طراحی آشپزخانه با استفاده از کابینت خاکستری زیبا

رنگ خاکستری با داشتن سایه های زیاد انتخابی مناسب برای آشپزخانه هایی با سبک های مختلف مدرن، قدیمی و معاصر می باشد. اگرچه خاکستری برای بسیاری از طراحان داخلی و صاحبان منازل رنگی تیره به نظر می رسد، ولی یکی از محبوبترین رنگ های برای کابینت آشپزخانه محسوب می شود. کابینت های آشپزخانه خاکستری با تنوع زیاد تم می توانند گرم یا سرد باشند و به آسانی با مبلمان، وسایل و فضای آشپزخانه هماهنگ شوند.

امروزه استفاده از کابینت خاکستری در آشپزخانه بسیار مرسوم است. کابینت های خاکستری مانند کابینت های مشکی زود کثیف نمی شوند و سبب از بین رفتن گرمی و سردی رنگ در دکوراسیون آشپزخانه نیز می شود. کابینت های خاکستری به دلیل رنگ خنثی برای همه ی خانواده ها با سلیقه متفاوت مناسب است و می تواند رضایت انها را جلب کند. اگر شما نیز کابینت خاکستری را مد نظر دارید، لازم است برای ترکیب کابینت های آشپزخانه خاکستری در خانه خود از این نکات انتخاب رنگ استفاده کنید.

6 نکته مهم طراحی آشپزخانه با استفاده از کابینت خاکستری

 

کابینت های روشن یا خاکستری تیره را انتخاب کنید.

 

کابینت خاکستری

 

رنگ مناسب کابینت های آشپزخانه خاکستری به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما همچنین با سبک دکوراسیون آشپزخانه شما نیز ارتباط کمی دارد. اگر آشپزخانه شما کوچک باشد یا از نور طبیعی محدودی برخوردار باشد، انتخاب کابینت های خاکستری تیره باعث کوچکتر و تاریک تر شدن فضا می شوند. رنگهای عمیق و اشباع شده نور را جذب می کنند، در حالی که سایه های روشن نور را به داخل می آورند و باعث افزایش روشنایی در فضا می شوند. کابینت های خاکستری روشن را در فضاهای کوچک انتخاب کنید و از سایه های خاکستری تیره در اشپزخانه های بزرگ استفاده کنید.

 

رنگ کابینت گرم یا سرد را انتخاب کنید.

 

کابینت خاکستری

 

اگرچه خاکستری رنگی خنثی می باشد ولی تحت تأثیر رنگ های دیگر مانند قرمز، زرد و آبی نیز  قرار می گیرد. اثر گذاری این رنگ ها می تواند رنگ خاکستری را سردتر و یا گرم تر جلوه دهد. برای بهتر دیده شدن نحوه کار این سایه ها در فضای آشپزخانه، تراشه های رنگی چند سایه خاکستری را در کنار یکدیگر بر روی دیوار خود بچسبانید و در طول روز آنها را بررسی کنید. به تغییر رنگ آنها توجه کنید و یکی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برای شما دارد.

 

از دیوارپوش های رنگی برای بین کابینت ها استفاده کنید.

 

 

دیوارپوش های رنگی مات و براق در بین کابینت طوسی مات بسیار زیبا و چشمگیر به نظر می رسند. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، دیوارپوش چوبی براق در کنار کابینت طوسی، جلوه ی ویژه ای به فضای دکوراسیون آشپزخانه بخشیده است.

به یاد داشته باشید استفاده از یک متریال مناسب و جذاب بک اسپلش در دکوراسیون آشپزخانه می تواند فضای داخلی آن را بهتر و شادتر کند. دیوارهای آشپزخانه خود را با متریال های متنوع و طرح دار برجسته کنید. انتخاب بک اسپلشی با طراحی خاص و متفاوت می تواند نمای آشپزخانه شما را متحول سازد و مطمئنا دکوراسیون آشپزخانه شما با بک اسپلش، جذاب و ایده آل می شود. این نکته را نیز در نظر بگیرید که دیوارپوش باید با سبک و دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد. طراحان ازمتریال های متنوعی مانند سنگ مرمر، گرانیت، کورین ،کاشی های سرامیکی، سنگ، فلز و شیشه برای دکور دیوار پشتی گاز و سینک طرفشویی استفاده می کنند.

 

این مطلب را از دست ندهید: ایده های زیبا برای طراحی دیوار پشت سینک و گاز

 

رنگ کابینت ها و کانتر مطابقت داشته باشد.

 

کابینت خاکستری

 

تقریباً هر رنگ کانتر با کابینت های طوسی مناسب به نظر می رسد. گزینه های شما برای رنگ کانتر آشپزخانه تقریباً بی پایان است زیرا خاکستری به عنوان یک رنگ خنثی شبیه به رنگ های سفید، قهوه ای و برنز عمل می کند. شما می توانید از کانترهای چوبی، استیل، سنگ مصنوعی مانند کورین و ... استفاده کنید اما سنگ های طبیعی مانند گرانیت و مرمر از مکمل های محبوب این کابینت ها است زیرا این سنگ اغلب دارای روکش خاکستری هستند. در تصویر بالا، کانتر و جزیره مرمر سفید با رگه های خاکستری در کنار کابینت های خاکستری بسیار زیبا دیده می شوند و تصویری شیک به فضای آشپزخانه مدرن بالا بخشیده اند.

کانتر مرمر با ظرافت کلاسیک خود آشپزخانه شما را فوق العاده زیبا می کند و زمانیکه با کابینت ها و دکوراسیون جدید ترکیب شود واقعا شگفت انگیز است. صفحه کابینت مرمر دارای دوام فوق العاده، مقاومت عالی در برابر گرما و برای بیشتر طراحی ها از کلاسیک تا مدرن مناسب است. در مقابل صفحه کابینت سنگ مرمر متخلخل است، در برابر مواد اسیدی مانند آب گوجه فرنگی مقاومت زیادی ندارد و توسط اقلام سنگین شکسته و یا ترک خورده می شود.

 

این مطلب را بخوانید: انواع متریال برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه

 

ازترکیب رنگ ها برای کابینت استفاده کنید.

 

کابینت خاکستری

 

برای جذابیت بیشتر به فضای دکوراسیون آشپزخانه خاکستری خود از ترکیب رنگ ترکیب دوتایی برای کابینت ها استفاده کنید. از آنجا که خاکستری تمی خنثی دارد، تقریباً با هر رنگی جفت میشوند. به عنوان مثال کابینت رنگ طوسی و سفید، کابینت سفید طوسی براق و مات، کابینت نقره ای مشکی در آشپزخانه هایی با دکوراسیون خاکستری بی نظیر دیده می شوند. در تصویر بالا، طراح از رنگ سفید برای کابینت های بالایی و خاکستری تیره مات را برای کابینت های پاییینی انتخاب کرده است که با فضای آشپزخانه کاملا همخوانی دارد.

 

سخت افزار مکمل را اضافه کنید.

 

کابینت خاکستری

 

نقره رایج ترین رنگ سخت افزاری است که در کابینت های آشپزخانه خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد ، اما بسیاری دیگر از مواد فلزی دیگر نیز می توانند انتخاب خوبی باشند. اگر در کنار رنگ خاکستری از رنگ گرم استفاده کرده اید، دستگیره های های طلایی یا برنجی بسیار دلپذیر هستند، به خصوص اگر با متریال شیرآلات آشپزخانه جفت شده باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا