مدل اپن آشپزخانه جدید ؛ چگونه آشپزخانه های اپن را چیدمان کنید؟

در دنیای مدرن امروز دیگر از مدل آشپزخانه های قدیمی با فضای بسته و تاریک خبری نیست و تقریبا در بیشتر منازل، آشپزخانه ها به کمک اپن از پذیرایی جدا شده اند. نحوه دکوراسیون و چیدمان مدل اپن آشپزخانه های جدید دارای اهمیت زیادی است زیرا آشپزخانه های امروزی نه تنها پنهان نیستند، بلکه کاملا آشکار و معمولا از مکان های مختلف منزل مانند پذیرایی و اتاق نشیمن قابل مشاهده می باشند. در این مقاله از ایلکا ما به شما نکاتی ارائه داده ایم تا به کمک آنها بتوانید آشپزخانه های اپن خود را به بهترین شکل دکور کنید.

 

8 نکته مهم در دکوراسیون آشپزخانه های اپن جدید

 

1-توجه به جزییات در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

هنگامی که صحبت از چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه اپن می شود، تمرکز اصلی باید روی جزئیات باشد. شما باید مبلمان و وسایلی را انتخاب کنید که چند منظوره و بی نظیر باشند اما با جذابیت یکپارچه. صرفنظر از اینکه از چه وسایل ضروری و قطعات تزئینی در دکوراسیون آشپزخانه اپن استفاده می کنید، بسیار مهم است که آنها با سبک فضای آشپزخانه مطابقت داشته باشند. بنابراین بهتر است به جزییات بیشتر دقت کرده و عناصری را انتخاب کنید که در عین جذابیت، فضای اشپزخانه اپن شما را درهم و برهم و ناهماهنگ نشان ندهند.

 

2- ایجاد همخوانی و هماهنگی در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

برای ایجاد یکپارچگی و همخوانی بیشتر بهتر است برای دکوراسیون اپن آشپزخانه جدید خود از تم و پالت رنگ مشابه قسمت هال و پذیرایی خانه استفاده کنید. این نه تنها باعث ایجاد لمس جذاب می شود بلکه اتاق ها به صورت یکپارچه در کنار هم ظاهر می شوند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید تم اصلی آشپزخانه و پذیرایی خاکستری می باشد. رنگ کابینت ها و مدل سنگ اپن آشپزخانه کاملا مشابه با مبلمان ناهار خوری داخل پذیرایی است و باعث زیبایی و جذابیت بیشتر چیدمان خانه در نظر بیننده می شود.

 

3-ایجاد یک طراحی ساده و دنج در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

به منظور ایجاد یک طراحی ساده و دنج، آشپزخانه خود را کاملا ساده و بدون هیچ زرق و برقی دکور کنید. اگر اتاق نشیمن شما مستقیماً در جلوی آشپزخانه شما قرار دارد، با دکوراسیون ساده آشپزخانه یک جذابیت دنج و منسجم را به فضای پذیرایی اضافه کنید. طراح تصویر بالا از پالت رنگ مشکی- خاکستری برای دکوراسیون آشپزخانه و پذیرایی استفاده کرده است. پالت رنگ اپن جزیره و صندلی های بار کاملا با مبلمان پذیرایی همخوانی دارد. نورپردازی مناسب آشپزخانه وپذیرایی بر جذابیت فضا افزوده است. کنتراست و تضاد بالشتک و کوسن های زرد با مبلمان تیره توانسته جلوه ای زیبا و مهیج به فضا ببخشد. اگر شما نیز به دکوراسیون تیره علاقه مندید، حتما از رنگ شاد و مهیج در کنار رنگ های تیره بهره ببرید.

 

این مطلب را از دست ندهید: ایده های مختلف و مدرن طراحی جزیره آشپزخانه

 

4-استفاده از جزیره کوچک در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

بهتر است اپن جزیره آشپزخانه خود را کوچک انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه دلباز و دید زیباتری داشته باشد. منظور از اپن کوچک، نصب یک جزیره باریک و دراز است. اگر فضای آشپزخانه و غذاخوری کمی دارید، با نصب یک جزیره دراز و باریک می توانید با قرار دادن صندلی های بار در زیر آن، یک فضای مناسب برای آشپزی، غذا خوری و دور همی های خانوادگی و دوستانه ایجاد کنید. در اصل هدف از انتخاب جزیره این است که بتواند دو فضا را به زیبایی در کنار هم قرار دهد. نمونه ای از این مدل طراحی را در تصویر بالا مشاهده می کنید. مدل سنگ اپن آشپزخانه از سنگ مرمر اس که کاملا با سبک و فضای دکوراسیون خانه مطابقت دارد.

 

5-استفاده از ترفتد شباهت اما متفاوت در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

برای یک ایجاد رویکرد مشابه اما در عین حال متفاوت از پالت و تم اصلی پذیرایی برای بخش خاصی از وسایل آشپزخانه استفاده کنید. همه آشپزخانه های اپن نباید با بقیه خانه های شما مخلوط شوند، اما باید یک رویکرد مشابه داشته باشند. برای انجام این کار، شما می توانید از متریال های مشابه استفاده کنید. به عنوان نمونه در تصویر بالا طراح از متریال چوب برای کانتر آشپزخانه و میز ناهارخوری پذیرایی استفاده کرده است. کفپوش چوبی در تضاد با تم سفید آشپزخانه و پذیرایی است و احساسی سرشار از گرما و آرامش به فضا القا می کند.  

 

6 – استفاده از سبک مینیمالیسم در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

سبک مینیمالیسم در عین سادگی، بسیار زیباست. اگر شما نیز دوست دارید تا آشپزخانه ای ساده و شیک داشته باشید، حتما از این سبک در دکوراسیون آشپزخانه های اپن خود استفاده کنید. استفاده از حداقل رنگ و عناصر طبیعی از ویژگی های بارز سبک مینیمالیسم است که فضای آشپزخانه را روشن و دلباز نشان می دهد. در این سبک از متریال های چوب، سنگ های طبیعی و سنگ مصنوعی مانند کورین و کوارتز برای کانتر آشپزخانه استفاده می شود.  اجرای کورین برای صفحه کابینت و کانترتاپ آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد.

 

در این رابطه بخوانید: اجرای کورین

 

7- استفاده از رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

در دکوراسیون آشپزخانه های اپن در انتخاب رنگ های جسورانه مانند زرد تردید نکنید. شما می توانید یک رنگ شاد را انتخاب کنید، البته به مقدار کم و آن را به نقطه کانون اصلی دکوراسیون اپن آشپزخانه خود تبدیل نمایید. نمونه ای از این رویکرد را در تصویر بالا مشاهده می کنید. طراح این آشپزخانه اپن باز از رنگ زرد برای دیوارپوش و المانهای جزئی دیگر استفاده کرده است. ترکیب کابینت های سفید با بک اسپلش زرد، شاد، چشم نواز و هیجان انگیز است.

 

8- استفاده از طرح های خلاقانه در دکوراسیون آشپزخانه های اپن

 

 

هرچه در دکوراسیون اپن آشپزخانه جدید خود خلاقیت خرج داده و جسورانه تر عمل کنید، ظرافت بیشتری از فضا احساس خواهید کرد. شما می توانید یک فضای خلاق ایجاد کنید که هم تزیین و هم شخصیت شما را به نمایش بگذارد. جزایر آشپزخانه این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند تا با یک ایده منحصر به فرد و خلاقانه، دکوراسیون مدل جدید اپن اشپزخانه ایرانی خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

این قطعه چند کاره علاوه بر اینکه به کارایی آشپزخانه می افزاید، باعث زیبایی آشپزخانه نیز شده و می تواند نحوه کار در اشپزخانه را به کل تغییر می دهد. حداقل کاری که یک جزیره انجام می‌دهد، این است که یک پیشخوان اضافی و جای بیشتر برای وسیله‌ها به آشپزخانه اضافه می‌کند. با اضافه کردن گاز، سینک ظرف‌شویی و صندلی در جزیره آشپزخانه، این پیشخوان به تنهایی مرکز فعالیت‌های کاربردی در آشپزخانه می‌شود. محل قرارگیری جزیره بیشتر در وسط آشپزخانه‌های بزرگ می باشد و اگر آشپزخانه کوچک باشد، جزیره در مرز بین اتاق نشیمن و آشپزخانه قرار گرفته البته توجه به این نکته از اهمیت زیادی برخوردار است که جزیره باید در جایی قرار گیرد که مانع از رفت و آمد نشده و عبور و استفاده از فضا را مختل نسازد.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا