معرفی انواع صفحه کابینت آشپزخانه + ویژگیها، مزایا و معایب

 آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش ها و قلب تپنده ی هر خانه ای است بنابراین باید بر روی طراحی دکوراسیون داخلی آن دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید. بهتر است که در هنگام طراحی دکوراسیون آشپزخانه درانتخاب نوع و رنگ صفحه کابینت آشپزخانه کمی سخت گیر باشید زیرا کابینت و کانترتاپ آشپزخانه مهم ترین وسیله در درون آشپزخانه هستند و همچنین تاثیر قابل توجهی بر روی طراحی آشپزخانه می گذارند.

اگرچه در طول دهه گذشته سنگ طبیعی گرانیت بدلیل ظاهر لوکس و دوام زیاد بهترین انتخاب برای صفحات کابینت آشپزخانه بوده است ولی امروزه انواع صفحه کابینت آشپزخانه تنوع بیشتری دارد و ما می خواهیم که گرانیت را کنار گذاشته و در مورد دیگر انواع صفحه کابینت آشپزخانه بپردازیم.

صفحه کابینت آشپزخانه کوارتز

 

صفحه کابینت کوارتز

 سنگ کوارتز مهندسی شده یکی از بهترین گزینه های جایگزین سنگ طبیعی گرانیت برای صفحات کابینت آشپزخانه می باشد. سنگ کوارتز یکی از انواع صفحه کابینت آشپزخانه همانند سنگ طبیعی گرانیت بادوام و محکم است و می تواند براحتی با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ شود. سنگ کوارتز یک ماده سخت و ماندگار است و سطح براق آن به راحتی با صابون های ملایم تمیز می شود. مقاومت در برابر خط و خش، آنتی باکتریال و مقاومت در برابر حرارت بالا از ویژگی های منحصر به فرد سنگ کوارتز به شمار می رود.

صفحه کابینت دکتون

 

صفحه کابینت دکتون

 

سنگ مصنوعی دکتون یک محصول عالی و بی نظیر برای کسانی است که قصد دارند آشپزخانه خود را به یک فضای منحصر به فرد تبدیل کنند. سنگ دکتون پتانسیل این را دارد که شما بدون هیچ گونه برش و محدودیتی آن را بر روی اپن آشپزخانه خود نصب کنید. سنگ دکتون یک سطح کاملا یکنواخت است که به طور یکپارچه درسبکهای مختلف طراحی بر روی اپن آشپزخانه نصب می شود. با اطمینان می گوییم که صفحه کابینت دکتون با ویژگی های خاص و منحصر به فردش می تواند تمام انتظارات مشتریان خود را برآورده کند. دکتون علاوه یر ظاهر زیبا و خیره کننده، امتیازات بسیار مهم دیگری نیز دارد. این محصول ضد احتراق می باشد و بدلیل مقاومت بالا در برابر آتش هیچ گونه آثار سوختگی، سیاهی و ترک بر روی آن دیده نمی شود.)

 

صفحه کابینت کورین

 

صفحه کابینت کورین

 

اجرای کورین برای سطح رویه کابینت آشپزخانه بهترین انتخاب است. زیرا  صفحه کابینت کورین در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. سنگ های کورین از لحاظ زیبایی و استحکام بهترین هستند. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است. سنگ کورین صفحات یکپارچه و بدون درز می باشد که بدلیل طرح زیبا، تنوع رنگ و ویژگیهای عالی در پروژه های صنعتی، تجاری، آزمایشگاهی، مسکونی و ... استفاده می شود که البته امروزه بیشترین کاربرد آن ها در آشپزخانه و دکوراسیون داخلی می باشد.

 

صفحه کابینت پرسلان

 

صفحه کابینت پرسلان

 

پرسلان عضوی از خانواده ی بزرگ سرامیک است و در تقسیم بندی مدرن، تولید کنندگان این دسته از محصولات، اصطلاح پرسلان را به محصولاتی با کیفیت و ساخت ویژه از کاشی ها نسبت می دهند. پرسلان شامل دو نوع پولیش و لعاب دار می باشد. پرسلان محصولی است یکنواخت، که از خاک رس، فلدسپات یا گرانیت و سیلیس در فشار و حرارت بالا تولید می شود که بعد از پخت سفید و متراکم می باشد. این محصول جدیدترین تکنولوژی صنعت سرامیک می باشدکه بدلیل زیبایی و امتیازات ویژه، در دکوراسیون داخلی ، کانتر و صفحه کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. صفحه کابینت و کانترتاپ پرسلان در برابر سایش، شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن نیز آسان می باشد. نصب سخت، وزن سنگین و قیمت بالا از معایب متریال پرسلان محسوب می شود.

 

صفحه کابینت آشپزخانه مرمر سفید

 

صفحه کابینت مرمر

 

صفحه کابینت آشپزخانه مرمر یک از انواع کانترتاپ آشپزخانه می باشد. صفحه کابینت مرمر بیشتر در خانه هایی با طراحی و دکوراسیون کلاسیک استفاده می شود. سنگ مرمر بدلیل اصالتش می تواند به عنوان نقطه کانونی آشپزخانه محسوب شود. صفحه کابینت مرمر با وجود زیبایی فوق العاده اش اما در برابر لکه و خراش اصلا مقاومت نمی کند.

 

صفحه کابینت گرانیت

 

صفحه کابینت گرانیت

 

معمولا کانترتاپ با تاپس سنگ های طبیعی بخصوص گرانیت در بین مردم محبوبیت بیشتری دارند. اما قبل از خرید مطمئن شوید که درست ترین و مناسب ترین متریال را انتخاب کرده اید. از آنجایی که گرانیت یک محصول طبیعی است، رنگ و رگه های داخل آن متفاوت است، حتی بین اسلبهایی که از یک بلوک بریده شده اند. این ویژگی یکی از دلایلی است که برخی از مردم  صفحه کابینت گرانیت را ترجیح می دهند زیرا معتقدند که هر قطعه از گرانیت سبک و زیبایی خاص خود را دارد.

 

صفحه کابینت لمینتی

 

صفحه کابینت لمینتی

 

صفحات کابینت لمینتی یکی از ارزانترین انواع صفحات ضد آب هستند که با قیمت بسیار پایین تر از گرانیت، کوارتز، کاشی و غیره هستند. هزینه ها $ 20- $ 50 در هر فوت مربع است. ورقه ها لمینتی در صد ها طرح و رنگ وجود دارند و شما می توانید انتخاب وسیع تری داشته باشید. برای پاکسازی، هیچ چیز ساده تر از صفحات لمینیت وجود ندارد. سطح جامد آنها بدون منافذ است، بنابراین با یک دستمال یا اسفنج  به راحتی تمیز می شود. ودر مقابل اپن و صفحات کابینتی لمینتی به راحتی خراشیده می شوند، بنابراین بهتر است هر گونه برش در آشپزخانه بر روی تخته برش انجام شود. این صفحات در برابر گرما و حرارت مقاوم نیستند و نباید ظروف داغ را بر روی آنها قرار دهید. اگر سطح اپن لمینیتی خراشیده، سوزانده یا تراشیده شده است، تعمیر بسیار سخت است. اگر چه که بسیاری از رنگ ها و الگوهای لمینیت بسیار جذاب هستند، برخی افراد ممکن است هنوز زیبایی طبیعی را بیشتر دوست داشته باشتد.

 

صفحه کابینت بتنی

 

صفحه کابینت بتنی

 

صفحات بتنی یکی از جدیدترین انواع متریال ضد آب صفحه کابینت آشپزخانه و حمام هستند. نوآوری های جدید در ساخت فرم بتن بدان معنی است که اپن و صفحات کابینت بتن مدرن نسبتا سبک هستند و می توانند در یک مجموعه ای از رنگ ها تولید شوند. صفحات بتنی از جدیدترین مخلوط های بتن هستند که با کمک مواد افزودنی می توان آنها را نازک تر کرد و بنابراین این صفحات سبک و در عین حال با قدرت برای صفحات کابینت آشپزخانه و کابینت روشویی مناسب هستند. از آنجایی که بتن دارای یک نگاه معاصر و تا حدودی صنعتی است، صفحات کابینت و اپن بتنی برای صاحبان خانه هایی مناسب است که به دنبال صفحه کابینت مدرن و تمیز برای آشپزخانه و حمام خود هستند.

 

 

صفحه کابینت شیشه ای

 

صفحه کابینت شیشه ای

 

 

صفحه کابینت شیشه ای بازیافت شده و یا ساخته شده از انواع دیگر شیشه، ظاهر منحصر به فرد و زیبایی دارند که برای خانه هایی با طراحی های مختلف بسیار مناسب می باشند. با توجه به چگونگی و نوع شیشه،اپن و صفحه کابینت شیشه ای می توانند بسیار مدرن و معاصر باشند. اگر شما بچه ی کوچک در منزل دارید باید در انتخاب صفحه کابینت شیشه ای بیشتر دقت کنید. 

صفحات کابینت شیشه ای بسیار بادوام و محکم و غیر متخلخل هستند. درنتیجه نگهداری و تمیز کردن آنها آسان است. این صفحات در برابر حرارت و لکه مقاوم بوده و مستعد شکاف و یا ترک خوردگی نیستند. در نهایت، صفحات کابینت شیشه ای بازیافتی برای محیط زیست خوب است، زیرا آنها را از دفن زباله ها پاک می کنند. درمقابل اگرچه صفحه کابینت آشپزخانه شیشه ای قوی و محکم هستند ولی نصب آنها باعث استرس می شود. در نتیجه نمی تواند بهترین متریال برای اپن و صفحه کابینت آشپزخانه باشد. برخی از  انواع این صفحات شیشه ای نقاط آب و یا اثر انگشت را واضح نشان می دهند. قیمت صفحات کابینت شیشه ای نسبتا گران است.

 

صفحه کابینت چوبی

 

صفحه کابینت چوبی

 

صفحات کابینت آشپزخانه چوبی زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد. اگر شما عاشق زیبایی های طبیعی هستید و قصد استفاده از یک متریال طبیعی برای اپن و صفحه کابینت آشپزخانه خود دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه چوب می باشد.

صفحات کابینت چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند.  متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد. در نهایت، صفحات چوبی احیا شده یک مصالح ساختمانی سبز است. ودر مقابل صفحات چوبی احیا شده گران هستند و تبدیل آنها به کانترتاپ زمان وکار بسیار می برد. صفحات چوب، اگر به درستی مهر و موم شده باشند، می توانند آنتی باکتریال باشند بنابراین اطمینان حاصل کنید که صفحات از ابتدا به خوبی مهر و موم شوند. این صفحات ضد آب نمی باشند.

 

صفحه کابینت استیل

 

صفحه کابینت استیل

 

صفحه کابینت استیل یکی از انواع متریال ها برای اپن و صفحه کابینت آشپزخانه به شمار می رود. اگر چه در سال های اخیر لوازم آشپزخانه از جنس استیل ضد زنگ نشان داده شده است، اما این مهم به طور صد درصد شامل صفحات کابینت آشپزخانه استیل نمی شود. با این وجود بعضی از طراحان از آن به عنوان صفحه کابینت آشپزخانه استفاده می کنند.

اپن و صفحه کابینت آشپزخانه استیل در برابر حرارت و گرما مقاوم است. صفحات استیل به طور کامل با هر نوع مشخصاتی قابل تنظیم می باشند و می تواند بدون درز نصب می شوند. سطح بهداشتی آن غیر متخلخل و به آسانی تمیزمی شوند. از طرف دیگر، البته این واقعیت است که هر گونه اثر انگشت، اسمیر و همچنین خراش براحتی بر روی صفحه کابینت استیل قابل رویت می باشد.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( کوارتز و کورین) و در زمینه ی کانتر تاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی و کابینت آشپزخانه فعالیت دارد.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا