10 روش آسان و کم هزینه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه

امروزه آشپزخانه ها دیگر فقط مکانی برای پخت و پز و آشپزی نیستند. با شلوغی روزافزون زندگی خانوادگی و محبوبیت نقشه های مفهومی باز، آشپزخانه کم کم به اتاق نشیمن جدید تبدیل شده است. اما ممکن است احساس کنید آشپزخانه شما قدیمی است و نیاز به تغییر دکوراسیون دارد. تغییر دکوراسیون آشپزخانه شاید در ابتدا پر خرج و هزینه بر به نظر برسد ولی اگر می خواهید با بودجه محدود و کمترین هزینه آشپزخانه خود را تغییر دکوراسیون دهید، گزینه های آسان زیادی وجود دارد که می تواند بسیار تأثیرگذار باشد و ظاهر جدیدی به آشپزخانه شما ببخشد. در این مطلب از ایلکا با ما همراه شوید تا با 10 روش تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه آشنا شوید.

 

 10 روش تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

 

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

1.کابینت های خود را رنگ کنید.

 لازم نیست تمام کابینت های آشپزخانه خود را کاملاً تعویض کنید تا دوباره احساس جدیدی داشته باشید. رنگ تازه کابینت ها می تواند تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما را به کل عوض کند. اگر آشپزخانه ای کوچک دارید، بهتر است از رنگ های سفید و تناژهای روشن برای ایجاد ظاهری تمیز و جدید استفاده کنید که مطمئناً فضای کوچک آشپزخانه شما را بسیار دلباز و بزرگتر از اندازه خود نشان می دهد. اگرچه رنگ های تیره می توانند بیان جسورانه ای داشته باشند، اما برای آشپزخانه های بزرگتر، بهترین گزینه محسوب می شوند.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

 

2. دستگیره های کابینت را تعویض کنید.

دستگیره های جدید و زیبا با هزینه کم می توانند تاثیر زیادی در تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشند. شما می توانید با حضور در فروشگاههای یراق آلات بهترین ها را انتخاب کنید. برای کابینت های سفید از دستگیره های طلایی استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما را لوکس و پرزرق و برق نشان بدهد. دستگیره های نقره ای و حتی چوبی نیز انتخاب های خوبی هستند که می توانند نقش مهمی در تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما ایفا کنند.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

3. زیر کابینت ها را نورپردازی کنید.

با ایجاد نورپردازی در زیر کابینت ها تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را با کمترین هزینه انجام دهید. یک آشپزخانه روشن می تواند فضای آشپزخانه شما و زیبا جذاب تر نشان دهد. یکی از بهترین نقاط برای نصب چراغ ها معمولاً زیر کابینت هاست. چراغ های زیر کابینتی ولتاژ پایینی دارند و برق زیادی مصرف نمی کنند و می توانند نقاط تاریک و سایه را از آشپزخانه ها حذف نمایند. برای ایمنی بیشتر نیز معمولاً از چراغ های رو کش دار استفاده می شود تا خطر برق گرفتگی و آتش سوزی وجود نداشته باشد. وجود چراغ زیر کابینت ها فضای سیلوئت زیبایی به وجود می آورد و بهتر است چراغی با نور سفید روشن برای این کار انتخاب نمایید.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

4.  یک کانتر جدید را جایگزین کانتر آشپزخانه قبلی کنید.

کانترهای آشپزخانه سنگی اگرچه هزینه زیادی دارند ولی زیبایی چشمگیر و استحکام آنها این نکته را به شما یادآور می شوند که آنها ارزش سرمایه گذاری را دارند. البته اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای تغییر دکوراسیون اشپزخانه خود پرداخت کنید می توانید از متریال های ارزانتری مانند لمینت و ام دی اف برای کانتر جدید خود استفاده نمایید.

 

در این باره بخوانید: کانتر  آشپزخانه و مدل های جدید آن

 

 سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز از متریال های جدید کانتر آشپزخانه هستند که این روزها به دلیل ویژگیهای منحصر به فرد و شگفت انگیز طرفداران زیادی پیدا کرده اند. قابلیت یکپارچگی و اجرای بدون درز آن و هم چنین سطح غیر متخلخل از ویژگی های منحصر به فرد سنگ کورین محسوب می شوند. سطح غیر متخلخل به این معنا است که متریال در برابر نفوذ مایعات و آب کاملا مقاوم می باشد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، سنگ کورین نوعی سنگ ضد آب و در نتیجه آنتی باکتریال است.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه باکمترین هزینه

 

5. سینک ظرفشویی جدیدی نصب کنید.

یک سینک ظرفشویی جدید با هزینه کم می تواند به اندازه کفپوش یا کابینت جدید در تغییر دکوراسیون آشپزخانه تأثیر گذار باشد. البته انتخاب سینک روکار یا توکار به نظر شخصی شما بستگی دارد. سینک روکار از سینک های قدیمی و رایجی است که بر روی صفحه کابینت آشپزخانه نصب می شود و نصب آن نسبت به سینک توکار آسان تر است در مقابل سینک توکار نوعی مدرن از سینک ظرفشویی است که شما تنها کاسه سینک را می بینید و قسمت های دیگر در زیر صفحه کانترآشپزخانه مخفی می ماند. سینک توکار در ابعاد و طراحی مختلف تولید می شود ولی معمولا سینک های توکار از سینک روکار کوچکتر هستند.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

6. فضای پیشخوان بیشتری اضافه کنید.

استفاده از جزیره های ثابت و متحرک روشی آسان و خلاقانه برای ایجاد فضای پیشخوان بیشتر است. جزیره متحرک می تواند بدون نصب کابینت های جدید فضای ذخیره سازی بیشتری به شما بدهد. آنها براحتی جا به جا می شوند و یک گزینه عالی برای آشپزخانه های کوچک هستند که عموما فضای پیشخوان کمی در آنجا وجود دارد.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

7. دیوار پشت کابینت ها را تغییر بدهید.

یک دیوارپوش شیک می تواند نقطه کانونی هر آشپزخانه ای باشد. با داشتن کمی مهارت های، تصویر پس زمینه کاشی می تواند نسبتاً ارزان باشد. اگر با دوغاب و ملات رابطه خوبی ندارید از کاشی های چسب دار استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هیچ چیز یک آشپزخانه را مانند یک بک اسپلش زیبا و خیره کننده گرم نمی کند. شما می توانید از متریال های متنوعی مانند کاشی های سرامیکی، سنگ، فلز و شیشه برای دکور دیوار پشتی گاز و دیوار سینک طرفشویی استفاده کنید.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

8. شیرآلات آشپزخانه را تعویض کنید.

تعویض شیرآلات قدیمی با شیرهای جدید یکی دیگر از روش های تغییر دکوراسیون اشپزخانه با کمترین هزینه می باشد که می تواند جانی دوباره به فضای آشپزخانه قدیمی شما ببخشد. این روزها مدل های زیبا و متفاوتی از شیرآلات جدید را می توانید در فروشگاههای تجهیزات ساختمانی مشاهده کنید که برخی از آنها قیمت های مناسبی دارند و می توانند تغییرات چشمگیری در فضای آشپزخانه شما ایجاد کنند.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

9. از جزیره های رنگی در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید.

شما براحتی می توانید با نصب یک جزیره آشپزخانه رنگارنگ، ظاهر آشپزخونه خود را تغییر داده و نمایی جدید و چشمگیر به آشپزخونه خود ببخشید. تغییر دکوراسیون اشپزخانه با جزیره های رنگی بسیار موفق عمل می کند و تنها لازم است با توجه به سبک و سلیقه خود یک رنگ جزیره آشپزخانه مناسب انتخاب کنید. چند سالی است که آشپزخانه های جزیره ای و مدرن جایگزین آشپزخانه های قدیمی شده اند. بدون شک یک جزیره آشپزخانه رنگی همانند یک شاهکار در قلب آشپزخانه شما تفاوت زیادی با فضای کلی ایجاد می کند. جزایر رنگارنگ به آشپزخانه شما شخصیت می دهند و تغییر دکوراسیون آشپزخانه شما را به بهترین شکل ممکن انجام می شوند.

 

این مطلب را از دست ندهید: جدید ترین مدل های اپن جزیره آشپزخانه (سال 99)

 

مهم نیست آشپزخونه شما کوچک باشد یا بزرگ، بلکه نکته این جاست که  جزیره آشپزخانه حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی فضا می تواند تضاد و کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد. بهتر است كابینت‌های بخش جزیره آشپزخانه را با رنگهایی متفاوت و حتی از رنگ‌های جسورانه انتخاب کنید. همین تغییر رنگ باعث می‌شود فضای جزیره آشپزخانه شاخص‌تر به نظر برسد. این جزایر آشپزخانه رنگارنگ فضای کاری خیره کننده و بی نظیری  برای آشپزخانه های مدرن و معاصر ایجاد می کنند.

 

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

 

10. پرده جدید نصب کنید.

نصب پرده جدید یکی دیگر از روش های تغییر دکوراسیون اشپزخانه با کمترین هزینه می باشد که تاثیر ان می تواند شما را شگفت زده کند. تغییر دکوراسیون آشپزخانه بر اساس مد روز تاثیر بسزایی در روحیه افراد خانواده دارد و به زیبایی، راحتی و تمیزی فضا کمک می کند. به روز کردن پردهای آشپزخانه بر خلاف دیگر اسباب و وسایل مانند کابینت ها و کانتر آشپزخانه علاوه بر هزینه کم، آسانتر نیز انجام می شود. پرده ریلی و پرده آشپزخانه جدید پلیسه دار از محبوبترین و بهترین مدل پرده آشپزخانه است که در عین سادگی و ظرافت بسیار شیک به نظر می رسند. البته مدل پرده آشپزخانه راه راه وگل گلی نیز گزینه خوبی هستند. آنها با خود شادی و هیجان را به فضای آشپزخانه می آورند ولی همه آنها را نمی پسندند و کاملا سلیقه ای می باشد.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا