ایده های مختلف و مدرن طراحی جزیره آشپزخانه

آشپزخانه فضایی است که شما می توانید لحظات خوبی را در آنجا با خوردن یک چیز خوشمزه، یک وعده غذای عالی یا یک نوشیدنی دلپذیر صرف کنید. بنابراین بهتر است با تغییرات طراحی کاربردی و پیشرفت های تکنولوژیی، دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید. از این گذشته آشپزخانه مکانی است که بدلیل کارایی و بهره وری بالا از اهمیت زیادی برخوردار است و هر متر از فضای آشپزخانه ارزشمند می باشد. این مقاله که در مورد انواع طرح ها و ایده های مختلف و مدرن جزیره آشپزخانه نوشته شده و به شما کمک خواهد کرد تا بهترین طرح را برای آشپزخانه خانه خود انتخاب کنید. امروزه بیشتر آشپزخانه ها به سبک طراحی باز ساخته می شوند و جزیره عضو اصلی آشپزخانه محسوب می شود. جزیره ها به شکل های مختلفی مانند دراز و باریک، گرد و جمع و جور، بزرگ و پهناور و ... برای انواع متنوع سبک های دکوراسیون آشپزخانه طراحی می شوند.

یکی از طراحی های مدرن و جالب توجه که به تدریج در حال رایج شدن می باشد، طراحی آشپزخانه های جزیره ای و ایجاد فضایی چند عملکردی به خصوص در خانه هایی با متراژ های کمتر است. اینکه آیا شما آشپزخانه ای کوچک و یا بزرگ دارید مهم نیست، بلکه نکته این جاست که  جزیره ای حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی آشپزخانه می تواند تضاد و کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد.

 

ایده های مختلف و مدرن طراحی جزیره آشپزخانه

 

در طراحی جزیره های مدرن امروزی, اصولاً از سبک های ترکیبی در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی جزیره با ترکیبی از چوب، فلز و سنگ ساخته می شود اما نکته ایی که باید به آن توجه شود، ارتباط بین رنگ ها در سطح نهایی جزیره و دیگر بخش های آشپزخانه می باشد. همانطور که پیشتر در مقالات بیان کردیم،کانتر جزیره از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. سنگ کوارتز و گرانیت، کورین، بتنی و استیل همه از بهترین متریال ها برای کانتر آشپزخانه به شمار می روند. همه این سطوح با دوام بوده و از مواد مقاوم در برابر خراش ساخته شده اند. اجرای کورین و اجرای کوارتز برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا سنگ کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارند. کانتر جزیره کوارتز را می توانید با استفاده از یک حوله بدون سایش، نرم و تمیز نگه دارید.

علاوه بر آن موضوع نور در قسمت جزیره آشپزخانه نباید فراموش شود. با یک طراحی زیبا و متناسب نمایی فوق العاده برای جزیره ایجادکنید زیرا این قسمت در مرکز آشپزخانه قرارمی گیرد و نقطه کانونی در آشپزخانه محسوب می شود. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه به شمار می رود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 در ادامه می توانید از دیدن نمونه هایی از جزیره های زیبا با طراحی های مدرن و متنوع لذت ببرید و از بین آنها سبک و طراحی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

امروزه بیشتر آشپزخانه ها به سبک طراحی باز ساخته می شوند و جزیره عضو اصلی آشپزخانه محسوب می شود. جزیره ها به شکل های مختلفی مانند دراز و باریک، گرد و جمع و جور، بزرگ و پهناور و ... برای انواع متنوع سبک های دکوراسیون آشپزخانه طراحی می شوند. در طراحی جزیره های مدرن امروزی, اصولاً از سبک های ترکیبی مانند چوب، فلز و سنگ در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

جزیره آنتیک

 

جزیره آنتیک

 

جزیره ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید، نمونه ای از یک جزیره انتیک با طراحی ساده می باشد که ما را به یاد نیمکت های دوران مدرسه می اندازد. طراح کانتر چوبی را برای این جزیره انتخاب کرده، که به وسیله پیچ بر روی جزیره نصب کرده است. شاید بهترین مدل های جزیره آشپزخانه، آنهایی باشد که برای فضاهای کوچک و تنگ طراحی شده است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید دلیلی ندارد که قید استفاده از جزیره حتی با قفسه باز را بزنید. حتی جزیره های بسیار کوچک هم می توانند با قفسه های باز طراحی شوند. شاید عجیب باشد اما این کار باعث می شود فضای بسته آشپزخانه شما به نوعی جادار، باز و شیک به نظر بیاید. فضای باز و نسبتا بزرگ زیر جزیره به کاربر این اجازه را می دهد تا از آن برای قرار دادن وسایل اضافی آشپزخانه استفاده کند. آویزهای زیبا و شیشه ای بالای جزیره وظیفه ی خود را برای نورپردازی مناسب جزیره به خوبی انجام می دهند.

 

جزیره چند منظوره

 

جزیره چند منظوره

 

با نگاهی به این جزیره، به طراحی چند منظوره آن پی خواهید برد. شما می توانید ظرف ها را بشوئید، غذا را آماده کنید و سپس پشت یک میز زیبا بر روی صندلی های پایه بلند غذای خود را میل کنید. جزیره آبی این آشپزخانه با صفحه کابینت گرانیت تضاد و کنتراست جذابی با کابینت های سفید ایجاد کرده است. این جزیره رنگی آشپزخانه نگاهی کلاسیک و ظاهری جسورانه دارد. صفحات کابینتی گرانیتی جزیره بسیار پر زرق و برق و چشمگیر هستند و دارای مزایایی از قبیل زیبایی چشم گیر، کیفیت عالی، قدرت و دوام بالا، مقاوم در برابر خراشیدگی، گرما، لکه هستند و به آسانی تمیز می شوند.

طراح برای جذابیت بیشتر طراحی این آشپزخانه شیک، از دیوارپوش های براق سبز بهره برده است. یکی از دکورهایی که می تواند زیبایی بخش آشپزخانه شما باشد دیوار پشت سینک ظرفشویی و گاز( بک اسپلش)  است. مطمئنا اولین کاربرد قرار دادن یک محافظ در پشت سینک و گاز جلوگیری از لک شدن دیوار و دیگر اتفاقات آشپزی است ولی می توان از آن در جهت دکور و زیباسازی آشپزخانه نیز بهره برد. زیرا دیوار پشت گاز و سینک ظرفشویی( بک اسپلش)  یکی از بهترین فضاها ی داخلی آشپزخانه برای استفاده از طراحی زیبا و جذاب می باشد.

 

جزیره کوچک ولی جادار

 

جزیره کوچک ولی جادار

 

در تصویر بالا، یک جزیره کوچک ولی جمع و جور مشاهده می کنید که فضای کاربردی و ذخیره سازی مناسبی را برای این آشپزخانه کوچک فراهم کرده است. این جزیره کوچک دارای یک قفسه عمودی می باشد که برای قرار دادن ظروف بزرگی مانند سینی، ماهی تابه و ... مناسب است. همچنین در این جزیره آشپزخانه دو کشو و یک فضایی برای زباله طراحی شده است. اگر در خانه آشپزخانه ای کوچک دارید مطمئنا با داشتن یک جزیره ی کوچک ولی مدرن، می توانید راحت تر و سریعتر غذای خود را آماده کنید. یک جزیره کوچک می تواند  فضای آزاد آشپزخانه ی شما را افزایش داده و سبک آشپزخانه ی شما را تغییر دهد.

 

جزیره های آنتیک بسیار کوچک هم می توانند با قفسه های باز طراحی شوند. فضای باز و نسبتا بزرگ زیر جزیره به کاربر این اجازه را می دهد تا از آن برای قرار دادن وسایل اضافی آشپزخانه استفاده کند. شما می توانید با کمک جزیره های چند منظوره، ظرف ها را بشوئید، غذا را آماده کنید و سپس پشت یک میز زیبا بر روی صندلی های پایه بلند غذای خود را میل کنید. یک جزیره کوچک می تواند  فضای آزاد آشپزخانه ی شما را افزایش داده و سبک آشپزخانه ی شما را تغییر دهد.

 

جزیره ای به سبک کاتیج

 

جزیره به سبک کاتیج

 

این جزیره آنیتیک با طراحی مدرن و رنگ سفید خنثی به سبک کاتیج طراحی شده است. همانطور که در مقالات قبل بیان کردیم طراحی شاد و ساده ، تم خنثی با وسایل آنتیک و قدیمی از ویژگی های سبک کاتیج می باشد. این جزیره آنتیک دارای چندین کشو و قفسه های باز می باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، کاربر از این قفسه های باز برای قرار دادن و نگهداری وسایلی از قبیل قابلمه، قاشق، چنگال و ... استفاده کرده است. آشپزخانه بالا نمونه ای جذاب از دکوراسیون سیاه و سفید می باشد. به کار بردن رنگ های مشکی در آشپزخانه چیز عجیبی نیست اما این یک روند طراحی محسوب می‌شود که امروزه بسیار پرطرفدار شده است. این نوع دکوراسیون برای آشپزخانه های براق و پرزرق و برق بسیار مناسب است.

 

جزیره استیل

 

جزیره استیل

 

این جزیره استیل ساده در این آشپزخانه وینتیج، رنگ و بویی از سبک معاصر دارد. طراحی معاصر تمیز، براق و مینیمالیستی است. اولین و مهم‎ترین ویژگی سبک طراحی جزیره معاصر، کارایی و عملکرد بالای آن می‌باشد. فضای کاربردی و باز در زیر این جزیره معاصر، مکان مناسبی برای حفظ و نگهداری از وسایل و لوازم آشپزخانه می باشد و به کاربر در مرتب کردن آشپزخانه کمک زیادی می کند. کابینت های چوبی ساده، کفپوش چوبی و میز غذا خوری چوبی تیره از ویژگیهای بارز این آشپزخانه وینتیج می باشد. طراح برای نورپردازی این آشپزخانه از لامپ های ال ای دی و آویز هایی زیبا با طراحی قدیمی استفاده کرده است. نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. نورپردازی آشپزخانه شامل نورپردازی سقف, کابینت و اپن آشپزخانه است که با رعایت نکات مهم و کلیدی می توانید نورپردازی آشپزخانه را به زیباترین شکل اجرا کنید. نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد.

 

جزیره متحرک

 

جزیره متحرک

 

نکته جالبی که در مورد جزیره آشپزخانه وجود دارد این است که می توان آن را به صورت متحرک نیز طراحی کرد و دراین صورت است که در زیر آن چرخ هایی نصب می شود تا جا به جایی به راحتی صورت گیرد. این جزیره کوچک و زیبا نمونه ای از یک جزیره متحرک می باشد. صفحه کابینت سنگی از طول و عرض جزیره بزرگتر است و همین ویژگی به شما اجازه می دهد تا با قرار دادن دو صندلی بار در زیرش، از آن به عنوان میز غذا خوری استفاده کنید. این جزیره رنگی کوچک بسیار کاربردی است و باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون آشپزخانه شما می شود.

جزیره متحرک را می توانید نسبت به فعالیتی که در فضای آشپزخانه دارید، به مکان مورد نظر منتقل کنید. قطعا می دانید که جزیره سینک دار یا اجاق گازدار نمی تواند متحرک باشد! جزیره ی متحرک آشپزخانه مزیت های زیادی دارد؛ این میزها می توانند به راحتی در سراسر آشپزخانه حرکت کنند و به جاهای مختلف منتقل شوند تا فرایند آماده کردن غذا را راحت تر کنند و همچنین  برای پذیرایی از میهمانان و سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر جزیره متحرک آشپزخانه چرخ هایی قرار دارد تا به راحتی بتواند با توجه به نیازهای فوری کاربر جابجا شود. این آزادی و تنوع در آشپزخانه بسیار مهم است. چنین طراحی هایی به شما امکان می دهد که جزیره را به هر کجا که به آن نیاز دارید حرکت دهید. البته، شما همچنین می توانید یک نقطه دائمی برای آن بقیه زمان پیدا کنید.

 

طراحی شاد و ساده ، تم خنثی با وسایل آنتیک و قدیمی از ویژگی های بارز سبک کاتیج می باشد. اولین و مهم‎ترین ویژگی سبک طراحی جزیره معاصر، کارایی و عملکرد بالای آن می‌باشد. فضای کاربردی و باز در زیر این جزیره معاصر، مکان مناسبی برای حفظ و نگهداری از وسایل و لوازم آشپزخانه می باشد و به کاربر در مرتب کردن آشپزخانه کمک زیادی می کند. جزیره ی متحرک در آشپزخانه مزیت های زیادی دارد؛ این میزها می توانند به راحتی در سراسر آشپزخانه حرکت کنند و به جاهای مختلف منتقل شوند تا فرایند آماده کردن غذا را راحت تر کنند و همچنین  برای پذیرایی از میهمانان و سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرند.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا