تفاوت های مهم سنگ کورین و گرانیت

هنگامی که شما شروع به مقایسه سنگ کورین و گرانیت می کنید، به سرعت متوجه می شود که این دو متریال فوق العاده با هم متفاوتند.

خلاصه ای از ویژگی های خاص سنگ کورین و گرانیت

سنگ کورین در برابر خراش و حرارت زیاد مقاومت زیادی ندارد. علاوه براین به هیچ عنوان لکه نمی شود و به تعمیر و نگهداری نیازی ندارد. در مقابل سنگ گرانیت  بسیار سخت خراشیده می شودو در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاوم است. باید طبق یک برنامه منظم از سنگ گرانیت نگهداری شود و اگر در تمیز کردن لکه ها از روی سنگ کوتاهی کنید، ممکن است که لکه ها بر روی گرانیت ماندگار شوند.

 

کانترتاپ گرانیت

کانترتاپ کورین چیست؟

سنگ مصنوعی کورین سطحی جامد است که به سختی می توانید سنگ کورین را از سنگ گرانیت تشخیص بدهید، زیرا دوپونت در ساخت سنگ مصنوعی کورین به تقلید از سنگ های طبیعی کار شگفت انگیزی انجام داده است. سنگ کورین متریالی است که به سنگ مصنوعی مشهور است. ماده ی اصلی و تشکیل دهنده ی این متریال، آکرلیک پلیمر، آلومنیوم تری هیدرات، رنگ دانه های اضافی و سنگ معدن بوکسیت است که در ضخامت 6 ، 12و 19 میلی متر در سراسر دنیا تولید می شود. مهم این است که بدانید سنگ مصنوعی کورین یک کفپوش جامد است که توسط دوپونت ساخته شده و تحت نام تجاری کورین فروخته می شود.

 

کانترتاپ گرانیت چیست؟

گرانیت یک سنگ آذرین است که در عمق سیاره زمین تشکیل شده است. همانطور که ماگما به آرامی در زیر زمین خنک شده وبه مرور سفت می شود وسنگ گرانیت شکل می گیرد. این ترکیب ترکیبی از مواد معدنی است.

سنگ گرانیت در معادن در بلوک های بزرگ از زمین استخراج می شود. آنها در نهایت به عنوان اسلب ساخته می شوند، شکل گرفته و جلا داده می شوند تا برای مصارف زیاد از جمله صفحه کابینت وکانتر آشپزخانه آماده شوند.

 

کانترتاپ گرانیت

 

مقاومت در برابر حرارت

آیا شما می توانید یک ظرف خیلی داغ را بر روی کانتر کورین آشپزخانه قرار دهید؟

نه، سنگ کورین نمی تواند در برابر حرارت بالا مقاوم باشد. هر چیزی که بیش از داغ باشد، کانتر های کورین را می سوزاند.

آیا شما می توانید یک ظرف داغ را بر روی کانتر گرانیت آشپزخانه قرار دهید؟

بله، هر ظرف داغی را می توان مستقیما از روی گاز بر روی کانتر گرانیت آشپزخانه قرارداد. موارد بسیار نادر «شوک حرارتی» وجود دارد که در آن سنگ گرانیت به علت گرمای زیاد ترک خورده است. اما تقریبا غیرممکن می باشد.

 

کانترتاپ گرانیت

 

مقاومت در برابر ضربه و خراش

آیا سنگ کورین در برابر ضربه و خراش مقاوم است؟

قطعا نه، هرگز به طور مستقیم با چاقو بر روی سطح کانتر کورین نکشید. با گذر زمان ، ابتدا خراش های کوچکی ایجاد می شود که البته براحتی تعمیر می شوند ولی تعمیر خراش های بزرگ وعمیق براحتی نیست.

آیا سنگ گرانیت در برابر ضربه و خراش مقاوم است؟

بله، کانتر های گرانیتی را نمی توان به آسانی با چاقوی آشپزخانه خراشیده کرد زیرا در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند.

 

کانترتاپ گرانیت

 

مقاومت در برابر لکه

آیا کانتر کورین آشپزخانه لکه می شود؟

سنگ کورین بدلیل اکریلیک استفاده شده در ساخت صفحات ضدعفونی کننده جامد کورین، در برابر لکه مقاوم است. بدون تردید غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی می توانند سطح  صفحه کابینت را رنگ کنند ولی اگر برای مدت طولانی از روی کورین پاک نشوند به آن نفوذ نمی کنند. اگر این اتفاق بیافتد، می توانید آن را به راحتی با یک پد لکه را پاک کنید.

آیا کانتر گرانیت آشپزخانه لکه می شود؟

بله، اگر به درستی کانتر گرانیت مورد مراقبت قرار نگیرد، در اثر باقی ماندن مواد بر روی آن ، کانتر لکه می شود. تقریبا هر چیزی که روی سطوح ریخته می شود اگر ظرف چند دقیقه پاک شود، کاملا پاک می شود. اجازه ندهید که روغن ها روی سطوح نشسته باقی بمانند زیرا لکه های روغنی به سختی پاک می شوند.

 

کانترتاپ گرانیت

نگهداری

کانتر های کورین براحتی با آب و صابون تمیز می شوند. سنگ کورین آنتی باکتریال است بنابراین کانتر و صفحه کابینت کورین به استفاده از آمونیاک، سفید کننده یا الکل برای ضدعفونی کردن نیازی ندارد.

فراموش نکنید که هرگز از پاک کننده های ساینده استفاده نکنید، زیرا سطح کانتر کورین به سرعت خراشیده می شود.

 

کانتر های گرانیت را هر روز باید تمیز کرد و حداقل یک بار در هفته آنها را باید با محلول آب و ایزوپروپیل الکل به نسبت نصف و نصف ضد عفونی کرد. یک بطری اسپری را پر از محلول پیش ساخته شده آماده کنید، آن را بر روی کانتر گرانیت اسپری کنید و آن را بعد از سه دقیقه با پارچه های میکرو فایبر پاک کنید.

هرگز از سرکه یا آمونیاک برای تمیز و ضد عفونی کردن کانتر گرانیت استفاده نکنید زیرا با گذشت زمان آنها می توانند با مواد معدنی موجود در سنگ واکنش نشان دهند و باعث خشن و لکه دار شدن کانتر گرانیت شوند.

 

کانترتاپ گرانیت

 

آیا سنگ کورین باید مهر و موم شود؟

شما هرگز نباید کانتر و صفحه کابینت کورین را مهر و موم کنید. اکریلیک موجود در سنگ کورین مانع از جذب لکه ها می شود. تنها کافی است که کانتر و صفحه کابینت کورین را هر روز تمیز کنید.

 

آیا گرانیت نیاز به مهر و موم دارد؟

بله، شما باید گرانیت را هر 12 تا 18 ماه مهر و موم کنید. زیرا احتمال دارد که کانتر به مرور زمان لکه دار شود.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای کورین و سنگ طبیعی را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید. 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا