6 نکته کلیدی در طراحی و اصول دکوراسیون داخلی

طراحی و دکوراسیون داخلی فضای اندک خانه های کوچک در زندگی مدرن امروزی به ایده های خلاقانه و کاربردی نیاز دارند. هنگامی که شما در حال طراحی و تزئین یک فضای کوچک هستید ، دست شما کمی بسته است و ممکن است دچار سرگردانی و تردید شوید. برای چیدمان و دکوراسیون داخلی نشیمن به عنوان مهمترین قسمت یک خانه نیاز به ایده های عملی و البته شیک دارید.

با ما در ایلکا همراه شده و از این طراحی های اتاق نشیمن زیر ایده بگیرید تا بتوانید نشیمن خود را به مکانی راحت و جذاب برای جمع شدن با خانواده و دوستان تبدیل کنید.

 

نکات کلیدی در طراحی و اصول دکوراسیون داخلی

 

1-انتخاب رنگ ها با توجه به سبک دکوراسیون نشیمن

 

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی نشیمن

 

یکی از اصول طراحی دکوراسیون داخلی این است که با توجه به سبک دکوراسیون نشیمن، رنگ ها را انتخاب کنید. فراموش نکنید رنگ هایی که در طراحی دکوراسیون نشیمن انتخاب می کنید، بر احساس ساکنان خانه و مهمانان در فضا تأثیر می گذارند. بسته به میزان شدت آنها و اینکه چقدر گرم یا سرد هستند، رنگ ها می توانند به فضا انرژی زیادی ببخشند و یا آن را آرام کنند.

یک طرح آرام آبی و سفید نرم مانند تصویر بالا باعث می شود تا اتاق نشیمن بزرگتر دیده شود و احساس آرامش سراسر فضا را در بر بگیرد. این فضا، مکانی مناسب برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی می باشد. یک فرش با زمینه کرم می تواند فضا را گرم می کند و لحن های سرد را به تعادل می رساند.

 

2- انتخاب متریالی مناسب برای دیوارپوش

 

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی نشیمن

 

به طور معمول، دیوارهای اتاق نشیمن نسبت به سایر اتاقها بیشتر مورد توجه قرار می گیرند زیرا نشیمن یک فضای عمومی است. برای اینکه آن را به یک اتاق پذیرایی تبدیل کنید که بتواند شخصیت شما را بیان کند، بهتر است متریالی برای دیوارپوش ها انتخاب کنید که منعکس کننده سبک شما باشد.

یکی از بهترین متریال ها، سنگ کورین می باشد. دیوار پوش های کورین ظرافت و پایداری را برای هر فضایی فراهم می کنند و لمس آنها بی نظیر است. البته اجرای کورین به دلیل مزایای بسیار به عنوان یک گزینه عالی برای کانتر آشپزخانه، اپن جزیره و ... محسوب می شود. طراح دکوراسیون داخلی تصویر بالا از کاغذ دیواری برای تزیین دیوارهای نشیمن استفاده کرده است که به واسطه بافت و طراحی زیبایش بر جلوه ی فضا می افزاید.

 

در این رابطه بخوانید: سنگ کورین به عنوان دیوارپوش

 

3- انتخاب کفپوشی راحت و شیک

 

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی نشیمن

 

با توجه به عملکرد اتاق نشیمن به عنوان یک فضای عمومی، کفپوشی را انتخاب کنید که علاوه بر راحتی با اصول دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد. اگر محدودیتی از لحاظ مالی وجود ندارید، سنگ‌های طبیعی برای پوشش کف نشیمن، بهترین گزینه هستند. زیرا دارای مزیت هایی از جمله دوام بالا، ثبات رنگ، مقاومت در برابر خش پذیری، جلا پذیری مجدد، نظافت و نگهداری آسان و خواص فیزیکی مناسب همچون انتقال گرمای مناسب می باشند. سنگ ها در تابستان بسیار خنک هستند و در زمستان سرد، به همین دلیل در صورت به کار بردن کفپوش سنگی، بهتر است برای گرم کردن فضای اتاق از سیستم گرمایشی در زیر سطح استفاده شود.

طراح داخلی دکوراسیون تصویر بالا از متریال چوب برای کفپوش نشیمن استفاده کرده است ولی روی آن را با فرش صورتی پوشانده است. اگر ترجیح می دهید تا کف نشیمن را با فرش بپوشانید، بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید تا توجه افراد به روی مبلمان و آثار هنر داخل نشیمن جلب شود.

 

4- ایجاد نقطه کانونی در فضای نشیمن

 

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی نشیمن

 

با نظر گرفتن نقطه کانونی در دکوراسیون نشیمن باعث القای یک فضای شیک، منظم و چشم نواز شوید. منظور از نقطه کانونی، بخشی از معماری داخلی منزل مانند شومینه و دیوار و یا بخشی از دکوراسیون نشیمن همانند یک تابلو ، لوستر ، کتابخانه می باشد که می تواند توجه افراد را در نگاه اول به خود جلب کند. درواقع نقطه کانونی در دکوراسیون مرکز توجه خانه محسوب شده و دکوراسیون به سمت آن چیده می شود. با این ترفند شما می توانید برروی آن دسته از اجزای دکوراسیون مورد علاقه خود تاکید کنید و نگاه ها را از روی اجزایی که با سبک دکوراسیون نشیمن همخوانی ندارد، دور کنید.

معمولا شومینه در اتاق نشیمن به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن در نظر گرفته می شود. همانند تصویر بالا که  شومینه به نقطه اصلی این اتاق نشیمن تبدیل شده است که ظاهری ساده و شیک دارد.

 

5- نورپردازی مناسب

 

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی نشیمن

 

نورپردازی مناسب از دیگر اصول طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می شود. از آنجا که نشیمن، فضایی است که افراد خانواده بیشتر ساعات روز خود در آنجا سپری می کنند و حتی دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود را در این اتاق می گذرانند لذا باید از روشنایی و نورپردازی صحیحی نیز برخوردار باشد. طراحان دکوراسیون داخلی نشیمن عموما از چراغ های رومیزی یا کفی و گاهی نیز لوستر و چلچراغ نور برای پس زمینه ی نشیمن استفاده می کنند.

نکته:

*هرگز در دیوار مقابل تلوزیون چراغ نصب نکنید زیرا  می تواند منجر به ایجاد اختلال بیننده شود.

*برای درخشش و نمایش بهتر قطعات تابلوی هنری از یک چراغ کم نور استفاده کنید.

 

این مطلب را بخوانید: نکات کلیدی و مهم در نورپردازی آشپزخانه ها

 

6- نصب تابلوها و آثار هنری بر روی دیوار

 

اصول طراحی و دکوراسیون داخلی نشیمن

 

از جمله نکات دکوراسیون داخلی، نصب تابلوها و آثار هنری بر روی دیوار نشیمن است. اتاق نشیمن و پذیرایی مکانهایی هستند که بخش زیادی از وقت خود را در آنجا می گذرانیم و از میهمانان خود پذیرایی می کنیم. به همین دلیل لازم است این قسمت از خانه با توجه بیشتری طراحی شده و زیباتر از مکان های دیگر به نظر برسد. با نصب تابلوها و آثار هنری بر روی دیوار می توانید دیوارها را به شکلی زیبا و تاثیرگذار تزئین کنید. تابلو ها به عنوان یک اکسسوار می توانند تفاوت های چشمگیری در دکوراسیون سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن ایجاد کنند. البته توجه داشته باشید نصب زیاد تابلو و عکس های خانوادگی بر روی دیوار ممکن است نتیجه عکس بدهد و در طولانی مدت باعث دلزدگی شود.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا