سرویس بهداشتی با صفحه کوارتز بهتر است یا کورین؟

طراحی روشویی با صفحات کوارتز و کورین

در بسیاری از طراحی های مدرن سرویس بهداشتی، توجه زیادی به روشویی شده است. صفحات کوارتز و کورین دارای ویژگیهای منحصربه فردی می باشند که باعث خاص شدن این سنگ ها شده است. این صفحات بدلیل مزایا متعدد در زمینه سرویس بهداشتی مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند.

کوارتز

کوارتز یکی از سخت ترین و البته سرشارترین مواد معدنی در طبیعت است. درواقع، تقریبا همه نوع سنگ دارای درصدی از این ماده سرشار در خود است. تولید کنندگان سطوح پیش خان حمام به ماده ای که 95 درصد آن کوارتز است رنگ رزین، و گاهی مواد قابل بازیافت اضافه می کنند تا این ماده در رنگ ها و طرح های مختلف قابل تولید باشد. اجرای کوارتز بهترین گزینه برای انتخاب سرویس بهداشتی می باشد زیرا کوارتز مقاومت خش ناپذیری بسیار بالایی دارد و آنتی باکتریال نیز است یعنی فاقد هرگونه خلل و فرج جهت ورود و رشد باکتری ها می باشد.

کوارتز دارای برند های سایلستون، توتم، کامپک و هانستون می باشد. سایلستون تنها صفحه کوارتزی است که حاوی ماده محافظ باکتریو استاتیک است. صفحات سایلستون دارای خواص فیزیکی و شیمیایی متمایزی هستند. این محصول با بالاترین کیفیت ممکن از لحاظ تکنولوژی و مکانیکی ساخته شده است. میزان جذب رطوبت آن نزدیک به صفر است و مقاومت بالایی در برابر لک، خش و ضربه دارد. سایلتون با بیش از هفتاد رنگ و طرح مختلف در سه نوع بافت متفاوت تولید می شود. این محصول بدون نیاز با پولیش، واکس و یا نگهدارنده درخشندگی خود را در طول سالیان زیاد حفظ می کند.

صفحات کوارتز با برند هانستون بصورت بافت دار براق و مات می باشند. نقطه قوت این مواد دوام آن و مقاومت در برابر خش، گرما و خوردگی می باشد. بدلیل ویژگی غیر متخلخل آن، مقاومت در برابر حمله های باکتریایی می باشد.

مزایای سنگ کوارتز

* کوارتز نیاز به درزگیری ندارد

* کوارتز ذاتا در برابر رطوبت، لکه و باکتری مقاوم است

*رنگ و طرح های مختلف

* دوام بسیار زیاد

* عدم جرم گیری و نظافت آسان

* مقاومت در برابر خش، گرما و خوردگی

معایب سنگ کوارتز

کوارتز از کورین گرانتر است

* جای دست لکه بر روی برخی از انواع کوارتز به ویژه نوع بافت دار آن باقی می ماند و به همین دلیل باید بطور مدام سطح پیش خان های حمام را تغیر داد

* کوارتز بازسازی نمی شود

* تغیرات رنگ در کوارتز محدود است

کورین

سنگ مصنوعی کورین یکی از بهترین متریال ها جهت اجرا برای روشویی می باشد. زیرا سنگ مصنوعی کورین قابلیت ضد لک دارد و یکپارچه بودن صفحات آن باعث می شود تا کل کار بدون درز انجام گیرد. ویژگی اصلی این ماده شامل سطح غیر متخلخل، رنگی و مقاوم در برابر لکه است که تمیز کردن آن را آسان کرده است.

روشویی سنگ کورین به دو صورت یکپارچه و جداگانه می باشد. در روشویی یکپارچه کاسه روشویی و صفحه روشویی از یک جنس می باشند و بصورت جداگانه که در این حالت روشویی سنگ کورین با توجه به کاسه انتخابی روسنگی و یا زیر سنگی اجرا خواهد شد. کاسه روشویی زیر سنگی بصورت لوبیا شکل، بیضی و مستطیل می باشد.

مزایا سنگ مصنوعی کورین

* ظاهر زیبا و دوام بسیار بالا

* تنوع رنگ و طرح بسیار خوب

* قابلیت یکپارچگی و بدون درز

* قابلیت انعطاف بالا

*مقاومت بالا در برابر گرما و ضربه

* شفافیت و براق صیقلی

* قابلیت نو شدن بجای تعویض

معایب سنگ مصنوعی کورین

* این متریال خش بر می دارد ولی قابل ترمیم است

* در برابر فشار خیلی زیاد مقاوم نیست

تفاوت های کوارتز و کورین

* نصب کورین: نصب کورین از کوارتز آسان تر است زیرا در کوارتز بدلیل استحکام بالا، برش و ترمیم نصب به سختی انجام می شود.

* قابلیت خم و انعطاف: سنگ کورین از نظر خم پذیری قابلیت بیشتری نسبت به کوارتز دارد.

* عدم درز در اتصالات: عدم وجود درز در اتصالات بدین معنی است که در کناره ها و روی صفحه به هم پیوسته هستند. در کورین از چسب مخصوص برای پوشاندن درزها استفاده می شود و به کمک ساب زدن درز کاملا محو می شود. اما در کوارتز عمل درزگیری نسبتا مشکل است و به مهارت نصاب بستگی دارد.

* تحمل وزن بسیار زیاد: مهم ترین عامل در تحمل وزن کانتر یا رویه، زیر سازی است. کوارتز تحمل وزن بیشتری نسبت به کورین دارد. در کورین برای تحمل بیشتراز زیرسازی و حتی آهن کشی استفاده می کنند.

* تعمیر و ترمیم: سنگ کوارتز بدلیل وزن بالا و عدم امکان ترمیم در محل، ترمیم دشوارتری نسبت به کورین دارد. ولی در کل کوارتز کمتر دچار خط و شکستگی می شود.

* مقاومت در برابر خش: خش پذیری در هر نوع سنگی وجود دارد و خش پذیری یک سنگ بستگی به عمق و ضخامت خش دارد. خطوط کورین با یک ساب ساده، اصلاح و مانند روز اول می شوند.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( کوارتز و کورین) و در زمینه ی کانتر تاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی و کابینت آشپزخانه و اجرای کورین و کوارتز فعالیت دارد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا