال، آشپزخانه انتقالی می باشد. حال شاید بپرسید آشپزخانه انتقالی چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ با ما در این مطلب از ایلکا همراه شوید تا جواب پرسش های خود را بگیرید و از دیدن مدل های مختلفی از دکوراسیون آشپزخانه های انتقالی لذت برده و از آنها الهام بگیرید.

 

طراحی آشپزخانه انتقالی دقیقا چیست؟

 

دکوراسیون آشپزخانه انتقالی

 

 طراحی انتقالی با هدف برقراری تعادل در راحتی سبک سنتی و پاکیزگی آشپزخانه مدرن شکل گرفته است. درواقع آشپزخانه انتقالی از انواع سبک های مختلف آشپزخانه می باشد که در آن از المان های دو سبک مدرن و سنتی در کنار هم استفاده می شود. شما در آشپزخانه های انتقالی و یا به عبارت دیگر مدرن سنتی دکوراسیونی را مشاهده می کنید که در کنار گرمای سبک سنتی، تمیزی و درخشندگی سبک مدرن نیز به خوبی احساس می شود. اگر دوست دارید تا آشپزخانه خود را با این سبک دکور کنید باید نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم.

 

1-از کابینت های آشپزخانه ساده با سخت افزار براق استفاده کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه انتقالی

 

از آنجا که کابینت بیشترین خط دید شما در آشپزخانه را به خود اختصاص می دهد، لذا انتخاب نوع طراحی آن در اولویت قرار می گیرد. برای داشتن یک آشپزخانه انتقالی باید نوع کابینت آشپزخانه شما، ساده و بدون هیچ حکاکی های پیچیده باشد و در مقابل از سخت افزارهای براق برای دستگیره های استفاده کنید. در اشپزخانه های مدرن سنتی، خطوط تمیز و یکنواخت، فضای سنتی آشپزخانه شما را به ظاهر مدرن گره می زنند. تصویر بالا نمونه زیبایی از یک آشپزخانه انتقالی را به تصویر می کشد. ترکیب زیبای کابینت آشپزخانه سنتی سفید با دستگیره های طلایی، خیره کننده و جذاب به نظر می رسد.

 

2- از لوازم تزیینی ساده استفاده کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه انتقالی

 

آشپزخانه های سنتی وسایل تزئینی پر زرق و برق زیادی را در دکوراسیون خود جای می دهند، در حالی که سبک های مدرن معمولاً هیچ یک از این پیچیدگی ها را ندارند. اما در آشپزخانه های انتقالی ما ترکیبی از هر دو را شاهد خواهیم بود. بنابراین شما باید در آشپزخانه انتقالی خود از لوازم تزیینی ساده و به مقدار خیلی کم استفاده کنید تا منافات چندانی با سبک مدرن نداشته باشد. آشپزخانه های انتقالی با وجود خطوط هندسی تمیز بسیار جذاب به نظر می رسند.

 تم اصلی این آشپزخانه انتقالی یو شکل به رنگ خاکستری است و طراح از کابینت آشپزخانه سنتی با کانتر اشپزخانه سنگی در کنار لوازم آشپزحانه مدرن استفاده کرده است که یک دکوراسیون مدرن سنتی زیبا و شکیل را خلق می کند. معمولا در این سبک از آشپزخانه طراحان از سنگ های گرانیت، کورین و مرمر برای کانتر آشپزخانه استفاده کنند که به دلیل زیبایی و استحکام و دیگر ویژگیهای منحصر به فرد از محبوبیت ویژه ای برخوردارند.

 

این مطلب را بخوانید: کانتر آشپزخانه و مدل های جدید آن

 

3- رنگ های خنثی را با عناصر بافت مخلوط کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه انتقالی

 

یک آشپزخانه انتقالی به دلیل داشتن پالت رنگی که با آن کار می کنید یک آشپزخانه بی انتهاست. طرفداران ظاهر تک رنگ خوشحال خواهند شد که بدانند در این سبک از آشپزخانه معمولاً از رنگ های آرام مانند سفید ، خاکستری یا  بژ استفاده می شود. رنگ ها را خنثی و پیچیده نگه دارید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از رنگ های گرم و شاد به عنوان رنگ تاکید به دکوراسیون آشپزخانه مدرن سنتی خود اضافه کنید، بلکه شما این امکان را دارید تا با انتخاب جزیره آشپزخانه یا کانتر آشپزخانه با تم های گرم و شاد به زیبایی دکوراسیون خود بیافزایید. این ترفند می تواند تا حدودی تضاد در رنگ ایجاد کند و فضای یکنواخت آشپزخانه را بشکند. به عنوان مثال کابینت سفید با یک کانتر کوارتز تیره یا کابینت های خاکستری با کانتر آشپزخانه گرانیتی روشن، انتخابی مناسب برای آشپزخانه های انتقالی یا مدرن سنتی محسوب می شود. در هر صورت، نتایج خیره کننده است.

 

4- بافت ها طراحی آشپزخانه را ایجاد می کنند.

 

دکوراسیون آشپزخانه انتقالی

 

راه دیگر برای اضافه کردن برخی از شخصیت ها و هیجان ها به فضای شما ایجاد بافت است. با انتخاب مواد خلاق می توانید دکوراسیونی ساده و در عین حال سرگرم کننده داشته باشید. به فکر سنگ مرمر برای دیوارپوش آشپزخانه باشید و سپس از سنگ مصنوعی کوارتز براق و یا گرانیتی را برای کانتر آشپزخانه انتخاب کنید. سرامیک پرسلان و سنگ ها در شکل و طرح های مختلف گزینه ای عالی برای کفپوش آشپزخانه انتقالی محسوب می شود و اگر این عناصر به طور صحیح با هم مخلوط شوند شخصیت متفاوتی را در آشپزخانه شما ایجاد می کنند.

 

5- عناصر قدیم و جدید را با هم ترکیب کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه انتقالی

 

آشپزخانه انتقالی یا ( مدرن سنتی) یک انتخاب عالی برای افرادی است که نمی توانند در مورد انتخاب دو سبک سنتی و مدرن تصمیم بگیرند و می خواهند در کنار وسایل  سنتی از وسایل مدرن نیز استفاده کنند. به عنوان نمونه ترکیب کابینت آشپزخانه سنتی با کانتر گرانیتی، آویزهای مدرن و لوازم استیل براق می تواند برای طرفداران این سبک رویایی باشد. اینکه چه مقدار از دکوراسیون اشپزخانه خود را به سبک سنتی یا مدرن اختصاص بدهید کاملا به سلیقه و نظر شما بر می گردد، اگر سبک سنتی را بیشتر دوست دارید پس می توانید بیشتر از وسایل سنتی استفاده کنید و یا برعکس.

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا