انواع کفپوش آشپزخانه، زیبا و خیره کننده

کفپوش آشپزخانه تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت فضای آشپزخانه دارد بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ و طرح کفپوش برای آشپزخانه بیشتر دقت کنید. انتخاب کفپوش ایده آل و مناسب برای کف آشپزخانه بسیار سخت است زیرا علاوه بر اینکه باید با همه خانه هماهنگ باشد، باید قابلیت هایی مثل ضد لک بودن یا مقاومت در برابر شوینده ها را نیزداشته باشد. عملکرد، دوام و راحتی سه فاکتور مهم در انتخاب کفپوش برای سطوح مختلف و به خصوص آشپزخانه می باشد. در ادامه مطلب ما درباره ی انواع کفپوش های متنوع آشپزخانه پرداخته ایم و شما می توانید از بین این مدل های متنوع کفپوش مناسب و زیبایی را برای آشپزخانه منزل تان انتخاب کنید.

کفپوش های گرانیتی ایده آل و شگفت انگیز

 

 کفپوش گرانیتی

 

کفپوش گرانیت، یک سنگ مناسب برای کف پذیرایی و آشپزخانه است. زیرا مزیت هایی از جمله دوام بالا، ثبات رنگ، مقاومت در برابر خش پذیری، جلا پذیری مجدد، نظافت و نگهداری آسان از ویژگی های منحصربه فرد آن است. سنگ گرانیت با تنوع بی نظیرش، می تواند مناسب ترین سنگ برای کف آشپزخانه باشد. طراحان برای ایجاد طرح های منحصر به فرد، سنگ گرانیت را با دیگر سنگ ها ترکیب می کنند. سنگ گرانیت نسبت به کاشی و سرامیک قیمت بالاتری دارد و برای پوشاندن کف آشپزخانه می تواند انتخاب مناسبی باشد. کفپوش های گرانیتی لعاب خوبی دارند و دیرتر کدر می شوند همچنین این نوع کفپوش ها با هر نوع دکوراسیونی هماهنگی و مطابقت دارند.

کفپوش های پرسلان زیبا و بادوام

 

کفپوش پرسلان

 

پرسلان عضوی از خانواده ی بزرگ سرامیک است و در تقسیم بندی مدرن، تولید کنندگان این دسته از محصولات، اصطلاح پرسلان را به محصولاتی با کیفیت و ساخت ویژه از کاشی ها نسبت می دهند. این محصول جدیدترین تکنولوژی صنعت سرامیک می باشدکه بدلیل زیبایی و امتیازات ویژه، در کف و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش پرسلان در برابر سایش مقاوم است و عمر طولانی و زیبایی خاصی دارد. سرامیک پرسلان از موادی با کیفیت بالا ساخته شده است و یک محصول تقریبا لوکس محسوب می شود. سرامیک پرسلان در شکل و طرحهای بیشتری نسبت به سرامیک های معمولی ارائه شده است. ظاهر برخی از سبک های سرامیک پرسلان واقعا خیره کننده است. کفپوش پرسلان بدلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد بهترین گزینه برای محیط های پر رفت و آمد مانند آشپزخانه می باشد. پرسلان در برابر سایش، شکستگی و رطوبت بسیار مقاوم است و تمیز کردن آن نیز آسان می باشد. به همین دلیل طراحان، سرامیک پرسلان را برای استفاده در محیط های پر رفت و آمد توصیه می کنند. کاشی های سرامیکی پرسلان عالی هستند، آنها با دوام هستند و تعمیر و نگهداری از آنها آسان است. سرامیک  های پرسلان قدرت جذب آب پایین تا 2 درصد را دارند و به آسانی با آب و مواد شوینده ی معمولی تمیز می شوند. به همین دلیل است که کاشی سرامیک پرسلان برای استفاده در فضاهای مرطوب مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی مناسب است. آنها کاملا ضد آب نیستند اما به اندازه کافی مقاوم هستند تا بتوانند در طول زمان تمیز و در شرایط خوبی نگهداری شوند. این کف پوش ها سخت و در زیر پا سرد هستند. لغزنده بودن از دیگر خصلت های این گونه سرامیک ها است.

کفپوش های بتنی زیبا و متنوع

 

کفپوش بتنی

 

در دنیای طراحی و معماری داخلی معاصر، بتن به ارزش متفاوتی دست پیدا کرده که نه تنها زیبا و جذاب به نظر می رسد، بلکه از طریق ظرفیت گرمایی بالایی که دارد، در گرم نگه داشتن و حفظ انرژی محیط نیز بسیار تأثیر گذار است. علاوه بر این کفپوش بتنی بدلیل مقاومت بالا و مراقبت کم یکی از گزینه های ایده آل برای کفپوش آشپزخانه محسوب می شود. کفپوش بتنی در انواع بافت ها، پرداخت ها و رنگ ها تولید می شود.

سختی و مقاومت زیاد از مزایای کفپوش بتنی محسوب می شود. خراش انداختن بر سطوح بتنی کار بسیار مشکلی است. ضمنا بتن در برابر آتش مقاوم است و اگر پرداخت، مراقبت شود، بیشتر از عمر شما دوام می آورد.

بهتر است بدانید که کفپوش های بتنی هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرند، می توانند به عنوان ظرف گرمایی عمل کنند و در ذخیره انرژی و هزینه شما تأثیر بسیار زیادی بگذارند. این ویژگی کفپوش های بتنی منحصربه فرد است. زیرا بتن گرما را جذب و حفظ می کند و به تدریج آن را در طول روز و شب منتشر می کند.

کفپوش های بامبو مقاوم

 

کفپوش بامبو

 

کفپوش بامبو جزو سخت ترین، مقاوم ترین و بادوام ترین انواع کفپوش های چوبی محسوب می شود. گیاه بامبو یکی از گیاهانی است که رشد بسیار خوبی دارد. این گیاه استحکام و سختی زیادی دارد اما در عین حال شکل دادن به این ماده بسیار آسان است و به راحتی می توان آن را به تایل ها و کاشی هایی برای پوشاندن کف تبدیل کرد.این کفپوش به دلیل بافت طبیعی که دارد می تواند یک گزینه بسیار مناسب  برای آشپزخانه باشد، چرا که دیرتر فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد. 

کفپوش های چوب پنبه ای راحت و زیبا

 

کفپوش چوب پنبه ای

 

چوب پنبه کفپوشی ایده آل برای آشپزخانه است زیرا سطحی راحت رو برای راه رفتن به وجود می آورد. علاوه بر آن، عایق مناسبی برای حرارت و جلوگیری از ایجاد سر و صداست. کفپوش های چوب پنبه ای به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارند و بسیار نرم هستند. بزرگترین عیب این کفپوش ها آسیب پذیر بودن سطح اونهاست که خراشیده و دندانه ای میشوند.

کفپوش های وینیل زیبا و منحصربه فرد

 

کفپوش وینیل

 

در میان انواع کفپوش های ساختمانی استفاده از کفپوش های وینیل بسیار رایج است زیرا علاوه بر اینکه مقاومت بالایی دارند، نگهداری از آنها نیز آسان است. کفپوش ها وینیل نوعی عایق حرارتی و صوتی هستند و خاصیت ضد آب هم دارند، بنابراین گزینه ای عالی برای آشپزخانه به حساب می آیند. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد کفپوش وینیل، تنوع طرح و رنگ و خاصیت ضد آب می باشد.
کفپوش وینیل انواع مختلفی از سبک ها و رنگ ها را برای کسانی که دارای بودجه کم هستند ارائه می دهد. دلیل اصلی استفاده از این نوع کفپوش نگهداری آسان و مقاومت بالای آن نسبت به سایر کفپوشها می باشد. این کفپوش نوعی عایق صوتی و حرارتی ست که قابلیت استفاده در اکثر مکان های ساختمانی می باشد. نصب کفپوش های PVC در مقایسه با سایر کفپوش ها آسان تر میباشد.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز، سنگ کورین ) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید و اجرای گرانیت و پرسلان را در کفپوش ساختمان را دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا