جزایر دراز (طویل) در آشپزخانه های مدرن چه کاربردهایی دارند؟

آشپزخانه با کابینت جزیره ای جزء طراحی های مدرن و جدید در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های امروزی می باشد. آشپزخانه های جزیره دار می توانند به عنوان قلب خانه های مدرن محسوب شوند. چرا که این نوع آشپزخانه ها شامل فضایی برای نگهداری وسایل و پخت و پز هستند. کانتر وسط آشپزخانه جزیره ای می تواند تنها به عنوان میز غذاخوری مورد استفاده قرا گیرد و یا اینکه میز غذاخوری نباشد و محلی برا پخت و پز باشد و اجاق گاز نیز در کنار خود داشته باشد و یا اینکه همه ی این کاربری ها را در کنار هم داشته باشد. البته  این مورد بستگی به متراژ فضای شما، سلیقه ی طراح و کارفرما دارد. شاید مهم ترین نقشی که جزیره های آشپزخانه بازی می کنند دور هم جمع کردن خانواده است. بیشتر خانواده ها دوست دارند که در آشپزخانه به صرف غذا یا میان وعده دور هم جمع شوند و از کنار هم بودن لذت ببرند. آشپزخانه های جزیره ای امروزی چند منظوره هستند و در هر مدل و مطابق هر سلیقه و هر نوع فضا وجود دارند. در این مقاله ما قصد داریم مطالبی درباره ی کاربرد جزایر دراز (طویل) در آشپزخانه های مدرن بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

جزیره های دراز آشپزخانه

 

اگر فضای آشپزخانه ی شما  اجازه دهد، یک جزیره طویل می تواند فرصتی طلایی برای طراحی و دکوراسیون چشمگیر و کاربردی آشپزخانه باشد. جزیره های دراز بهترین گزینه برای سرو غذا، پخت و پز و همچنین مکانی مناسب برای دورهمی های خانوادگی ودوستانه می باشند. اندازه جزیره آشپزخانه بستگی به متراژ فضای آشپزخانه شما دارد. بسیار مهم است که در اطراف جزیره ی آشپزخانه فضای کافی وجود داشته باشد. زیرا درب های کابینت باید براحتی باز و بسته شوند. عرض جزیره های طویل باید حدود 42 اینچ باشد، زیرا کابینت ها در سمت کار جزیره  و صندلی ها در طرف دیگر جزیره قرار می گیرند.

 

جزیره های دراز آشپزخانه

 

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید آشپزخانه حتما به صندلی نیاز دارد، اما اکثر صاحبان خانه از داشتن مکانی مخصوص برای غذا ویا محلی برای نشستن و صحبت کردن در هنگام پخت و پز لذت می برند. اگر قصد دارید در زیر جزیره ی آشپزخانه خود صندلی بار بگذارید، لازم است که ارتفاع مقطعی در قسمت صندلی جزیره را افزایش دهید واگر ترجیح می دهید سطح جزیره آشپزخانه صاف باشد، پس باید صندلی هایی با ارتفاع کم انتخاب کنید.  

 

جزیره های دراز آشپزخانه

جزیره های طویل آشپزخانه مزایای زیادی دارند. مهم ترین مزیت این جزیره ها این است که شما می توانید فضا ی بین آشپزخانه و نشیمن خانه را با جزیره های دراز  از هم جدا کنید. علاوه بر این افراد خانواده می توانند برای میان وعده، چت و حتی برای دورهمی های خانوادگی ودوستانه به دور آن جمع می شوند. یکی دیگر از کاربردهای جزیره طویل، نصب سینک ظرفشویی بر روی آن است. در این حالت باید لوله کشی های لازم در زیر کابینت جزیره انجام شود تا بتوان سیک و شیر آب را نصب کرد. همچنین می توان اجاق گاز را نیز بر روی جزیره نصب کرد. در این حالت نیز باید لوله کشی گاز با اصول و رعایت امنیت انجام شود. در بالا اجاق گاز هم بهتر است از هود استفاده کنید تا اجازه ورود بوی غذا را به فضای داخلی خانه ندهد. در جزیره آشپزخانه از اجاق گاز رومیزی استفاده کنید تا چهره زیباتری به دکوراسیون آشپزخانه شما ببخشد. علاوه بر این قفسه اپن جزیره محل خوبی برای جمع آوری کتاب آشپزی و دستور پخت غذاهای مورد علاقه ی شما می باشد.

 

جزیره های دراز آشپزخانه

 

در آخر، در هنگام نصب یک جزیره بزرگ آشپزخانه، به روشنایی آن نیز فکر کنید. معمولا جزیرهای کوچکتر با یک آویز روشن می شوند، اما جزایر آشپزخانه بزرگ برای روشنایی مناسب نیاز به دو یا چند آویز دارند.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی و جزیره ی آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا