نورپردازی آشپزخانه های جزیره ای

نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. منظور از نورپردازی در آشپزخانه ، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و به جا در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

جزیره ی آشپزخانه

 

نورپردازی در طراحی هر فضایی بسیار مهم است، اما در آشپزخانه، نورپردازی بالای جزیره بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد. حتی اگر آشپزخانه شما از یک نورپردازی خوب و کامل برخوردار باشد، باز هم لازم است که در بالای جزیره ی آشپزخانه خود، چراغ های اضافی مانند یک آویز زیبا نصب کنید.

تعادل بین آویزهای بالای جزیره آشپزخانه

 

جزیره ی آشپزخانه

 

در هنگام تصمیم گیری در مورد تعداد آویزهای بالای جزیره باید قانون تعادل را در نظر داشته باشید. به طور کلی نصب سه آویز در بالای جزیره تعادل لازم را به وجود می آورد. بهتر است بدانید که نصب سه چراغ آویز در بالای یک جزیره، از دو یا چهار آویز تعادل بیشتری را در فضا ایجاد می کند، هرچند عامل تعیین کننده در پیروی از این قانون، عدد سه همیشه همبستگی بیشتری دارد. ولی در آشپزخانه ای با یک جزیره کوچک ، دو آویز نور را به اندازه کافی فراهم می کند و نصب آویز بیشتر فضا را خفه می کند.

ارتفاع آویزهای بالای جزیره آشپزخانه

 

جزیره ی آشپزخانه

 

ما به شما پیشنهاد می کنیم، آویزی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و طراحی آشپزخانه هماهنگ بوده و تکمیل کننده ی آنها باشد. سپس باید تصمیم بگیرید که آویز را در چه ارتفاعی نصب کنید.

اندازه آویز، میزان نور آن بر روی سطح جزیره و میانگین قد اعضای خانواده شما بر روی ارتفاع آویز اثر می گذارد. به طور کلی، یک آویز باید 30 اینچ بالای جزیره آشپزخانه نصب شود. اما در مورد خانواده هایی با قد بلند، ارتفاع چراغ های آویز باید بیش از 30 اینچ از جزیره باشد، چرا که چراغ های آویز نباید مانع از دید افراد به کسی یا چیز دیگری در کنار جزیره شود.

اگر گاز خوراک پزی بر روی جزیره قرار دارد، پس باید در انتخاب ارتفاع آویز دقت بیشتری داشته باشید. زیرا در هنگام استفاده از گاز، هوای اطراف جزیره به حد کافی گرم است و نباید گرمای آویز به آن اضافه شود. بنابراین باید ارتفاع آویز را 3 تا 6 اینچ از جزیره افزایش دهید تا هم گرما کاهش پیدا کند و هم آویزها تاثیر خود را داشته باشند.

 

هنگام برنامه ریزی در مورد نورپردازی آشپزخانه، از این سه اشتباه رایج اجتناب کنید:

1. نداشتن نور کافی (همانطور که همه ما  می دانیم برای اینکه بهتر ببینیم، باید نور کافی و مناسب برای دیدن داشته باشیم. پس راحت ترین کار این است که تعداد چراغ های آویز را افزایش دهیم.)

2. داشتن انواع نور مناسب

3. عدم کنترل نور به اندازه کافی

به طور کلی، هیچ علمی دقیق برای نورپردازی جزیره آشپزخانه وجود ندارد زیرا بسیاری از تصمیمات به شما و آشپزخانه شما بستگی دارد، اما اگر این دستورالعمل های کلی را دنبال کنید، می توانید یک طرح نورپردازی با کیفیت بالا را در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا