صفحه کابینت کوارتز

اگر شما بدنبال کانترتاپ های زیبا و بادوام هستید، مسلما کوارتز انتخاب خوبی است و می تواند به عنوان یک انتخاب گرم و مناسب در دکوراسیون آشپزخانه شما نقش بسزایی داشته باشد.اگر چه صفحات کوارتز می توانند در برخی از موارد به سنگ های طبیعی شبیه باشند اما اجرای صفحات کوارتز مزایایی را به شما ارائه می دهند که سنگ طبیعی فاقد آن هستند. از آنجا که صفحات مصنوعی کوارتز "مهندسی شده" است، در انواع رنگ هایی که طبیعت نمی تواند ارائه دهد، در بازار در دسترس می باشند. اگرتصمیم دارید اجرای صفحات کوارتز را بر روی کانترتاپ آشپزخانه خود انجام دهید، باید مواردی مانند هزینه ، مزایا و معایب کوارتز را درنظر بگیرید.

 

صفحه کابینت کوارتز

کانترتاپ کوارتز چیست؟

صفحات کوارتز و کوارتزیت هر دو از متریال های محبوب صفحه کابینت می باشند که از ماده ی معدنی کوارتز ساخته شده اند. اگر چه هر دو به یک شکل هستند، اما  کوارتزیت یک ماده سنگ طبیعی است و مانند دیگر سطوح سنگی نیاز به کار دارد که به اصطلاح به آن مهندسی می گوییم.

 

صفحه کابینت کوارتز

 

این اشتباه است که بگوییم صفحه کابینت کوارتز مهندسی شده زیرا در واقع اینجور نیست. کوارتز یک ماده ی معدنی است که به وفور در زمین وجود دارد و سنگ از اجزای آن است. اگر شما  گرانیت را برای کانترتاپ آشپزخانه انتخاب کرده اید باید به مواد معدنی سنگ دقت کنید، یکی از این مواد معدنی کوارتز است. ممکن است دیده باشید که برخی محصول خود را به عنوان یک محصول طبیعی به فروش می رسانند. اگر چه مواد معدنی طبیعی هستند ولی مطمئنا صفحه کابینت کوارتز کاملا طبیعی نیست.

 

صفحه کابینت کوارتز

 

در واقع، صفحه کابینت کوارتز 100 درصد کوارتز نخواهد بود، بلکه صفحات کوارتز از ترکیب کوارتز با مواد دیگر توسط انسان ها ساخته می شوند. صفحات کوارتز از 90 درصد کوارتز، 8 درصد رزین، پلیمرها و رنگدانه ها درست شده اند. مواد معدنی کوارتز با رزین مخلوط شده و پس از آن تحت فشار و حرارت قرار می گیرند تا صفحات کوارتز آماده شوند. این صفحات همانند گرانیت بسیار سخت می باشند. ضخامت صفحات کوارتز اجرا شده بر روی کانترتاپ آشپزخانه بسته به نوع سبک و نام تجاری، اندازه آن متغیر است.

 

صفحه کابینت کوارتز

مزایای اجرای صفحات کوارتز بر روی کانترتاپ آشپزخانه

دوام استثنایی

کوارتز همانند الماس بسیار سخت است.

آنتی باکتریال

از آنجا که رزین تمام کریستال های کوارتز را با هم مرتبط می کند، محصول نهایی آن کاملا آنتی باکتریال و بی نظیر است . هیچ شکاف یا شکاف هایی برای ایجاد باکتری ها و میکروب ها بر روی صفحه کابینت کوارتز وجود ندارد و به عنوان یک سطح کامل عمل می کند. صفحات کوارتز بدلیل آنتی باکتریال و ضد آب بودن گزینه ی بسیار مناسبی برای کانترتاپ آشپزخانه و کابینت روشویی می باشند.

 

صفحه کابینت کوارتز

تعمیر و نگهداری

صفحه کابینت کوارتز برخلاف سنگ های طبیعی دارای سطوح غیر اشباع می باشند. سطوح غیر اشباع صفحه کابینت کوارتز به مقاومت در برابر لکه ها کمک فراوانی می کند. آنها براحتی با استفاده از صابون ملایم، آب و پارچه نرم، تمیز می شوند.

طرح و الگو

سنگ های طبیعی به لطف تغییرات رنگ و الگویی که تنها مادر طبیعت در سنگ به وجود می آورد، دارای اسلب خاصی هستند. یعنی هنگامی که شما  سنگ طبیعی را برای کانترتاپ آشپزخانه انتخاب می کنید باید اسلب خاصی را که می خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید. ولی این ویژگی در مورد صفحه کابینت کوارتز صدق نمی کند و از آنجا که صفحات کوارتز ساخته ی دست انسان است، پس تغییرات گسترده ای در الگو و طرح وجود ندارد.

رنگین کمانی از رنگ

ازویژگی های منحصربه فرد کوارتز، طیف گستردگی رنگ آن می باشد. از آنجا که صفحات کوارتز ساخته ی دست انسان است رنگ بندی آن ها زیاد است و تنها محدود به رنگ طبیعی سنگ نمی شود. شما می توانید در صورت تمایل، صفحات کوارتز با رنگ های روشن و سفارشی انتخاب کنید تا با دکوراسیون آشپزخانه شما هماهنگ شود.

 

صفحه کابینت کوارتز

تنوع صفحات کوارتز

صفحه کابینت کوارتز در دو نوع مات و براق در دسترس هستند و انتخاب آنها کاملا سلیقه ای می باشد. 

 

صفحه کابینت کوارتز

صفحه کابینت کوارتز

معایب کوارتز

آسیب پذیر

بله، ما اشاره کردیم که صفحات کوارتز سخت و با دوام هستند اما هنوز هم می توانند آسیب ببینند. آنها به طور منظم و روزمره استفاده می شوند و اگر محکم با چاقو روی آنها بکشیم خراش بر می دارند. درصورت خراشیده شدن به سختی ترمیم می شوند و هم چنین باقی ماندن رنگ قهوه و چای در طولانی مدت باعث تغییر رنگ سنگ می شود.

صفحه کابینت کوارتز

گرما

اگر ظرف خیلی داغ را به طور مستقیم بر روی کانترتاپ کوارتز قرار دهید انتظار نداشته باشید که آسیب نبیند و ممکن است در اثر حرارت خیلی بالا ترک بر دارد. هم چنین در دمای بالای 300 درجه فارنهایت ذوب می شود.

محدودیت در سایز

صفحات کوارتز به صورت ورق ساخته می شوند که معمولا حدود 4.5 فوت عرض و 10 فوت طول دارند. اگر عرض کانترتاپ آشپزخانه شما زیاد باشد، احتمالا برای اجرای صفحات کوارتزبه بیش از یک قطعه نیاز دارید و در این صورت درزگیری لازم دارد. و البته درزگیری در صفحات کوارتز تیره نسبت به صفحات روشن بیشتر مشخص است.

صفحه کابینت کوارتز

مراقبت در پاکیزگی

مواد شوینده ی اسیدی و قلیایی به صفحات کوارتز آسیب می رسانند. مواد شیمیایی، پاک کننده های سنگین، سفید کننده و سایر ترکیبات می تواند به سنگ آسیب برسانند پس در هنگام خرید مواد پاک کننده حتما برچسب روی آن را با دقت بخوانید .

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( کوارتز و کورین) و در زمینه ی کانتر تاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی و کابینت آشپزخانه فعالیت دارد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا