تفاوت گرانیت و پرسلان

فرق گرانیت و سرامیک پرسلان چیست؟کاشی سرامیک بهتر است یا گرانیت؟

گرانیت و سرامیک پرسلان از محبوب ترین متریال ها برای انواع صفحه کابینت آشپزخانه و کانتر به شمار می روند. هر دو سنگ پرسلان و گرانیت مزایا و معایب و تفاوت هایی دارند که در ادامه مقاله به مقایسه آن می پردازیم.

 

کاشی سرامیک بهتر است یا گرانیت؟

 

 

کاشی سرامیک بهتر است یا گرانیت

 

سنگ گرانیت  بسیار سخت خراشیده می شودو در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاوم است. باید طبق یک برنامه منظم از سنگ گرانیت نگهداری شود و اگر در تمیز کردن لکه ها از روی سنگ کوتاهی کنید، ممکن است که لکه ها بر روی گرانیت ماندگار شوند.

 

تفاوت سرامیک و گرانیت

 

سرامیک پرسلان در بسیاری از طراحی داخلی بنا های مسکونی و تجاری استفاده می شود که علاوه بر زیبایی، از استحکام بالایی برخوردارند علاوه بر این مقاومت در برابر مواد شیمیایی سایش بالا( عمر طولانی و درخشش بالا)، ثبات رنگ در برابر خورشید، قابلیت تولید در سایز های مختلف و تنوع طرح و رنگ زیاد وضد احتراق از ویژگی های منحصربه فرد پرسلان به شمار می رود. به همین دلیل سرامیک پرسلان به عنوان متریال جدید برای کانترتاپ آشپزخانه، سرویس بهداشتی، کف و دیوار پوش بهترین  انتخاب می باشد.

 

تفاوت گرانیت و سرامیک پرسلان از نظر ظاهری

 

 

تفاوت گرانیت و سرامیک

 

از آنجایی که گرانیت یک محصول طبیعی است، رنگ و رگه های داخل آن متفاوت است، حتی بین اسلبهایی که از یک بلوک بریده شده اند. این ویژگی یکی از دلایلی است که برخی از مردم  سنگ گرانیت را برای کانتر آشپزخانه ترجیح می دهند زیرا معتقدند که هر قطعه از گرانیت سبک و زیبایی خاص خود را دارد.

 

کاشی سرامیک بهتر است یا گرانیت

 

سرامیک پرسلان بدلیل ویژگی های دوام و زیبایی شناخته شده است و به طور کلی به عنوان یک محصول پیشرفته و بهبود یافته از کاشی و سرامیک استاندارد عرضه می شود. سرامیک پرسلان از نظر کیفیت پیشرفت زیادی داشته است و دوام و تنوع زیاد طرح و رنگ  باعث افزایش قابل توجه محبوبیت سرامیک پرسلان  در بین طراحان و صاحبان املاک شده است. سرامیک پرسلان ویژگی های مثبت زیادی دارد. همچنین  سرامیک پرسلان بدلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد بهترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد می باشد. پرسلان در برابر سایش، شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن نیز آسان می باشد. به همین دلیل طراحان، سرامیک پرسلان را به عنوان یکی از انواع متریال مناسب برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه انتخاب می کنند.

 

تفاوت سرامیک و گرانیت در نگهداری سطح کانتر

 

تفاوت گرانیت و سرامیک

 

گرانیت به عنوان یک سنگ طبیعی، متخلخل است. مواد دارای حفره های کوچک روی سنگ باقی می مانند، که می تواند باکتری ها را بعد از آماده سازی غذا نگه دارد. بنابراین برای اجتناب از این مسائل باید سالانه سنگ گرانیت مهر و موم شود. گرانیت به طور طبیعی در برابر رطوبت مقاوم نیست. بهتر است که نگذارید قطرات آب مدت زمان طولانی روی سطح گرانیت بمانند چرا که می‌توانند روی لکه به جای بگذارند.

 

سرامیک گرانیتی چیست

 

کاشی های سرامیکی پرسلان عالی هستند، آنها با دوام هستند و تعمیر و نگهداری از آنها آسان است. سرامیک  های پرسلان قدرت جذب آب پایین تا 2 درصد را دارند و به آسانی با آب و مواد شوینده ی معمولی تمیز می شوند. به همین دلیل است که کاشی سرامیک پرسلان برای استفاده در فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی مناسب است. آنها کاملا ضد آب نیستند اما به اندازه کافی مقاوم هستند تا بتوانند در طول زمان تمیز و در شرایط خوبی نگهداری شوند.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز، سنگ کورین ) و سرامیک پرسلان در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای گرانیت و پرسلان را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
شیوا گفته که : دوشنبه, 4 تیر 1397

مقاله خوبی بود اینطوری راحت تر میشه انتخاب کرد برای کانتر از چه سنگی استفاده کنیم

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : دوشنبه, 4 تیر 1397

خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید بوده

بیات گفته که : شنبه, 10 اسفند 1398

با سلام وخسته نباشید و ممنون از مطالب مفیدتون بنده یه سوالی که داشتم برای سنگ راه پله دو طبقه یک واحد مسکونی ویلایی از کدوم سنگ استفاده کنم پرسلان یا سنگ های معمول مثل سنگ صلصالی و ...؟

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : دوشنبه, 12 اسفند 1398

سلام، هر دو مورد قابل استفاده هست. سلیقه و بودجه ایی که در نظر گرفتید برای انجام کار خیلی تعیین کننده هست.

گروه تولیدی ایلکا