کدام رنگ‌ها برای اتاق نشیمن و پذیرایی جذابیت بیشتری دارند ؟

کدام رنگ‌ها برای اتاق نشیمن و پذیرایی جذابیت بیشتری دارند ؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بعضی از اتاق های نشیمن و پذیرایی راحت و جذاب به نظر می رسند در حالی که برخی دیگر سطحی و یا ناقص به نظر می رسند؟ ما به شما می گوییم که راز آن در رنگ هاست. اضافه کردن سایه های هماهنگ به رنگ بندی شما نه تنها تنوع و عمق بلکه احساس آرامش را نیز به فضای نشیمن خانه شما خواهد بخشید. این رنگها هستند که می توانند طراحی اتاق نشیمن خانه شما را از "خوب" به "افسانه"  تبدیل کنند.

 

رنگ آمیزی سالن پذیرایی

 

اما رنگ های هماهنگ چیست؟ آنها می توانند تن و سایه های مختلف با یک رنگ باشند ، که به عنوان یک طرح رنگی تک رنگ شناخته می شنود. بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط سیاه ، خاکستری و سفید تک رنگ هستند، اما در حقیقت، هر رنگی را می توان در یک پالت رنگی تک رنگ استفاده کرد. رنگ آنالوگ نوع دیگری از ترکیب رنگ هماهنگ است. اینها رنگ هایی هستند که در کنار یکدیگر در چرخه رنگ قرار دارند. برخی از این نمونه ها مانند رنگ های آبی و سبز ، قرمز و نارنجی و بنفش و آبی می باشد.

پیدا کردن رنگ های هماهنگ ممکن است پیچیده به نظر برسد ، اما در واقع ساده تر از آن است که به نظر می رسد. این هفت اتاق نشیمن زیبا و همراه با پالت های رنگی هماهنگ ، به شما نشان می دهند که چگونه با درج تن ها و سایه های مختلف از همان رنگ، می توانید اتاق نشیمن خود را دنج و راحت طراحی کنید.

 

7 ترکیب مختلف رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن

 

1-رنگ آمیزی سالن پذیرایی با ترکیب رنگ کرم و قهوه ای

 

رنگ آمیزی سالن پذیرایی

 

نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای و خواندن یک رمان در این اتاق نشیمن معاصر سرشار از آرامش بسیار لذت بخش آرامش خواهد بود. رنگ آمیزی این سالن پذیرایی از پالت تن های خنک قهوه ای تک رنگ، خامه ای و خاکستری تشکیل شده است. مبل ال قهوه ای سیر از بالشتک های خامه ای و خاکستری پوشیده شده است که در کنار یکدیگر بسیار زیبا و برجسته به نظر می رسند. همچنین رنگ خاکستری دیوار با مبلمان نشیمن هارمونی خوبی ایجاد کرده و احساس آرامش و راحتی را به فضا القا می کند.

 

2- رنگ آمیزی سالن پذیرایی با ترکیب رنگ قهوه ای، فیروزه ای و سفید

 

رنگ سفید خامه ای

 

طراحی این اتاق نشیمن شاد از یک پالت جسورانه قهوه ای، فیروزه ای و سفید تشکیل شده است که زمین و آسمان را به ما یاد آوری می کند. تن های تک رنگ روشن، قهوه ای و فیروزه ای حس هماهنگی را ایجاد می کنند. سایه های مختلف قهوه ای که روی دیوارها و کف قرار دارد، گرمی آرامش بخشی را در فضای نشیمن فراهم می نمایند، در حالی که لوازم تزیینی فیروزه ای و پرده های راه راه ، فضایی رنگی و نمایشی را به اتاق می بخشند. مبلمان راحتی سفید تعادل را در فضای شاد نشیمن به وجود می آورد.

 

3- رنگ آمیزی سالن پذیرایی با ترکیب رنگ بنفش، استخوانی و قهوه ای روشن

 

رنگ استخوانی برای پذیرایی

 

تصویر بالا نمونه ای کامل از چگونگی ایجاد رنگ های تک رنگ به هماهنگی اتاق نشیمن را نشان می دهد. پالت رنگی بسیار ساده است: یک فرش و مبلمان استخوانی، میز قهوه ای و پرده ها و  لوازم تزیینی بنفش. در کنار اینها، طراح از سه سایه مختلف بنفش در بالشتک های مبل، تابلوها و آباژور در دکوراسیون این اتاق نشیمن استفاده کرده و آن را به فضایی پیچیده تر و هماهنگ تر تبدیل می کند.

 

این مطلب را از دست ندهید: 6 نکته کلیدی در طراحی و اصول دکوراسیون داخلی

 

4- رنگ آمیزی سالن پذیرایی با ترکیب رنگ آبی ، کتانی و رنگ سفید

 

رنگ استخوانی برای پذیرایی

 

سایه های کمرنگ از رنگ های آبی، کتانی و رنگ سفید این اتاق نشیمن را به فضای شیک سبک قدیم هالیوود مبدل کرده است. راز سبک قدیمی هالیوود در جزئیات مجلل است: مبلمان تزئینی، بالش مخملی، میزهای آینه دار ، فرش پرزدار سفید و لوازم فلزی. اما چگونه می توانیم فضای این اتاق نشیمن را از حالت سرد و رسمی خارج کنیم؟ بهتر است از رنگ های گرم قهوه ای و اسپرسو برای کف و دیوارها استفاده کنید.

 

5- رنگ آمیزی سالن پذیرایی با رنگ های غنی پاییزی

 

رنگ استخوانی برای پذیرایی

 

 از رنگ های غنی پاییزی در تمام طول سال لذت ببرید! طلایی و پرتقالی رنگهای مشابهی هستند که هارمونی جذاب و خوبی با هم ایجاد می کنند زیرا در کنار یکدیگر در چرخ رنگ قرار دارند. برای افزایش احساس هماهنگی بیشتر، دو سایه رنگ نارنجی و نارنجی - قهوه ای در کوسن مبلمان و فرش گنجانده شده است. مبلمان به رنگ خنثی باعث شکسته شدن چشم از رنگ های اشباع شده قوی می شود و تعادل را به فضای نشیمن اضافه می کند.

 

6- رنگ آمیزی سالن پذیرایی با سایه های سبز پسته ای و اسپرسو

 

رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن

 

کمتر ترکیب رنگی به ظرافت و ملایمت سبز پسته ای و قهوه ای وجود دارد. در این اتاق نشیمن ، تون های تک رنگ سبز پسته ای و قهوه ای انرژی ملایم و در عین حال تحریک کننده را القا می کنند. زیبایی ترکیب مبلمان و دیوارهای پسته ای با میز قهوه ای غیر قابل انکار است و چشم ها را به خود خیره می کند. فرش بژ خنثی کف اتاق کاملا با مبلمان هماهنگ است و کوسن های ساتن گل به زیبایی بصری اتاق نشیمن کمک کرده است.

 

7- رنگ آمیزی سالن پذیرایی با رنگ های سرد

 

رنگ اتاق پذیرایی و نشیمن

 

صمیمیت، امید به زندگی و صحنه، اولین کلماتی است که وقتی این اتاق نشیمن را می بینید به ذهن شما خطور می کند. دیوارها و  کف با سایه های آرام بخش خاکستری پوشیده شده است و مبلمان آبی زیبا به جذابیت نشیمن افزوده است. کوسن های صورتی و میز سفید کنتراست جذابی با فضای تیره نشیمن ایجاد کرده و می توان به نوعی آن را نقطه کانونی فضا معرفی کرد.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا