5 ویژگی کانترتاپ های آشپزخانه 2018

 

کانترتاپ آشپزخانه

کانترتاپ آشپزخانه مهم ترین بخش یک آشپزخانه است که می توانیم کارهای زیادی بر روی آن انجام می دهیم. اما بیشتر از آن، در هنگام بازسازی، کانترتاپ آشپزخانه پایه و اساس دکور آشپزخانه است و بار زیبایی و آرامش آشپزخانه را برعهده دارد.با توجه به اهمیت کانترتاپ در دکوراسیون آشپزخانه، بسیار مهم است که از چه متریال و طراحی برای صفحه کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید. ما در سال 2018 داغ ترین روند تولید کانترتاپ آشپزخانه کنار گذاشته ایم که ایده هایی برای انتخاب کانترتاپ آشپزخانه به شما می دهد. همانطور که انتظار می رفت، این روند به شدت بر انتخاب رنگ و متریال کانترتاپ آشپزخانه تاثیر می گذارد. به یاد داشته که سنگ کوارتز هنوز پادشاه کانترتاپ آشپزخانه است.

 

کوارتز اینجاست که بماند.

کانترتاپ کوارتز آشپزخانه

سنگ کوارتز به عنوان یک جایگزین عالی برای گرانیت معرفی شده است. ما در این مقاله به بررسی سنگ طبیعی گرانیت و سنگ کوارتز پرداخته و آنها را با هم مقایسه می کنیم. سنگ گرانیت یک سنگ طبیعی است، سالهاست که در صحنه ی آشپزخانه قرار دارد مخصوصا برای صاحب خانه هایی که به دنبال یک متریال قوی، با دوام و خوب برای صفحه کابینت آشپزخانه بوده اند. اما ویژگی منفی سنگ گرانیت، متخلخل بودن آن است. این به این معنی است که مایعاتی مانند آب، شراب و روغن می توانند از طریق سطح بر روی سنگ نفوذ کنند و باعث رنگ شدن سطح سنگ شوند. حتی بدتر از آن، این ویژگی محیط را برای رشد و پرورش باکتری های خطرناک آماده می سازد. مسئله متخلخل با مهر و موم کردن سطح سنگ گرانیت با یک سیلانت غیر متخلخل حل می شود. اما سیلانت به مرور زمان از بین می رود. بنابراین لازم است که هر چند وقت یکبار سنگ کانترتاپ آشپزخانه دوباره مهر و موم شود اما ممکن است که مشکل ساز شود.

از سوی دیگر، سنگ کوارتز غير متخلخل است و ضرورتی ندارد که مهر و موم شود. این به این معنی است که سنگ کوارتز در برابر رنگ آمیزی بسیار مقاوم است و یکی از گزینه های مناسب و عالی برای کانترتاپ آشپزخانه است. این یک واقعیت است که سنگ کوارتز بسیار قوی است، و به خاطر دوام فوق العاده، نیازی به نگهداری و تعمیر زیاد ندارد. به همین دلیل امروزه اکثر صاحب خانه ها سنگ کوارتز را انتخاب خود می دانند.در حال حاضر سنگ کوارتز همانند سنگ طبیعی در طرح و رنگهای بسیاری تولید می شود. در سال 2018، تولیدکنندگان سنگ کوارتز همچنان به پیشرفت های تولیدی خود توجه خواهند کرد تا همچنان سنگ کوارتز پادشاه سنگ کانترتاپ آشپز خانه باقی بماند.

بافت مات در مقابل درخشش و جلا

از آنجایی که ما در طراحی بیشتر از سطوح بافتی سنگ استفاده کرده ایم پس چرا آن را در انتخاب کانترتاپ آشپزخانه نادیده بگیریم. دو ویژگی سطح صاف و براق از خصوصیات سنگ های گرانیت، مرمر است. امروزه دیگر سطوح براق محبوبیت زیادی ندارند و نگاه کلی مردم بیشتر در مورد سطوح مات می باشد. زیرا سطوح مات مانند سنگ کوارتز به راحتی هر گونه معایب و نشانه های خراش را پنهان می کند. همچنین استفاده از سنگ با ویژگی چرم در کانترتاپ آشپزخانه در سال های اخیر محبوب تر شده است. زیرا این سنگ ها دارای ظرافتی نرم هستند و احساس لمس آنها متفاوت است. همچنین اثر انگشت و نقاط آب در این سنگ ها بسیار قابل توجه نیست.

کانترتاپ آشپزخانه با طراحی خاص و الگوهای محبوب

صفحه کابینت کوارتز

صاحبان خانه ها به دنبال ویژگی های خاص سنگ کوارتز نسبت سنگ های دیگر هستند. خوشبختانه، تکنولوژی راه حل های خلاقانه ای را ارائه می دهد. امروزه کانترتاپ ها آشپزخانه در طرح و الگوهای متنوع و متفاوتی نسبت به سال های گذشته ارائه می شوند. متریال ها یی مانند سنگ کوارتز در ورقه هایی شبیه به سنگ های طبیعی مثل گرانیت و مرمر تولید می شوند. تولید کنندگان سنگ های کوارتز با ایجاد رگه در ورق های کانترتاپ طرح های متنوعی را ارائه می دهند. پس اگر یک سنگ واقعی برای کانترتاپ آشپزخانه می خواهید سنگ کوارتز را انتخاب کنید زیرا دیگر نیازی به پرداخت جلا و تمیزی ندارد و نگاهی کاملا متفاوت به فضای آشپزخانه می دهد.

سینک یکپارچه آشپزخانه

در آشپزخانه مدرن کانترتاپ و سینک به صورت یکپارچه و در کنار هم هستند و دیگر سینک در پشت کانترتاپ پنهان نمی ماند. از دیگر ویژگی های آشپزخانه مدرن در سال 2018، یکپارچگی سینک با صفحه کابینت آشپزخانه است. متریال ساخت سینک و کانترتاپ مشابه است. بنابراین بین این دو ترکیب هیچ مرزی وجود ندارد و نگهداری و تعمیر آن آسان است. دیگر لازم نیست شما در مورد گیر کردن آب کثیف و باقی مانده های مواد غذایی در فضای بین سینک و صفحه کابینت آشپزخانه نگران باشید زیرا پاک کردن سریع آنها کمک زیادی به از بین بردن نشانه ها و لکه های روی کانترتاپ آشپزخانه می کند. این سبک جدید کانترتاپ مکملی شگفت انگیز برای آشپزخانه های سنتی می باشد.

تن رنگ خنثی

صفحه کابینت کوارتز

در سال 2018 طراحان رنگ های روشن با تن خنثی را ترجیح می دهند و به جای رنگ های آبی و سیاه از رنگ های نرم، خاکستری،بژ و سفید استفاده می کنند. جالب توجه است که طراحان بیشتر از رنگ های روشن درآشپزخانه هایی که به نور طبیعی باز می شوند استفاده می کنند.در این آشپزخانه ها بیشتر، پنجره های فوق العاده بزرگ، پنجره های سقف و سیستم های درب شیشه ای تاشوئی به کار رفته است. نتیجه این طراحی احساس روشن و آرام است که مدرن را فریاد می زند. در دوره ای که فضاهای کوچک در حال محبوب شدن هستند، اثر ترکیبی نور طبیعی و تن های خنثی واقعا به گسترش فضای کمک می کند.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی و کابینت آشپزخانه فعالیت دارد.

 

 

 

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا