انواع کانتر فلزی و نکاتی که قبل از انتخاب باید بدانید

با افزایش محبوبیت آشپزخانه های مدرن و معاصر، بسیاری از افراد به دنبال ایده های جدید و تازه ای برای استفاده از مواد هستند. اگرچه کانترهای سنگی مانند گرانیت، کورین و کوارتز همچنان طرفداران زیادی دارند، برخی از طراحان به دنبال نوع دیگری از متریال برای کانتر آشپزخانه هستند: فلز.

صفحات کابینت فلزی به هیچ وجه جدید نیستند، زیرا برخی از مواد مانند مس قرن هاست که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرند و استیل ضدزنگ پایه اصلی دکوراسیون آشپزخانه های حرفه ای بوده است. کانتر های فلزی زیبایی متمایزی از خود ارائه می دهند، در طیف گسترده ای از نوع و پرداخت در بازار موجود می باشند و به هیچ عنوان محدودیت انتخاب ندارند. درواقع هرکسی می تواند متناسب با سبک آشپزخانه خود یک صفحه کابینت فلزی مناسب انتخاب کند.

 

صفحه کابینت فلزی

 

همچنین برخی از فلزات می توانند با سبک های طراحی سنتی ترکیب شوند، بنابراین اگر دکوراسیون آشپزخانه شما به سبک معاصر یا مدرن نیست، نگران نباشید. جذابیت و درخشش صفحه کابینت فلزی در آشپزخانه های سنتی، کلاسیک و حتی روستیک خیره کننده است! اگر کورین، کوارتز و دیگر کانتر سنگی نمی تواند نیازهای شما را فراهم کنند و زیبایی که در ذهن شماست را به تصویر بکشد، بهتر است کانتر فلزی را امتحان کنید!

در ادامه این مطلب از ایلکا می خوانید:

نکاتی که قبل از انتخاب کانتر فلزی باید بدانید.

صفحه کابینت استیل ضدزنگ

صفحه کابینت مسی درخشان

صفحه کابینت روی شیک

 

نکاتی که قبل از انتخاب کانتر فلزی باید بدانید.

 

کانتر فلزی

 

هر نوع کانتر فلزی دارای جوانب مثبت و منفی است که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت، اما نکات مهم کلی در مورد صفحات کابینت فلزی وجود دارد که باید بدانید. برخلاف کانترهای سنگی، که در ساخت آنها به طور کامل از مواد سنگی استفاده می شود، کانترهای فلزی صفحات نازک فلزی هستند که در بالای یک بستر چوبی قرار می گیرند تا ظاهری تمیز و یکدست ایجاد کنند. صفحات فلزی غیر متخلخل هستند و شما نیازی به نگرانی در مورد نشت مواد غذایی در داخل مواد و ایجاد لکه ندارید. این ویژگی آنها را به یک گزینه ضد باکتری بسیار بهداشتی تبدیل می کند، زیرا هیچ ترک و خراشی وجود ندارد که مکانی برای تجمع باکتریها باشند.

 

این مطلب را از دست ندهید: انواع متریال برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه

 

صفحه کابینت استیل ضدزنگ

 

آشپزخانه جزیره ای با کانتر استیل ضد زنگ

 

کانترهای استیل انتخابی عالی برای آشپزخانه های لوکس با سبک مختلف از مدرن و معاصر گرفته تا سنتی و کلاسیک می باشد. استیل ضد زنگ یک فلز آلیاژ است که حداقل 10.5٪ کروم دارد.  صفحات استیل ضدزنگ برخلاف سایر فلزات اکسیده نمی شوند، بنابراین رنگ و خاصیت آنها با گذشت زمان ثابت می ماند. استیل ضد زنگ از سخت ترین و با دوام ترین مواد فلزی است که در برابر خراش مقاومت بالایی دارد، هرچند که کاملاً ضد خش نیست. همچنین کانترهای استیل تا 60 درصد قابلیت بازیافت دارند که یک خبر خوب برای طرفداران محیط زیست می باشد.

اگر به دنبال یک طراحی ساده و شیک هستید، کانترهای فلزی از جنس استیل به خوبی با سینک استیل ضد زنگ شما ترکیب شده و با کابینت های آشپزخانه شما با هر رنگ و طرحی مطابقت دارند. برای دکوراسیون های تک رنگ و مدرن امروزی، فلز استیل ضد زنگ گزینه عالی است. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که کانتر استیل در طولانی مدت خسته کننده نباشد.

 

صفحه کابینت مسی

 

کانتر و دیوارپوش مسی

 

اگرچه فلز مس یادگاری از دوران کهن محسوب می شود ولی زیبایی بی نظیر آن باعث بازگشت دوباره در طراحی داخلی آشپزخانه شده است. امروزه به هر فروشگاه کالای خانگی سر بزنید، با تعداد زیادی وسایل جانبی آشپزخانه مسی، از گلدان و قابلمه گرفته تا قوطی و وسایل آشپزخانه  مواجه خواهید شد. اما اگر به دنبال یک ایده بزرگ و جسورانه در آشپزخانه خود هستید، صفحات کابینت مسی می تواند رضایت شما را به دست آورد. با این وجود برخلاف استیل ضد زنگ، مس یک رنگ نخواهد ماند. بدون استفاده از مواد معدنی ، استفاده هفتگی از موم یا درزگیر، کانتر مسی شما به طور طبیعی یک پاتینای قهوه ای مایل به قرمز ایجاد می کند. با این حال، بسیاری از صاحبان خانه به دلیل تغییر این رنگ، عاشق مس هستند، که بسیاری معتقدند زیبایی خاص و شگفت انگیزی به فضای آشپزخانه اضافه می کند.

مس ماده ای نرم است و راحت تر از استیل خراشیده وتغییر شکل می دهد . با این وجود ، مس از خصوصیات ضد باکتریایی بالایی برخوردار است و اگر بهداشت برای شما در اولویت قرار دارد، بهترین انتخاب برای کانتر آشپزخانه به شمار می آید. فلز مس علاوه بر کانتر آشپزخانه برای دیوارپوش آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد که زیبایی خیره کننده به دکوراسیون آشپزخانه شما می دهد.

 

صفحه کابینت روی منحصربه فرد

 

صفحه کابینت روی

 

اگر به دنبال گزینه ای بسیار منحصر به فرد برای کانترآشپزخانه خود هستید، صفحه کابینت روی گزینه مناسبی می باشد. از آنجا که روی یک فلز نرم است، لبه های کانتر راحت تر شکل می گیرند. کانترهای روی طول عمر زیادی دارند و در مقابل نقطه ذوب پایینی دارند،  به این معنا که شما هرگز نباید ظروف خیلی داغ خود را  مستقیما بر روی سطح کانتر روی قرار بدهید. همچنین فلز روی همانند فلز مس با گذشت زمان تغییر رنگ داده و حالتی زنگارشده و پتینه‌ای (ظاهری مایل به آبی یا خاکستری ) به خود می‌گیرد که مورد پسند همه نیست. با این حل اگر دوست دارید رنگ اصلی سطح کانتر روی آشپزخانه شما حفظ شود باید بصورت دوره ای مهر و موم یا آب بندی گردد.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا