25 مدل کابینت دو رنگ، یک ایده عالی و پر طرفدار در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

کابینت دورنگ به یکی از داغترین ترندهای طراحی آشپزخانه در چند سال اخیر تبدیل شده است. با آشپزخانه های تک رنگ خداحافظی کنید و به آخرین ترند طراحی،کابینت دو رنگ شیک سلام بگویید. در گذشته و به طور سنتی، طراحی آشپزخانه بر روی کابینت تک رنگ متمرکز شده و از دیوارپوش و کانتر آشپزخانه برای ایجاد لمس کنتراست استفاده می شد. محبوبیت کابینت دو رنگ همه اینها را تغییر می دهد. شخصیت رنگ کابینت در اینجا حرف اول را می زند و کنتراستی را به وجود می آورد که چشم را به خود جلب می کند. منظور از کابینت آشپزخانه دو رنگ چیست؟ کابینت تک رنگ بهتر است یا دورنگ؟ نکات مهم در هنگام انتخاب ترکیب رنگ کابینت دورنگ؟ در این مطلب از ایلکا در مورد کابینت دو رنگ بیشتر صحبت خواهیم کرد و به سوالات بالا پاسخ می دهیم. ما را تا پایان همراهی کنید.

 

کابینت دو رنگ شیک

 

منظور از کابینت آشپزخانه دو رنگ چیست؟

منظور از کابینت دورنگ این است که در دکوراسیون آشپزخانه از ترکیب دو رنگ مختلف در طراحی کابینت ها استفاد کنید. این ترکیب به اشکال مختلفی امکان پذیر است. شما می توانید نیمی از کابینت ها یک رنگ و نیمی دیگر را با  سایه های متضاد و هماهنگ انتخاب کنید یا اینکه کابینت ها تک رنگ باشند و رنگ جزیره آشپزخانه را با رنگ متضاد و یا هماهنگ با آنها برگزینید.

در آشپزخانه های کوچک ایده خوب این است که از ترکیب رنگ روشن مانند کابینت سفید طوسی انتخاب کنید تا به بزرگنمایی فضای آشپزخانه هم کمکی کرده باشید یا اینکه اگر به رنگ های تیره مانند مشکی علاقه مندید بهتر است کابینت ها را به رنگ سفید و از رنگ مشکی برای اپن جزیره استفاده کنید. اما در آشپزخانه های بزرگ هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر ترکیب کابینت دو رنگی را که دوست دارید در آشپزخانه خود پیاده کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

 

کابینت دو رنگ شیک

 

این مطلب را از دست ندهید: بهترین رنگ کابینت ممبران + 15نمونه از ترکیب رنگ های کابینت ممبران

 

 

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ؟

کابینت تک رنگ بهتر است یا دورنگ؟ این سوالی است که معمولا صاحبان خانه می پرسند، البته که ما قطعا نمی توانیم بگوییم کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ، زیرا  کاملا به سلیقه و سبک آشپزخانه شما بستگی دارد. کابینت تک رنگ بیشتر برای سبک های کلاسیک و نئو کلاسیک مانند کابینت پلی اورتان مناسب است در صورتی که در آشپزخانه های مدرن و معاصر کابینت های دورنگ گزینه بهتری هستند. کابینت های گلاس بهترین گزینه برای انتخاب این ترکیب در فضاهای مدرن می باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که برای آشپزخانه های با متراژ پایین، کابینت تک رنگ مناسب ترین انتخاب محسوب می شود. زیرا علاوه بر اینکه در هزینه صرفه جویی می شود، جلوه و زیبایی بیشتری نیز در فضا ایجاد می کند.

 

کابینت دو رنگ جدید

 

ظاهر پویا و چشمگیر کابینت دورنگ جدید، دید بصری را در آشپزخانه افزایش داده و این امکان را به شما می دهد با انواع ترکیبات و سبک های رنگ بازی کنید. معمولا صاحبان خانه دوست ندارند تا آشپزخانه ای ساده و یکنواخت داشته باشند. آشپزخانه های پر از ویژگی های جالب طراحی و نقاط کانونی می توانند توجه صاحب خانه را بیش از یک آشپزخانه ساده و بدون هیجان جلب کنند.

 

کابینت دو رنگ جدید

 

4 نکته مهم در انتخاب ترکیب رنگ کابینت دورنگ

آشپزخانه های دو رنگ در حال حاضر بسیار محبوب هستند و به نظر می رسد مدت زمان زیادی خواهند بود. بخشی از دلیل این امر این است که ظاهر دورنگ واقعاً هرگز از مد نیفتاده است. در حالی که ترندهای دیگر آمده و رفته اند، طراحان همیشه ترکیب کابینت دو رنگ و تضادهای قابل توجهی که می توان با آنها ایجاد کردرا در گوشه ای از ذهن خود نگه می دارند. اگر اتفاقاً آشپزخانه کوچکتری دارید، جای نگرانی نیست! این بدان معنی نیست که ترند کابینت دو رنگ برای شما مناسب نیست، تنها لازم است به نکات زیر توجه کنید:

 

مدل کابینت دو رنگ جدید

 

1-ایجاد تعادل

انتخاب یک ترکیب عالی کابینت دورنگ شیک به معنای توجه ویژه به تعادل رنگ در فضای شما است. چند ترفند طراحی می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. برای مبتدیان، به جای انتخاب دو رنگ کاملاً متفاوت (زرد و آبی)، تناژ را در یک رنگ (زرد روشن و زرد تیره) تغییر دهید. کابینت های پایین را به رنگ تیره تر و رنگ روشن را برای کابینت های بالایی در نظر بگیرید. اگر رنگ های مشخصی در ذهن دارید، به فضای آشپزخانه و میزان بازتابش نور آنها فکر کنید. رنگ های بسیار پررنگ (مانند نارنجی پر جنب و جوش) انرژی بصری بیشتری می طلبند و باید با رنگ خنثی مانند سفید ترکیب شوند.

 

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ

 

2- انتخاب مناسب نقطه کانونی

در آشپزخانه های بزرگتر، بیشتر اوقات نقطه کانونی جزیره است. با این حال، آشپزخانه های کوچکتر همیشه فضایی برای یک جزیره ندارند، بنابراین برای اینکه مدل کابینت دورنگ جدید جلوه بیشتری داشته باشد، باید یک نقطه کانونی در جای دیگری از فضا انتخاب کنید. مانند یک ردیف کابینت در امتداد یک دیوار یا کابینت هایی که یخچال را احاطه کرده اند. این ممکن است در آشپزخانه ای که تمام کابینت ها به هم نزدیک هستند - مانند آشپزخانه U شکل - به خوبی کار نکند، اما در آشپزخانه ای که کابینت ها طراحی منظمی ندارند می تواند گزینه خوبی باشد.

 

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ

 

3-طرح های کابینت آشپزخانه دو رنگ نیازی به افزودن رنگ های تیره ندارند!

در آشپزخانه های کوچک، جایی که جایگاه بالایی در طراحی داخلی خانه دارد، بزرگترین هدف معمولاً بزرگتر دادن آشپزخانه است. از آنجا که رنگهای تیره نور را جذب می کنند پس نتیجه عکس می دهند. بنابراین اگر می خواهید کابینت دو رنگ شیک داشته باشید و فضای آشپزخانه تان روشن و دلباز دیده شود، از رنگ هایی مانند آبی ملایم یا سبز نعنایی همراه با سفید را در نظر بگیرید.

 

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ

 

4-انتخاب کانتر سنگی

کانترهای آشپزخانه گرانیت و سنگ مرمر در حال حاضر به طرز باورنکردنی محبوبیت دارند ، قسمت عمده ای از این محبوبیت به دلیل ماندگاری کافی برای مادام العمر بودن آنها است. البته سنگ های مصنوعی کورین و کوارتز نیز عالی جواب می دهند. برای متحد کردن کابینت های دورنگ در آشپزخانه خود ، کانترهای سنگی را انتخاب کنید که روی هر دو رنگ اصلی بازی می کنند ، مانند سنگ مرمر سفید با رگه مشکی تا ظاهر یک آشپزخانه سیاه و سفید کامل شود. مهم نیست که برای آشپزخانه دو رنگ چه رنگ هایی را انتخاب می کنید، تقریباً برای هر ترکیب رنگی، یک سنگ مناسب وجود دارد!

 

مدل کابینت دو رنگ جدید

 

مدل کابینت دو رنگ جدید

 

کابینت آشپزخانه دو رنگ

 

کابینت آشپزخانه دو رنگ

 

کابینت آشپزخانه دو رنگ

 

کابینت آشپزخانه دو رنگ شیک

 

کابینت آشپزخانه دو رنگ جدید

 

کابینت آشپزخانه دو رنگ

 

کابینت آشپزخانه دو رنگ شیک

 

مدل کابینت دو رنگ جدید

 

مدل کابینت دو رنگ جدید

 

مدل کابینت دو رنگ جدید

 

مدل کابینت دو رنگ جدید

 

مدل کابینت دو رنگ شیک

 

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ

 

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ

 

کابینت تک رنگ بهتر است یا دو رنگ

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا