انواع کفپوش های سنگی، بهترین سنگ برای کف ساختمان چیست؟

ظرافت ابدی سنگ های طبیعی و مصنوعی طراحان و مالکان خانه ها را شگفت زده کرده است، به گونه ای که آنها از انواع مختلف سنگ برای کف خانه استفاده می کنند. به خصوص اینکه زیبایی سنگ های طبیعی نقص های ذاتی آنها را می پوشاند.

 

سنگ برای کف خانه

 

قطعا بزرگترین عیب انواع سنگ برای کف خانه، قیمت بالای آن می باشد اما اگر محدودیتی از لحاظ مالی وجود نداشته باشید، سنگ‌های طبیعی برای پوشش کف یک فضا، بهترین گزینه هستند. زیرا مزیت هایی از جمله دوام بالا، ثبات رنگ، مقاومت در برابر خش پذیری، جلا پذیری مجدد، نظافت و نگهداری آسان و خواص فیزیکی مناسب همچون انتقال گرمای مناسب نام برد. در ساختمانهای مجهز به سیستم‌های گرمایش از کف، سنگ کف خانه به سرعت فضا را گرم می کند و پس از خاموش شدن دستگاه همچنان مدت ها گرما را حفظ می کند. سنگ ها در تابستان بسیار خنک هستند و در زمستان سرد، به همین دلیل در صورت به کار بردن کفپوش سنگی در منزل، بهتر است برای گرم کردن فضای اتاق از سیستم گرمایشی در زیر سطح استفاده شود.

 

 

بهترین سنگ برای کف ساختمان

 

 

بهترین سنگ برای کف ساختمان کدام است؟
 

سنگ های طبیعی مانند سنگ های آهکی خیره کننده، سنگ مرمر و گرانیت ظریف و سنگ تراورتن گزینه های عالی و بی نظیر برای کف ساختمان محسوب می شوند. سنگ کف مناسب برای ساختمان باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد که راحتی و زیبایی را به ساختمان شما اضافه کند. فرقی ندارد این سنگ کف، تراورتن باشد، گرانیت، مرمر و یا هر نوع سنگ دیگر، اما لازم است که کف خانه سنگ این ویژگیها را داشته باشد:

1-خش‌ناپذیری

2-جلاپذیری

3-نظافت راحت

4-انتقال گرما

5-لیز نبودن

 

انواع سنگ کف خانه

 

 

انواع سنگ برای کف خانه

سنگ های طبیعی انواع مختلف با ویژگی های متفاوت دارند که تصمیم گیری برای انتخاب سنگ مناسب را برای شما دشوار می کنند. سختی و تخلخل سنگ های طبیعی جنبه های حیاتی است که نیاز به توجه شما دارد. همچنین، سنگهای متخلخل نسبت به لکه ها مقاومت کمتری دارند. بنابراین، برای مناطقی مانند ورودی و یا سالن که در آن جا رفت و آمد بیشتر است، گرانیت و یا سنگ لوح، انتخابی عاقلانه است. سنگ مرمر ملایم تراست و اغلب در حمام و آشپزخانه استفاده می شود. اما اگر احساس می کنید که می توانید عظمت سنگ مرمر را به درستی حفظ کنید و در نگه داری از آن کوشا باشید، می توانید از سنگ مرمر برای پله ها و سالن ها استفاده کنید.

 

 

 

سنگ های طبیعی در هر دو نوع تیره و روشن یافت می شوند. بنابراین برای کفپوش اتاق های کوچک، سنگ هایی با سایز بزرگ و رنگ روشن انتخاب کنید زیرا فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهد. در حین اجرای طبقه سنگی، به بودجه خود نیز دقت کنید. به یاد داشته باشید که هزینه ی سنگ های با دوام ، متراکم تر و با کیفیت بالاتر خواهد بود. بنابراین اگر شما نمی توانید هزینه ی سنگ مرمر را پرداخت کنید، سنگ آهک یا تراورتن نیز گزینه ای مناسب است زیرا آنها به زیبایی سنگ مرمر هستند.

 

 

سنگ کف خانه

 

 

گرانیت مناسب ترین گزینه برای سنگ کف خانه

صفحات کابینت آشپزخانه تنها مکان هایی برای استفاده از این سنگ های زیبا نیستند. سنگ گرانیت تنوع بی نظیرش، می تواند مناسب ترین سنگ  برای کف ساختمان باشد. آشپزخانه، حمام و راهروها برای استفاده از آن ایده آل هستند. طراحان برای ایجاد طرح های منحصر به فرد سنگ گرانیت را با دیگر سنگ ها ترکیب می کنند.

نگاهی به آشپزخانه بالا بیاندازید و ببنید که چگونه سنگ های گرانیتی می توانند به راحتی در هر فضایی مناسب باشند. ترکیب کابینت های چوبی با کفپوش گرانیتی فوق العاده است.

 

 

بهترین سنگ برای کف ساختمان

 

 

مرمر متجمل یکی از انواع بهترین سنگ برای کف خانه

اگر تجمل کلمه رمز شماست، سنگ مرمر بهترین سنگ برای کف ساختمان است . هیچ چیز نمی تواند مانند کفپوش مرمر در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا حمام شما را راضی کند. کفپوش های مرمر بسیار جذاب و براق هستند و هزینه ی بسیار بالایی دارند. شفافیت سنگ مرمر باعث می شود تا جذابیت آنها در زیر چراغ و لوسترچندین برابر شود.  با وجودی که این سنگ بسیار زود خش بر میدارد و سریع نیز لک می شود، ولی سنگی است دارای شخصیت و هویت که به ساختمان شما جمال و شکوه خاصی می بخشد که هیچ عنصر دیگری قادر به چنین کاری نیست، سنگ مرمر هرچند سخت تر و انعطاف پذیرتر از سنگ تراورتن است ولی برای نگهداری آن احتیاج به توجه بیشتری می باشد. به تصویر بالا توجه کنید که چگونه کف و دیوارها با کاشی های سنگ مرمر پر زرق و برق پوشیده شده است. ظرافت آرایش صندلی، قفسه ها، لوستر و پرده ها به دلیل درخشندگی سنگ مرمر به نظر می رسد.

 

سنگ کف آشپزخانه

 

 

تراورتن شیک، سنگ کف آشپزخانه

سنگ تراورتن، رسوب ترکیبی از کلسیت است که از هم خانواده ی خود یعنی سنگ آهک نرم تر است. برق انداختن روی آن تقریبا غیرممکن است اما وقتی به طور خالص ته نشین شود، ماتی آن از بین رفته و گرمای خاصی را ارائه میکند که ماده کمتری میتواند مانند آن عمل کند. این سنگ شکننده است و فشار را تحمل نمیکند. علاوه براین تراورتن نوعي سنگ آهك متخلخل و از انواع سنگ هاي تزئيني است. از اين سنگ براي استفاده در كفپوش هال، راهرو و سالن استفاده مي شود. سنگ تراورتن درخشش ندارد، اما در صورتي كه به صورت طبيعي در كفپوش به كار رود يك فضاي گرما در خانه ايجاد مي كند. رنگ ها و نقوش آن متنوع تر از سنگ هاي ديگر است. يكي از بزرگترين معايب آن امكان خش افتادن روي آن است.

تنها ناکارایی تخلخل بالای سنگ است. بنابراين مواد با آب يا اسيدي ميتوانند کاشی را بتراشند اگر بلافاصله آنها را پاک نکنيد. پس اگر بچه و حیوان خانگی دارید بهتر است در انتخاب آن بیشتر دقت کنید.

 

سنگ برای کف خانه

 

 

چرا از متریال سنگ برای کفپوش استفاده کنیم؟

اول و مهمتر از همه، سنگ های طبیعی بسیار بادوام هستند. آنها به سادگی سابیده نمی شوند و نگهداری و نظافت آنها نیز از دیگر متریال ها راحت تر است. از آنجایی که سنگهای طبیعی، انواع مختلفی از رنگ و بافت دارند، شما می توانید از خلاقیت خود را برای ارائه ایده های زیبا برای کفپوش استفاده کنید.

اگر چه اجرای سنگها ی طبیعی هزینه بالایی دارد ، اما می توانند ارزش اموال شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، به خصوص اگر شما قصد دارید تا خانه خود را در آینده به فروش برسانید. هم چنین اجرای سنگ های طبیعی نیز برای افراد ی که آلرژی دارند بسیار مناسب است. سرانجام، سنگهای طبیعی با محیط زیست سازگار هستند و نشان می دهند که شما از این سیاره مراقبت می کنید.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا