آشنایی با کفپوش کوارتز و مزایا و معایب آن

کفپوش خانه, همواره یکی از مهم ترین نکات در ساخت و یا بازسازی خانه محسوب می شود. در مقالات پیشین با انواع کفپوش ها ی سنگی آشنا شدید، که ویژگیهای مهمی از جمله دوام، زیبایی و نگهداری آسان در انتخاب آنها موثر و تاثیرگزار می باشد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که انتخاب یک کفپوش مناسب، می تواند به شدت در ظاهر فضای خانه شما تفاوت ایجاد نماید.

کوارتز به سرعت به یک متریال جدید داغ و محبوب در بازار مسکونی و تجاری تبدیل شده است. برای درک بهتر آن امروز تصمیم داریم کفپوش کوارتز،کیفیت کوارتز، مزایای و معایب کفپوش سنگی کوارتز را مورد بررسی قرار دهیم.

کفپوش کوارتز چیست؟

 

کفپوش کوارتز

 

کفپوش کوارتز، یک کفپوش طبیعی و ترکیبی از ماسه کوارتز و کربنات کلسیم است. کوارتز به عنوان یکی از سخت ترین مواد طبیعی روی زمین، یک کفپوش کامل و مناسب برای فضاهای تجاری و مسکونی است که دارای ترافیک شدید رفت و آمد است. کفپوش کوارتز انتخابی مناسب برای راهرو، آشپزخانه و نشیمن خانه می باشد.

مزایای مهم کفپوش کوارتز

 

کفپوش کوارتز

 

آنتی باکتریال: سنگ کوارتز مقاومت خش ناپذیری بسیار بالایی دارد و آنتی باکتریال نیز است یعنی فاقد هر گونه خلل و فرج جهت ورود و رشد باکتری ها می باشد.

بسیار با دوام: سنگ کوارتز با دوام است و در برابر خش و ترک مقاومت بالایی دارد.

غیر متخلخل: سنگ کوارتز غیر متخلخل است و در برابر لکه هایی مانند چای، شراب ، قهوه و روغن بسیار مقاوم می باشد.

تعمیر و نگهداری پایین: سنگ کوارتز به مهر و موم نیازی ندارد و نگه داری از آن آسان است. علاوه براین این محصول بدون نیاز به پولیش واکس و یا نگهدارنده، درخشندگی خود را در طول سالیان زیاد حفظ می کند.

طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای مختلف: کفپوش کوارتز در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوهای مختلف موجود است و به شما این امکان را می دهد تا محدوده بسیار زیادی را برای انتخاب یک طراحی مناسب با دکور خود داشته باشید.

معایب کفپوش کوارتز

 

کفپوش کوارتز

 

کفپوش کوارتز بدلیل غلظت تخلخل می تواند لغزنده شود. این یک واقعیت است که کفپوش کوارتز غیر متخلخل است، این بدان معنی است که آنها آب یا مایعات دیگر را جذب نمی کنند و به راحتی خشک نمی شوند. بنابراین کفپوش کوارتز نسبت به کفپوش های دیگر مانند مرمر که مایعات را جذب می کنند، لغزنده تر است.

تنوع زیاد طرح و رنگ کفپوش کوارتز می تواند دردسر ساز باشد زیرا انتخاب بیش از حد، تصمیم گیری را برای شما سخت می کند.

همانطور که می بینید، مزایای کفپوش کوارتز نسبت به معایب آن، ارجحیت بیشتری دارد. بدیهی است که در هنگام انتخاب کفپوش مناسب، ابتدا باید گزینه های دیگر مانند گرانیت یا سنگ مرمر، را بررسی کنید، اما کوارتز قطعا یک انتخاب عالی برای شما است.

 گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کفپوش، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
سینا گفته که : یکشنبه, 11 آذر 1397

هزینه متر مربع این کفپوش چقدر است؟با دستگاه و دستی میشه تولید کرد؟

گروه تولیدی ایلکا