6 اصل موثر و کارامد در فنگ شویی آشپزخانه

آشپزخانه بعد از اتاق خواب دومین منطقه مهم در خانه محسوب می شود و سومین حمام است. این سه منطقه برای سلامتی و رفاه ما مهم هستند، لذا باید زیبا، تمیز و احساس خوب شادابی را به اعضای خانواده منتقل کنند. طبق گفته متخصصان فنگ شویی، آشپزخانه نمادی از ثروت، سلامتی و فراوانی است. بنابراین بسیار مهم است که وسایل داخل آشپزخانه به خوبی در کنار هم قرار بگیرند و فضا روشن، دلباز و هوا براحتی جریان داشته باشد. در این مقاله از ایلکا، ما در مورد چگونگی فنگ شویی آشپزخانه، فنگ شویی رنگ آشپزخانه و نکاتی در جهت بهینه سازی انرژی مثبت در قلب خانه صحبت خواهیم کرد.

 

 

فنگ شویی آشپزخانه

 

 

اصول و قوانین موثر و کارامد در فنگ شویی آشپزخانه

هنر فنگ شویی آشپزخانه درواقع یک هدف، آن هم ایجاد هماهنگی و انرژی مثبت بین افراد و محیط با یکدیگر را دنبال می کند! فنگ شویی آشپزخانه کمک می کند تا انرژی منفی موجود در فضا را کاهش دهید و انرژی مثبت و حس خوب آرامش را در فضا ایجاد کنید.

این آشپزخانه ماست که باعث شکوفایی و ثروت زندگی ما می شود و منعکس کننده آن است و به همین دلیل باید یک فنگ شویی خوب در آشپزخانه داشته باشیم تا از ثروت و رونق زندگی خود اطمینان حاصل کنیم. اگر آشپزخانه شما کثیف و نامرتب است و جایی برای وسایل و حتی تهیه غذا نیست، همه ی انرژی های منفی به شما القا می شود. برای نظم بخشیدن به یک مشاور فنگ شویی نیازی ندارید. همین حالا می توانید با تمیز کردن و مرتب کردن آشپزخانه خود یک فنگ شویی خوب ایجاد کنید.

 

فنگ شویی رنگ آشپزخانه

 

1-فنگ شویی رنگ آشپزخانه، استفاده از رنگ های مناسب

وقتی صحبت از فنگ شویی رنگ آشپزخانه می شود، همه چیز به این سادگی نیست. رنگ ها به عنوان اصلی مهم در فنگ شویی، اثر قوی و قابل ملاحظه‌ای بر روی عملکرد مغزی افراد خانواده دارند. به عنوان نمونه‌ از رنگ قرمز برای خوش شانسی استفاده می‌شود و رنگ‌های زرد و بنفش رنگ‌هایی سلطنتی و یا خاکستری و سفید به عنوان رنگ های سرد و ارام بخش انتخاب می شوند.

نکته: رنگ قرمز معرف آتش است و نباید به مقدار زیاد استفاده شود.

 

 

اصول فنگ شویی آشپزخانه

 

 

قوانین فنگ شویی اشپزخانه

 

رنگی که شما در آشپزخانه استفاده می کنید به طور طبیعی با قرار دادن آشپزخانه در خانه شما تعریف می شود. این به طور کلی به این معنا که آشپزخانه در منطقه جنوبی خانه شما می تواند پذیرای رنگ های گرم و آتشین مانند قرمز و نارنجی را باشد در حالی که آشپزخانه های قرار گرفته در غرب  خانه، رنگ های گرم و خاکی مانند قهوه ای و خاکستری را می طلبند. رنگ های آبی و خاکستری با سایه های روشن برای آشپزخانه ها در بخش شمالی خانه بهترین گزینه می باشند.

نکته: در فنگ شویی آشپزخانه، شرق, جنوب شرقی, شمال غربی, شمال شرقی و شمال جهت های خوبی برای قرار داشتن آشپزخانه می باشند. قرار گرفتن آشپزخانه در غرب نه خوب است و نه بد اما جنوب و جنوب غربی مسیرهای خوبی برای آشپزخانه نمی باشند.

 

 

 

2- انرژی آتش، به اجاق آشپزخانه احترام بگذارید!

اجاق گاز یک عنصر مهم در فنگ شویی آشپزخانه می باشد و به عنوان یک سمبل فنگ شویی در مورد ثروت و فراوانی, اجاق گاز یک دستگاه قدرتمند است و نیاز به احترام خاصی دارد. باید همیشه آن را تمیز و روشن نگه داریم !!! اجاق گاز باید هر روز تمیز شود و بهتر است به جای استفاده از شوینده های صنعتی، آن را فقط با آب و جوش شیرین تمیز کنید.

نکته: نصب شیشه یا آینه پشت اجاق گاز باعث بزرگتر دیده شدن گاز و تسلط ان می شود و البته که فراوانی بیشتری نیز در زندگی شما به وجود می آورد.

 

 

 

3- نظم و ترتیب، اصل سوم فنگ شویی آشپزخانه

ناگفته نماند که هر فضایی با جریان مثبت به محیط مرتب و منظم نیاز دارد. این اصل در آشپزخانه نیز وجود دارد. ظروف شکسته یا خرد شده خود را با ظروف جدید جایگزین کنید. وسایل تیز و برنده مانند قیچی و انواع چاقو را از روی کانتر آشپزخانه جمع کنید.کشوها و کابینت ها، داخل و خارج، باید به طور منظم تمیز شوند، به طوری که لوازم خانگی باید مرتب شوند.

 

 

 

 

 4-پیشخوان های تمیز، اصل چهارم فنگ شویی آشپزخانه

در بالا، ما در مورد تمیز نگه داشتن کانترها صحبت کردیم، اما بهتر است آنچه را که کاملاً به ان نیاز دارید را بر روی کانتر نگه دارید و وسایل اضافی مانند قبوض آب و برق، نامه، جزوه، قرص و ... را بر روی کانتر رها نکنید. پیشخوان آشپزخانه خود را با چیدن وسایل خانگی و ظروفی که به ندرت از آنها استفاده می کنید، شلوغ و درهم بر هم نکنید. این امر همچنین فضای کاری بیشتری به خصوص در آشپزخانه کوچک ایجاد می کند و جذابیت بصری گسترده ای به آن می بخشد.

 

 

 

 

5- کابینت های بلند همراه با قفسه باز

فنگ شویی به شما امکان می دهد تعادل فوق العاده ای بین کابینت های آشپزخانه بسته و شلف های باز ایجاد کنید. برای کسانی که احساس می کنند نظم کمتری دارند و وقتی برای مرتب کردن ندارند، قفسه های درب شیشه ای مات گزینه بسیار خوبی هستند. اما اگر زمان و حوصله کافی دارید، قرار دادن ظروف شیک و لوکس بر روی شلف های باز می تواند جلوه ای متفاوت و زیبا به اشپزخانه شما ببخشد.

 

 

 

 

6- آینه و نورپردازی مناسب، اصل ششم فنگ شویی اشپزخانه

مطمئناً، در طول روز، شما می خواهید تا آنجا که ممکن است نور طبیعی از پنجره های آشپزخانه و درهای شیشه ای کشویی به داخل اشپزخانه وارد شود زیرا در حقیقت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مستقیم بر روحیه ما تاثیر می گذارد و باعث شادابی روح  ما می گردد. البته که همه آشپزخانه هایی بزرگ و پر نور ندارند در این صورت نصب یک آینه می تواند جایگزینی مناسب باشد. آینه یک روش عالی برای ایجاد انرژی اضافی در آشپزخانه است و حتی اگر فضای کمتری نداشته باشد، یک آینه در گوشه ای از آشپزخانه نیز می تواند انرژی مثبت را به آنجا بیاورد.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا