کورین بهتر است یا کوارتز؟ تفاوت کورین و کوارتز

 

کورین بهتر است یا کوارتز؟ فرق کورین و کوارتز چیست و کدام انتخاب بهتری برای کانتر آشپزخانه می باشد؟

امروزه سنگ مصنوعی کورین و کوارتز از محبوب ترین انواع متریال های صفحه کابینت آشپزخانه به شمار می روند و نظر بسیاری از آرشیتکت ها و طراحان را برای اجرای سنگ کورین و اجرای سنگ کوارتز در صفحات کابینت و کانترتاپ آشپزخانه را به خود جلب می کنند. مطمئنا تنها زیبایی چشم نواز سنگ های کورین کوارتز باعث رغبت مشتریان به استفاده و اجرای کورین و کوارتز در صفحه کابینت و کانتر تاپ آشپزخانه نشده است زیرا سنگ کوارتز کورین علاوه بر زیبایی بی نظیر نسبت به دیگر متریال ها، دارای ویژگی های منحصربفردی هستند که سبب بی همتایی آن ها شده است. کوارتز یک ماده طبیعی است در حالی که کورین نام تجاری سطوح اکریلیک تولید شده توسط شرکت DuPont است. آنها تفاوت های زیادی از نظر ظاهر، قیمت و دوام دارند. در این مطلب از ایلکا به تفاوت سنگ کورین و کوارتز می پردازیم.

 

ویژگیهای سنگ کورین

 

کورین بهتر است یا کوارتز

 

کورین صفحات یکپارچه و بدون درز پلیمری می باشد که بدلیل طرح زیبا، تنوع رنگ و ویژگیهای عالی به عنوان یک متریال بی نظیر در رویه و صفحه کابینت ها استفاده می شود. اجرای صفحات کورین برای سطح رویه کابینت آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا صفحات کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارند. سنگ کورین در رنگ و طرح های مختلف در بازار موجود است. در صورت آسیب، کورین می تواند به زیبایی قبل بازگردد. سنگ کورین ظاهری مات دارد اگر چه با ظهور تکنیک های به روز و جدید، سنگ های کورین ظاهری درخشان پیدا کرده اند. سنگ کورین با ضخامت 6 ، 12و 19 میلی متر در سراسر دنیا تولید می شود. هزینه نصب آن در حدود 30 دلار و بالاتر است.

اگرچه طراحان و خریداران سنگ کورین از آن رضایت کامل دارند، کورین معایب و محدودیت های خاص خود را دارد. این محصول اکریلیک می تواند به راحتی خراشیده و سوزانده شود. با این حال، خراش ها ممکن است با صیقل و سنباده ترمیم شوند.

 

سطح غیر متخلخل، تنوع زیاد طرح و رنگ، مقاومت بالا در برابر لکه وخش و آنتی باکتریال بودن از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است که نگه داری، تمیز کردن و تعمیر این محصول بی نظیر و شگفت انگیز را آسان می کند.

 

ویژگیهای سنگ کوارتز

 

فرق کورین و کوارتز

 

سنگ کوارتز یک محصول مهندسی است. سنگ کوارتز به ذرات کوچک متصل می شود و سپس با یک اتصال دهنده به نام رزین پلی استر مخلوط می شود تا آن را در کنارهم نگه دارد. این محصول 93 درصد طبیعی و 7 درصد تولید انسان است. مواد تشکیل دهنده شامل رنگدانه ها و پیوندهای رزین است. به همین دلیل آن نیز مهندسی سنگ نامیده می شود. برای دستیابی به یک نگاه منحصر به فرد به برخی از طرح ها ی سنگ کوارتز ذرات کوچک شیشه های فلزی اضافه می شود، تا به یک سنگ کوارتز بسیار قوی و جذاب همانند سنگ مرمرتبدیل شود.

کوارتز تحت نام های تجاری مختلف مانند سایلستون، هانستون، و غیره موجود است. سایلستون با بیش از هفتاد رنگ و طرح مختلف در سه نوع بافت متفاوت تولید می شود و با حداقل اتصالات نصب می شود. این محصول بدون نیاز به پولیش واکس و یا نگهدارنده، درخشندگی خود را در طول سالیان زیاد حفظ می کند. این مواد با دوام، غیر متخلخل و به شکل یکنواخت و درخشان می باشند.

 

کوارتز سخت است، اما ممکن است در اثر قرار گرفتن مستقیم ظروف خیلی داغ بر روی آنها سوزانده شده و رنگ و حالت خود را از دست بدهد. سنگ کوارتز یک ماده سخت و ماندگار است و سطح براق آن به راحتی با صابون های ملایم تمیز می شود. مقاومت در برابر خط و خش، آنتی باکتریال و مقاومت در برابر حرارت بالا از ویژگی های منحصر به فرد سنگ کوارتز به شمار می رود.

 

 تفاوت سنگ کورین و کوارتز

 

1-سنگ کورین از کوارتز ارزانتر است.

2-ممکن است در طول زمان صفحات کابینت کورین خراشیده و سوزانده شوند اما صفحات کابینت کوارتز در برابر خراش مقاوم هستند.

3-صفحات کورین را می توان دوباره ترمیم کرد ولی صفحات کوارتز بازسازی و ترمیم نمی شوند.

4-سنگ کورین محصول دست انسان است ولی %93 سنگ کوارتز طبیعی است.

5-سنگ کورین در مقایسه با کوارتز به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارد.  

6-ظروف خیلی داغ را نمی توان به طور مستقیم بر روی صفحه کابینت کورین قرار داد در حالی که روی صفحات کابینت کوارتز امکان پذیر است.

7-کورین یک نام تجاری است در حالی که کوارتز یک ماده طبیعی است.

8-کورین رنگ های مختلفی دارد در حالی که تنوع رنگ درسنگ کوارتز محدود است.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
رسول محمدزاده گفته که : یکشنبه, 5 بهمن 1399

سلام وقت بخیرمیخواستم بدونم سنگ کواتزبهتره یاکورین برای کانترپیشنهاد شماکدام بهتره

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : یکشنبه, 9 خرداد 1400

کوارتز برای کانتر آشپزخانه خیلی بهتر هستش ماندگاری بالاتری داره و ضد خش هستش

ستاره گفته که : پنجشنبه, 18 شهریور 1400

سلام. در ظاهر چگونه کوارتز و کورین را از هم تشخیص دهیم و اینکه یه مورد خوب واسه کوارتز معرفی کنید

مدیریت سایت در پاسخ گفته که : دوشنبه, 22 شهریور 1400

کورین بافتش به پلاستیک فشرده نزدیک هست، ولی کوارتز شبیه سنگ هست. مورد خوب برای کوارتز گروه تولیدی ایلکا هست لطفا برای مشاوره و سفارش با شماره 88083849 و یا ۰۹۲۲۴۸۸۴۶۱۶ تماس بگیرید.

گروه تولیدی ایلکا