آیا کانترتاپ کوارتز بهترین انتخاب برای آشپزخانه است ؟

اکثر کسانی که  قصد خرید و یا تعویض کانتر آشپزخانه خود را دارند، به دنبال بهترین متریال و مرغوب ترین آن از تمام لحاظ هستند تا آشپزخانه ای زیبا با عمر طولانی و با قابلیت های فراوان داشته باشند، زیرا کانترتاپ ها نیز همانند کابینت ها از نظر کاربردی و ظاهری در هویت قلب خانه شما تاثیر زیادی دارند و یک انتخاب اشتباه و نامناسب ممکن است حتی سلامتی شما را به خطر بیاندازد! امروزه سنگ کوارتز و کورین از محبوب ترین انواع متریال های صفحه کابینت آشپزخانه به شمار می رود و نظر بسیاری از آرشیتکت ها و طراحان را برای اجرای سنگ کوارتز و کورین در صفحات کابینت و کانترآشپزخانه را به خود جلب می کنند. مطمئنا تنها زیبایی چشم نواز سنگ های کوارتز و کورین باعث تمایل مشتریان به استفاده و اجرای کورین و کوارتز در صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه نشده است زیرا سنگ کوارتز و کورین علاوه بر زیبایی بی نظیر نسبت به دیگر متریال ها، دارای ویژگی های منحصربفردی هستند که سبب بی همتایی آن ها شده است. ما در اینجا قصد داریم تا درمورد کوارتز صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا به معرفی کانتر کوارتز بپردازیم.

ویژگیهای فیزیکی و شیمیایی سنگ کوارتز

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

سنگ کوارتز یک محصول مهندسی است. سنگ کوارتز به ذرات کوچک متصل می شود و سپس با یک اتصال دهنده به نام رزین پلی استر مخلوط می شود تا آن را در کنارهم نگه دارد. این محصول 93 درصد طبیعی و 7 درصد تولید انسان است. مواد تشکیل دهنده شامل رنگدانه ها و پیوندهای رزین است. به همین دلیل آن نیز مهندسی سنگ نامیده می شود. برای دستیابی به یک نگاه منحصر به فرد به برخی از طرح ها ی سنگ کوارتز ذرات کوچک شیشه های فلزی اضافه می شود، تا به یک سنگ کوارتز بسیار قوی و جذاب همانند سنگ مرمرتبدیل شود. کوارتز پس از الماس، یاقوت و توپاز دارای بالاترین درجه سختی، در بین کانی های زمین است و همین مسئله خواص فیزیکی و شیمیایی متمایزی را به این محصول می بخشد. از ویژگی های خاص کانتر آشپزخانه کوارتز می توان به ضد خش بودن، مقاومت بالا در برابر لکه ها، مواد اسیدی و ضربه اشاره کرد. بهتر است بدانید رطوبت کوارتز نزدیک به صفر می باشد. همه ی این ویژگی ها باعث شده تا این کانتر مدعی بهترین کانترتاپ های موجود باشد، زیرا هیچ صفحه کابینتی این ویژگیها را به طور هم زمان و با این کیفیت ندارد. از این رو طراحان  و مالکان، صفحه کابینت کوارتز را نه تنها به عنوان کانتر برای آشپزخانه، بلکه از صفحات کوارتز در سرویس ها، کف و نما هم مورد استفاده قرار می دهند. علاوه بر این ، این محصول توسط سازمان بهداشت ملی (موسسه زیست محیطی) تایید شده است.

کانترتاپ کوارتز

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

کانترتاپ کوارتز ترکیبی از۴۹% کوارتز طبیعی است که از لحاظ سختی و ماندگاری فوق العاده است. هم چنین کوارتز با بالاترین کیفیت ممکن از لحاظ کیفیت، با بالاترین کیفیت ممکن از لحاظ کیفیت، تکنولوژی و مکانیکی ساخته شده است. صفحات کابینت کوارتز نسبتا جدید هستند، اما مردم آنها را به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و عالی مانند تنوع رنگ و زیبایی ظاهر - ضد خط وخش - ثبات رنگ - مقاوم در برابر شکستن و ترک خوردگی و دوام بالا می شناسند. اجرای سنگ کوارتز برای کانترتاپ آشپزخانه مناسب ترین گزینه است. زیرا صفحات کوارتز دارای خواص فیزیکی و شیمیایی متمایزی هستند. این محصول با بالاترین کیفیت ممکن از لحاظ تکنولوژی و مکانیکی ساخته شده است، میزان جذب رطوبت آن نزدیک به صفر است و مقاومت بالایی در برابر لک، خش و ضربه دارد.

کانترتاپ کوارتز: رنگ و بافت

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

کوارتز تحت نام های تجاری مختلف مانند سایلستون، هانستون، و غیره موجود است. کوارتز با بیش از نود رنگ و طرح مختلف در سه نوع بافت (آتشفشان، پلیش، جیر) متفاوت تولید می شود و با حداقل اتصالات نصب می شود. این محصول بدون نیاز به پولیش واکس و یا نگهدارنده، درخشندگی خود را در طول سالیان زیاد حفظ می کند. از آنجا که کوارتز محصولی تولیدی است، می تواند بسیار جذاب باشد. فرآیند تولید سنگ کوارتز اجازه می دهد تا شما طیف وسیع تری از رنگ ها را نسبت به سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر و یا گرانیت پیدا کنید. ظاهر کانترتاپ کوارتز مهندسی شده، بسیار لوکس و اصیل است. از ویژگی های منحصربه فرد کوارتز، طیف گستردگی رنگ آن می باشد. از آنجا که صفحات کوارتز ساخته ی دست انسان است رنگ بندی آن ها زیاد است و تنها محدود به رنگ طبیعی سنگ نمی شود.


کانترتاپ کوارتز: اندازه

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

صفحات کوارتز به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند به راحتی در هر قسمتی از فضا و مطابق سلیقه ی شما به شکل مورد نظر در سایز و فرم دلخواه شما ساخته می شوند و از این بابت محدودیتی ندارند.

کانترتاپ کوارتز: نصب و محافظت

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

نصب صفحات کوارتز به آسانی و با حداقل اتصالات انجام می شود. آنها برخلاف سنگ های طبیعی دارای سطوح غیر اشباع می باشند. سطوح غیر اشباع صفحه کابینت کوارتز به مقاومت در برابر لکه ها کمک فراوانی می کند. آنها براحتی با استفاده از صابون ملایم، آب و پارچه نرم، تمیز می شوند. کانتر آشپزخانه بدون نیاز به پولیش، واکس و یا نگهدارنده درخشندگی خود را در  در طول سالیان متوالی حفظ نموده و با ساده ترین روش های نظافت، درخشندگی روز اول خودرا به دست آورد. هم چنین این محصول مانند گرانیت و مرمر نیازی به مهر و موم ندارد.

کانترتاپ کوارتز: نظافت

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

سطح کانتر کوارتز به دلیل غیر متخلخل و صیقلی بودن و مقاومت در برابر انواع مواد شوینده، به مواد خاص و نگهداری و نظافت ویژه ای نیاز ندارد و می توان آن را به سادگی و به آسان ترین روش ممکن تمیز کرد. مواد شوینده ی اسیدی و قلیایی به صفحات کوارتز آسیب می رسانند. مواد شیمیایی، پاک کننده های سنگین، سفید کننده و سایر ترکیبات می تواند به سنگ آسیب برسانند پس در هنگام خرید مواد پاک کننده حتما برچسب روی آن را با دقت بخوانید .

کانترتاپ کوارتز: آنتی باکتریال

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

از آنجا که رزین تمام کریستال های کوارتز را با هم مرتبط می کند، محصول نهایی آن کاملا آنتی باکتریال و بی نظیر است . هیچ شکاف یا شکاف هایی برای ایجاد باکتری ها و میکروب ها بر روی کانترتاپ کوارتز وجود ندارد و به عنوان یک سطح کامل عمل می کند. صفحات کوارتز بدلیل آنتی باکتریال و ضد آب بودن گزینه ی بسیار مناسبی برای کانترتاپ آشپزخانه و کابینت روشویی می باشند.

مقایسه کانترتاپ کوارتز با سایر متریال ها

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

کانتر کوارتز برخلا متریال های دیگر مانند کانتر گرانیت و مرمر در برابر لکه، خش، شوک حرارتی، مواد اسیدی و باکتری های مضر مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل کوارتز یک محصول عالی و شگفت انگیز برای کانتر آشپزخانه محسوب می شود.

 گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کفپوش، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا