نحوه تمیز کردن و لکه گیری انواع سنگ روی کابینت آشپزخانه

تمیز کردن سنگ روی کابینت به روش درست تاثیر بسزایی در دوام و زیبایی کانتر آشپزخانه دارد. رویه کابینت سنگی نه تنها جلوه ای لوکس به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد، بلکه از نظر دوام نیز انتخاب فوق العاده ایبه حساب می آید. فرقی نمی کند انتخاب شما گرانیت، مرمر، کوارتز یا کورین باشد، مهم این است که نحوه تمیز کردن سنگ اپن را به گونه صحیح برای جلوگیری از آسیب یاد بگیرید. بهترین روش تميز كردن سنگ روي كابينت چگونه است؟ نحوه پاك كردن لكه از روي سنگ؟ با ما در این مطلب از ایلکا همراه شوید تا اطلاعات خوبی در مورد نحوه تمیز کردن سنگ اپن و چگونگی از بین بردن لکه از روی سنگ به دست آورید.

 

پاك كردن لكه آبليمو از روي سنگ

 

5 نکته مهم در مورد تمیز کردن سنگ اپن

سنگ های طبیعی و مصنوعی یکی از زیباترین گزینه ها برای سنگ روی کابینت هستند اما از آنجا که برخی از انها متخلخل می باشند، باید در نحوه تمیز کردن سنگ روی کابینت بسیار مراقب باشید. زیرا اگر برای تمیز کردن سنگ اپن و از بین بردن لکه از روی سنگ از روش های نادرست استفاده کنید، ممکن است به پیشخوان آشپزخانه خود آسیب برسانید. اگرچه نحوه تمیز کردن انواع سنگ های روی کابینت با توجه به ویژگیهایشان متفاوت است، اما نکات مراقبت کلی زیر برای همه انواع سنگ ها کاربرد دارد.

1.هرگز قابلمه، ماهیتابه و ظروف داغ را بر روی سنگ کابینت قرار ندهید زیرا گرمای بیش از حد می تواند باعث شوک حرارتی شده و ممکن است صفحات سنگی را بشکند.

2. هرگز روی کانترهای سنگی نایستید و ننشینید. در صورت قرار گرفتن در معرض وزن زیاد ، شکاف های کوچک در سنگ ممکن است باعث ایجاد ترک شود.

3. به نشتی ها توجه کنید و فوراً آنها را پاک کنید. بیشتر سنگها به غذاهای اسیدی مانند آب مرکبات ، سرکه و سس سالاد حساس هستند. غذاهایی که حاوی رنگهای مصنوعی و طبیعی بیش از حد هستند مانند چغندر باید با احتیاط مصرف شوند. حتی پیشخوان های سنگی که آب بندی شده اند می توانند توسط اسیدهای قوی یا مواد شیمیایی سخت مانند سفید کننده کلر یا آمونیاک حک شوند.

4. از خرد کردن یا برش مستقیم روی سنگ کابینت برای جلوگیری از خراشیدگی خودداری کنید. همیشه از تخته برش استفاده کنید.

5. به یاد داشته باشید استفاده از برخی شوینده های اسیدی یا شوینده های قوی که با جنس سنگ شما سازگار نیست می تواند سنگ را بخورد! یعنی باعث تغییر شیمیایی روی سنگ شود.

نکته خیلی مهم: برای از بین بردن لکه از روی سنگ کابینت هرگز از موادی که مطمئن نیستید با جنس سنگ شما سازگار است یا نه استفاده نکنید. ممکن است ماده ای روی سنگ مرمر خوب جواب داده باشد اما اگر از همان برای سنگ گرانیت استفاده کنید لکه دائمی ایجاد کند.

 

نحوه تميز كردن انواع سنگ اپن

 

از بین بردن لکه از روی سنگ

 

1.تمیز کردن سنگ روی کابینت گرانیت

گرانیت یک سنگ آنتی باکتریال است که نگهداری از آن نسبتا آسان می باشد. تمیزکردن روزانه گرانیت باعث می شود تا همیشه درخشان بنظر برسد. برای این کار یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با چهار لیوان آب بصورت محلول در آورده و برای تمیزکردن سطح گرانیت روی آن اسپری کنید و با یک دستمال میکروفایبر نرم خشک کنید. به یاد داشته باشید که در صورت نیاز از سفید کننده های ملایم استفاده شود.

هرگز از پاک کننده های ساینده یا لکه های اسکراب استفاده نکنید زیرا ممکن است سطح صفحه کابینت گرانیت را خراشیده کنند. از محلول ها و شوینده های قوی مثل سرکه و یا آبلیمو برای تمیز کردن کانتر استفاده نکنید، زیرا ممکن است در طولانی مدت به بافت گرانیت آسیب بزند. 

نحوه ی پاک کردن لکه از روی کانترگرانیت

مخلوطی از جوش شیرین و آب اکسیژنه را تهیه کرده و خمیر بدست آمده را به مدت یک روز روی لکه بگذارید بماند و سپس روی آن را با نایلون بپوشانید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت نایلون را برداشته و بگذارید مخلوط کاملا خشک شود سپس آن را از روی لکه پاک کنید؛ این کار را آنقدر تکرارکنید تا لکه کامل از بین برود.

 

نحوه پاك كردن لكه از روي سنگ

 

2. تمیز کردن و نحوه پاك كردن لكه از روي سنگ کابینت مرمر

کانترآشپزخانه مرمر آشپزخانه خود را به طور مرتب با پارچه نرم (میکرفیبر به خوبی کار می کند) تمیز کرده و با یک پارچه تمیز خشک کنید. هرگز اجازه دهید سطح نمدار کانتر با دمای هوا خشک شود و با دستمال آن را خشک کنید. برای تمیز کردن بهتر سطح کانتر ، یک مایع شستشو ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کرده و بر روی سطح کانتر اسپری کنید و با دستمال نرم آن را تمیز کنید.

پاك كردن لكه آبليمو از روي سنگ کابینت مرمر آشپزخانه کمی مشکل است و باید به محض اینکه لکه دار شد، پاک شود. ابتدا لکه را با یک پارچه یا اسفنج نرم پاک کنید و سپس باقیمانده ی آن را با آب شستشو دهید. اسفنج یا پارچه را با آب گرم بشویید و آن کاملا بچلانید و باقیمانده ی آب را از سطح پاک کنید، چون ممکن است به منافذ سنگ رسوخ کند و یک لکه ی دائمی به وجود آورد. سپس سطح را کاملا خشک کنید و اجازه ندید با هوا خشک شود.

 

تمیز کردن سنگ اپن

 

3. تمیز کردن و نحوه از بین بردن لکه از روی سنگ کابینت کورین

 از آنجا که سطوح کورین بدون منفذ هستند لکه داخل آنها نفوذ نمی کند و به راحتی با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک می شوند. بعد از تمیز کردن کورین آن را خشک کنید تا بعد از خشک شدن رگه هایی ایجاد نشود.

اجازه ندهید تا لکه ها به مدت طولانی بر روی سطح کانتر باقی بمانند. زیرا لکه های تازه به آسانی تمیز می شوند. زیرا اگر صبر کنید تا لکه روی سطح خشک شود پاک کردن آن سختر می شود. اگر لکه خشک شده است، می توانید از آب گرم و مایع ظرف شویی برای تمیز کردن آن استفاده کنید. کمی مایه ظرف شویی و آب گرم  روی لکه بریزید. سپس آن را از روی لکه پاک کنید و با اب گرم تمیز آن قسمت را شستشو دهید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا