ایده های جالب و خلاقانه کابینت آشپزخانه

ایده کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین مسائلی است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند. فراموش نکنید که کابینت ها منحصرا اجزایی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه به شمار نمی آیند، بلکه شما باید با انتخاب ایده های جالب برای کابینت آشپزخانه و توجه به جزییات آنها بتوانید دکوراسیونی متفاوت و ایده آل را در فضای آشپزخانه خود به وجود آورید.

از آنجا که بیشتر فضای دیوار های آشپزخانه را کابینت ها اشغال می کنند، بنابراین ایده طراحی کابینت آشپزخانه باید بسیار دقیق و حساس باشد. متریال و نوع ایده برای کابینت و کانتر آشپزخانه از فاکتورهای مهم و اساسی برای طراحی انواع کابینت آشپزخانه می باشد.

 

ایده های خلاقانه برای کابینت آشپزخانه

 

هنگام طراحي و دکوراسیون آشپزخانه، مدل کابينت آشپزخانه يکي از مهم‌ترين چيزهايي است که بايد در نظر داشته باشيد و به یاد داشته باشید که فضاي کابينتي هميشه در اولويت اول قرار دارد. براي اين‌که بتوانید از بی نظمی و به هم ریختگی در آشپزخانه جلوگیری کنید، بايد براي آماده‌سازي غذا، قرار دادن ظروف آشپزي، و وسايل آشپزخانه فضاي کافي داشته باشيد. علاوه بر فضاي ذخيره‌سازي و صفحه روي کانتر آشپزخانه، دکوراسیون کلي آشپزخانه نيز تا حد زيادي به مدل کابينت و رنگ آن بستگی دارد.

 

ایده های خلاقانه برای کابینت آشپزخانه

 

 

ایده برای کابینت آشپزخانه

 

طراح، این آشپزخانه زیبا را با ایده طراحی کابینت آشپزخانه با طرح و رنگ کلاسیک و جزیره چوبی به سبک کاملا سنتی دکور کرده است. تضاد بین کانتر لمینیتی تیره با کابینت های سفید وکرم بسیار زیبا و چشمگیر است. دیوارهای سفید و کفپوش چوبی بر جذابیت آشپزخانه افزده است. انتخاب جزیره چوبی با کانتر سنگی با دکوراسیون سنتی این آشپزخانه هماهنگ و متناسب است. این جزیره بزرگ فضای اضافی زیادی را در آشپزخانه به وجود آورده است. این جزیره زیبا دارای ایده های جالب کابینت های کوچک و قفسه های باز می باشد. شما می توانید وسایل دکوری، مجسمه و حتی کتاب های خود را در آنجا نگه داری کنید. تابش نور طبیعی از پنجره های بلند و نورپردازی عالی بالای جزیره این آشپزخانه سنتی را روشن و دلباز نشان می دهد. همچنین این جزیره شیک و اصیل می تواند به عنوان نقطه کانونی این آشپزخانه سنتی محسوب شود.

 

ایده های جالب کابینت

 

دکوراسیون این آشپزخانه شیک به شکلی مدرن و ایده طراحی کابینت آشپزخانه، ترکیبی از سبک معاصر و کلاسیک می باشد. کابینت های آشپزخانه به طور قابل توجهی به سبک معاصر در کنار هم قرار گرفته اند، در حالی که جنس چوب و رنگ قهوه ای تیره کابینت ها به سبک کلاسیک نزدیک است. طراح با انتخاب وسایل استیل براق بر جذابیت و زیبایی دکوراسیون آشپزخانه افزوده است. جزیره آشپزخانه ترکیبی از جنس چوب و استیل می باشد. طراح با استفاده از صفحه کابینت و کانتر شیشه ای، دکوراسیون این آشپزخانه زیبا را تکمیل کرده است. کانترهای شیشه ای بسیار بادوام و محکم و غیر متخلخل هستند. درنتیجه نگهداری و تمیز کردن آنها آسان است. این صفحات در برابر حرارت و لکه مقاوم بوده و مستعد شکاف و یا ترک خوردگی نیستند.

کوین ریتر، طراح کابینت آشپزخانه می گوید: " جزیره یک فرصت طلایی برای طراحی تضادهای جسورانه و دکور های غیر منتظره می باشد.

طراح چند صندلی در فضای خالی زیر جزیره قرار داده است تا بتوان از آن به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کرد. نورپردازی مناسب، یکی از نکات ضروری در هنگام طراحی و نصب جزیره است. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

ایده برای کابینت آشپزخانه

 

این آشپزخانه زیبا نمونه ای از دکوراسیون آشپزخانه سفید است. رنگ سفید از انواع رنگ های خنثی و مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و کلاسیک است و افراد زیادی تمایل دارند برای دکوراسیون آشپزخانه منزل خود از این رنگ استفاده کنند. یکی از ویژگی های مهم رنگ سفید این است که  قابلیت ترکیب شدن با سایر رنگ ها را دارد، بنابراین بهتر است آشپزخانه های خود را با تم سفید طراحی کنید تا بتوانید از سایر رنگ های مورد علاقه خود نیز در فضای آشپزخانه تان استفاده کنید. ایده کابینت آشپزخانه سفید با طراحی ساده  و دستگیره های شیشه ای جذاب، دیدی نوستالژیک به آشپزخانه بخشیده است. صفحه کابینت و کانتر سنگی تیره آشپزخانه در مقابل کابینت های سفید، تضاد و کنتراستی بی نظیر و خیره کننده ایجاد کرده است. آویز زیبای بالای جزیره نقطه کانونی این آشپزخانه زیبا محسوب می شود.

نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. منظور از نورپردازی آشپزخانه ای جزیره ای، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید. همانطور که در تصویر بالا می بینید طراح برای دکوراسیون این آشپزخانه زیبا از لامپ های LED در سقف آشپزخانه استفاده کرده است. LED ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند.

 

نورپردازی مناسب، یکی از نکات ضروری در هنگام طراحی و نصب جزیره است. رنگ سفید از انواع رنگ های خنثی و مناسب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و کلاسیک است که  قابلیت ترکیب شدن با سایر رنگ ها را دارد. صفحه کابینت و کانتر سنگی تیره آشپزخانه در مقابل کابینت های سفید، تضاد و کنتراستی بی نظیر و خیره کننده ایجاد می کند.

 

ایده های جالب کابینت

 

از ویژگیهای مهم دکوراسیون آشپزخانه تصویر بالا، ترکیب رنگ ها، متریال چوب، تضاد و کنتراست می باشد. سبک کلاسیک و  متریال چوب به رنگ لیمویی از ایده های جالب برای کابینت آشپزخانه است. صفحه کابینت پهن و فضای کابینتی وسیع، شما را برای قرار دادن وسایل آشپزخانه و نگهداری از آنها حتی در حین آشپزی دچار چالش نمی کند. تضاد بین رنگ ها بسیار چشم نواز  بوده و همه ی نگاه ها را به خود خیره می کند. طراح با خلاقیت و جسارت تمام این آشپزخانه بزرگ را دکور کرده است. جزیره بزرگ وسط آشپزخانه از جنس چوب گردو و به رنگ قهوه ای تیره و در تضاد با کابینت ها می باشد.

 مسلما نورپردازی مناسب به فضای آشپزخانه و اندازه، سبک و ظاهر آشپزخانه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، آشپزخانه هایی با سقف بلند و دکوراسیون آشپزخانه با وسایل تیره به نور بیشتری نیاز دارند. بنابراین طراح از لامپ های LED برای سقف آشپزخانه استفاده کرده است واز آنجا که سقف این آشپزخانه بلند است، طراح این آشپزخانه ی زیبا ترجیح داده است تا از آویز های بلند در بالای جزیره ی آشپزخانه استفاده کند. این نوع آویزها به تنهایی جذاب به نظر می رسند ولی در قالب چندتایی جذابیت بیشتری نیز پیدا می کنند.

 

ایده برای کابینت آشپزخانه

 

ایده کابینت آشپزخانه بالا ترکیبی از سبک معاصر و سنتی می باشد. وسایل استیل براق و بک اسپلش پر زرق و برق این آشپزخانه زیبا را بسیار جذاب کرده است. سقف و کابینت های سفید کرمی در مقابل کفپوش و جزیره چوبی آشپزخانه در تضاد است. کانتر سفید جزیره از متریال کوارتز می باشد. سنگ کوارتز یکی از سخت ترین متریال های در دسترس برای صفحه کابینت و اپن آشپزخانه است و علاوه بر اینکه دهها سال زیبایی خود را حفظ می کند عمر طولانی و دوام زیادی دارد. مهم ترین مزایای سنگ کوارتز تنوع زیاد رنگ، الگو و بافت، دوام فوق العاده، آنتی باکتریال، مقاومت زیاد در برابر خراش و اتصالات بین اسلب ها کمتر از بین اسلب های بتنی یا سنگ های طبیعی قابل مشاهده است.

 

ایده های خلاقانه برای آشپزخانه

 

دکوراسیون این آشپزخانه روشن با  طراحی خطی ساده از سبک مدرن اسکاندیناوی الهام گرفته شده است. در نگاه اول طراحی کابینت ها از سبک صنعتی سخن می گوید، اما انتخاب متفکرانه متریال و رنگ خاص آن باعث جذابیت بیشتر آنها شده است . جزیره و کفپوش چوبی گرما و نشاط را به این آشپزخانه زیبا بخشیده اند. جزیره آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که از آن می توان به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کرد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه به مقدار زیادی چوب به کار برده است زیرا متریال چوب زیبایی و گرما دارد و استرس را از ما دور می کند. فراموش نکنید که متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد. طراح برای نورپردازی این آشپزخانه بزرگ از لامپ های LED استفاده کرده است.

 

آشپزخانه هایی با سقف بلند و دکوراسیون آشپزخانه با وسایل تیره به نور بیشتری نیاز دارند. سقف و کابینت های سفید کرمی در مقابل کفپوش و جزیره چوبی آشپزخانه در تضاد است. متریال چوب زیبایی و گرما دارد و استرس را از ما دور می کند. صفحه کابینت پهن و فضای کابینتی وسیع، شما را برای قرار دادن وسایل آشپزخانه و نگهداری از آنها حتی در حین آشپزی دچار چالش نمی کند.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا