10 مدل از جدیدترین انواع چراغ آشپزخانه

نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. منظور از نورپردازی آشپزخانه، صرفا استفاده از لوسترها و انواع چراغ آشپزخانه خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید. آشپزخانه خود را با نورپردازی متناسب با سبک آشپزخانه خود تنظیم کنید. قبل از انتخاب چراغ بالای جزیره آشپزخانه و روشنایی مناسب، به شکل، اندازه، سبک و متریال آن دقت کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک برای آشپزخانه مناسب و بهترین است.

 

 

چراغ بالای جزیره آشپزخانه

 

 

آشپزخانه‌ها قلب یک‌خانه به‌حساب می‌آیند که علاوه بر پخت‌وپز می‌توانند برای فعالیت‌های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرند. آشپزخانه ‌ها درواقع همانند محیط‌های کاری به‌حساب می‌آیند که نیاز به سطح مناسبی از نور دارند؛ ازاین‌رو نورپردازی این محیط از اولویت‌ها به‌حساب خواهد آمد. در طول روز نورپردازی عمومی و موردی کفایت می‌کند و آن چیزی که درواقع مهم است نورپردازی در هنگام شب است. برای تاثیر بیشتر نورپردازی در شب بهتر است از نورهای مختلفی استفاده کنید تا حسی مناسب به شما و خانواده‌تان منتقل شود.

از ایده های نورپردازی آشپزخانه های زیرالهام بگیرید و نورپردازی آشپزخانه های خود را به طور اصولی و مناسب اجرا کنید. چرا که هم به لحاظ روانشناسی و هم به لحاظ زیبایی بصری تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن می گذارد.

 

نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. قبل از انتخاب آویز و روشنایی مناسب، به شکل، اندازه، سبک و متریال آن دقت کنید و سپس تصمیم بگیرید که کدام یک برای آشپزخانه مناسب و بهترین است. انتخاب اصولی و مناسب چراغ بالای جزیره آشپزخانه از لحاظ روانشناسی و زیبایی بصری تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن می گذارد.

 

 

چراغ بالای جزیره آشپزخانه

 

دکوراسیون این آشپزخانه ترکیبی از سبک کلاسیک و سنتی می باشد. طراح این آشپزخانه زیبا متناسب با کابینت آشپزخانه سنتی، صندلی های فلزی، جزیره و کفپوش چوبی این آویز ها و روشنایی های زیبا را انتخاب کرده است. چراغ بالای جزیره آشپزخانه با نگاه تاریخی آشپزخانه ارتباطی مستقیم دارد.

نورپردازی یکی از ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های شیک و مدرن به شمار می آید. یک چراغ آویزان زیبا در آشپزخانه می تواند نور کلی آشپزخانه را به خوبی تامین کند، اما باعث می شود که هنگام کار کردن در سایه خود قراربگیرید و نتوانید از آشپزی لذت کافی را ببرید. پس بهتر است آشپزخانه‌ها حسابی پرنور باشند تا هم زیبایی رنگ کابینت‌ها بیشتر به چشم بیاید و هم حاصل دست بانوی خانه بیشتر بدرخشد. پس درهنگام طراحی آشپزخانه مطمئن شوید که نورپردازی آن مناسب و کافی است. فراموش نکنید درست در قسمت بالای هر کدام از فضاهای اصلی کارتان در آشپزخانه مانند بالای گاز، بالای کانتر و حتی بالای سینک ظرفشویی باید نور مستقیم داشته باشید.

 

چراغ اشپزخانه

 

این آشپزخانه زیبا به سبک وینتیج دکور شده است و طراح تلاش کرده است تا با انتخاب لوازم روشنایی به سبک وینتیج، دکوراسیون این آشپزخانه لاکچری را تکمیل کند. کابینت، کفپوش و جزیره چوبی در این آشپزخانه شیک به خوبی با آویزهای زیبای آهنی با طراحی قدیمی تناسب و همخوانی دارد و زیبایی چشمگیری به آشپزخانه بخشیده است.

حال سوال این است که سبک وینتیج چیست؟ شاید بتوان گفت سبک وینتیج، یک سبک کلاسیک محسوب شود اما آنچه که امروز به طور کلی در ذهن مردم نقش بسته است این است که وینتیج سبکی نوستالژیک با عناصر کهنه و قدیمی است که یادآور خاطرات سالهای دور و گذشته می باشد و قاعده و الگوی خاصی ندارد.

در دکوراسیون داخلی آشپزخانه به سبک وینتیج، استفاده از چوب مانند کفپوش، جزیره و مبلمان چوبی بسیار مرسوم است. کهنگی و زنگار و غبار نشسته بر اثر گذر سال‌ها در سبک وینتیج ارزش محسوب می شود و به نمایش گذاشته می شود. این تصور که وینتیج حتما باید کلاسیک باشد غلط است. ترکیب وینتیج با سبک مدرن می تواند بسیار جذاب ، خلاقانه و منحصر به فرد باشد.

 

چراغ بالای جزیره آشپزخانه

 

کابینت های آشپزخانه سفید رنگ، کفپوش های چوبی تیره و سقف کاذب چشمگیر همه در کنار هم به سبک سنتی این آشپزخانه لوکس گواهی می دهند. طراح از روشنایی های کوچک در سقف و دو لوستر شکیل در بالای جزیره آشپزخانه در روشن تر کردن این آشپزخانه سنتی و شیک بهره برده است. اگرچه پنجره های بزرگ دو طرف آشپزخانه نور زیادی را به آشپزخانه وارد می کند. زیرا همانطور که قیلا گفتیم نورپردازی در طراحی هر فضایی بسیار مهم است، اما چراغ بالای جزیره آشپزخانه بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد. حتی اگر آشپزخانه شما از یک نورپردازی خوب و کامل برخوردار باشد، باز هم لازم است که در بالای جزیره ی آشپزخانه خود، چراغ های اضافی مانند یک آویز زیبا نصب کنید. بک اسپلش سنگی تیره و براق آشپزخانه با کابینت های سفید، تضاد و کنتراست جذاب و چشمگیری ایجاد کرده است.

 

چراغ بالای جزیره آشپزخانه

 

به یاد داشته باشید که چراغ آشپزخانه به همان اندازه که کاربردی است باید شیک و مدرن نیز باشد. در این آشپزخانه، چراغ های دیواری در بالای گاز با طراحی خاص و از جنس نیکل می باشد و بر زیبایی دیوارپوش سنگی آشپزخانه افزوده است. تم اصلی به کار رفته در دکوراسیون این آشپزخانه، خاکستری می باشد. خاکستری رنگی خنثی است و برای ترکیب با رنگ های دیگر ایده آل می باشد. کابینت آشپزخانه خاکستری یک گزینه ی مناسب برای خانه های مدرن، معاصر، سنتی و حتی روستاییست و در عین سادگی جذابیت زیادی به آشپزخونه می دهد.

 

چراغ بالای جزیره آشپزخانه

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراح برای اجرای دکور با لامپ ال ای دی در سقف و از آویز های کوچک با نور کم در بالای جزیره استفاده کرده است. ال ای دی ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. طراحی دکوراسیون با ال ای دی برای نورپردازی در زیر سقف و کابینت ها مناسب هستند. این لامپ نسبت به لامپ های فلورسنت و هالوژن ها دوام و عمر طولانی تری دارند. به یاد داشته باشید که نورپردازی جزیره ی آشپزخانه جدا از نورپردازی کل آشپزخانه می باشد. زیرا اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و افراد خانواده برای میان وعده، چت و حتی سرگرمی در دور اپن جزیره ی آشپزخانه جمع می شوند. بنابراین لازم است که نورپردازی بالای جزیره کاربردی و اصولی باشد.

 

نورپردازی یکی از ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه های شیک و مدرن به شمار می آید. ترکیب سبک وینتیج با سبک مدرن می تواند بسیار جذاب ، خلاقانه و منحصر به فرد باشد. نورپردازی بالای جزیره آشپزخانه بدلیل درخشش، زیبایی و کارایی بیشتر امری مهم و اجتناب ناپذیر می باشد. روشنایی آشپزخانه به همان اندازه که کاربردی است باید شیک و مدرن نیز باشد. لامپ های ال ای دی نسبت به لامپ های فلورسنت و هالوژن ها دوام و عمر طولانی تری دارند.

 

 

طراحی دکوراسیون با ال ای دی

 

دکوراسیون خاکستری سفید این آشپزخانه، ترکیب رنگی آرام و به دور از هیجان است. استفاده از رنگ سفید با خاکستری می تواند فضای دکوراسیون شما را تا حد زیادی روشن کند. استفاده از رنگ چوب در کنار این ترکیب تا حد زیادی می تواند تعادل را در فضای آشپزخانه شما به وجود آورد. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه شیک از کابینت هایی با رنگ خاکستری براق استفاده کرده است زیرا ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در دکوراسیون آشپزخانه، فضایی متفاوت و مدرنی را ایجاد می کند.  دکوراسیون این آشپزخانه خنثی و آرام به هیجان و کمی زرق و برق نیاز دارد. بنابراین طراح با نصب یک لوستر کریستالی منحصر به فرد و پر زرق وبرق در بالای جزیره،  زیبایی غیرمنتظره ای را به این آشپزخانه خاکستری بخشیده است.

 

طراحی دکوراسیون با ال ای دی

 

رنگ زرد لیمویی شاد یک فضای پر جنب و جوش و پویا را در آشپزخانه آفتابی ایجاد می کند. ترکیب کابینت ها و بک اسپلش سفید با جزیره لیمویی و صندلی های بار چوبی، درخشان و آرامبخش است. این طراحی زیبا را در آشپزخانه ی خانه تان انجام دهید تا در طول سال آشپزخانه ای تابستانه ای داشته باشید. طراح این آشپزخانه شاد از لامپ های ال ای دی و آویزهای شفاف با سایه های فلزی برای نورپردازی دکوراسیون اشپزخانه استفاده کرده است. این آویزهای زیبا در بالای جزیره توسط کابل های لرزان به سقف وصل شده و فضای کمی را اشغال کرده است.

اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود. بهتر است كابینت‌های بخش جزیره آشپزخانه را با رنگهایی متفاوت و حتی از رنگ‌های جسورانه انتخاب کنید. همین تغییر رنگ باعث می‌شود فضای جزیره آشپزخانه شاخص‌تر به نظر برسد. سینک ظرفشویی یکی از وسایل ضروری در آشپزخانه به شمار می رود که بدون حضور آن نمی توان در آشپزخانه کاری انجام داد. این فاکتور مهم نه تنها باعث زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می شود بلکه از ضروریات آشپزخانه محسوب می شود. در آشپزخانه بالا، طراح از سینک یک لگنه با شیر آلات بلند استفاده کرده است. استفاده از سینک های یک لگنه، فضای لازم را برای شستن ظرف ها و قرارگیری ظروف و ماهی تابه های بزرگ را فراهم کرده و از طرفی طراحی بسیار شیک و زیبایی نیز دارند.

 

سیستم مونوریل

 

با نصب چند سیستم روشنایی می توانید فضایی راحت و متناسب با نوردهی خوب داشته باشید. آشپزخانه از جمله قسمت های خانه است که می توان در آن چند سیستم مختلف نورپردازی را پیاده و اجرا کرد. نورپردازی مونوریل یکی از سیستم های جدید نورپردازی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. در تصویر آشپزخانه ی کوچک بالا، طراح تلاش کرده است تا به وسیله سیستم مونوریل، وسعت نور را در سطح فضای آشپزخانه گسترش دهد. استفاده از هر کدام از این سیستم ها به تنهایی فضایی متفاوت را ایجاد می کند و تجربه ای جدید در یک فضا را برای شما به ارمغان می آورد.

 

اجرای دکور با لامپ ال ای دی

 

در دکوراسیون آشپزخانه های سفید اهمیت نورپردازی دوچندان می شود, آشپزخانه های سفید با نورپردازی حرفه ای کابینت, سقف و اپن زیباتر می شوند. در تصویر بالا، آویز های آنتیک شیشه ای بالای جزیره، جذابیت سبک قدیمی را به این آشپزخانه مدرن بخشیده است. این آویزهای نیکلی به وسیله  یک زنجیر سنگین لامپ را به سقف وصل می کنند. دکوراسیون آشپزخانه سفید نیازمند طراحی مدرن, نورپردازی حرفه ای, استفاده از اکسسوری و تزیینات شیک است تا بینهایت زیبا شود. برای دکور آشپزخانه لازم نیست فقط به کفپوش یا کابینت ها فکر کنید، موارد دیگری همچون نورپردازی نیز در طراحی و زیبایی بیشتر تاثیر بسیاری دارد. نورپردازی آشپزخانه باعث می شود فضا مدرن تر شود و جلوه آشپزخانه بیشتر شود. بهتر است بدانید که آشپزخانه هایی با دکوراسیون سفید، به دلیل خاصیت منعکس کنندگی زیاد، به منبع نور ثانویه در دکوراسیون آشپزخانه تبدیل می شوند و آنرا باشکوه تر و چشم گیرتر می کند.

 

اجرای دکور با لامپ ال ای دی

 

برای نورپردازی مناسب آشپزخانه های مدرن بزرگ با سقف بلند مانند تصویر بالا به لامپ های ال ای دی در سقف و آویز های بزرگ به تعداد کافی نیاز است. آویزهای زیبا با طراحی نامتعارف و شیک در بالای جزیره این آشپزخانه بسیار چشمگیر و خیره کننده است. دکوراسیون آشپزخانه های مدرن پویا هستند و با خطوط روشن و تیز و ایده های هوشمندانه برای ذخیره سازی و ظاهر خوب مشخص می شوند. این آشپزخانه آفتاب گیر مدرن دارای جزایر دوبل با صفحه کابینت مرمر می باشد. سطح گسترده روی جزیره کاربر را در هنگام آشپزی دچار چالش نمی کند. طراح در دکوراسیون این آشپزخانه از رنگ های زرد کره ای، عسلی و قهوه ای استفاده کرده است.

زرد از دسته رنگ های گرم چرخه رنگ است. زرد به راحتی، شادی را القا می کند و با احساس انرژی زایی و تشویق در ارتباط است. این رنگ بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنایی می بخشد. از طیوف رنگ زرد، بهترین و مناسب ترین رنگ برای کاربرد دائمی و همیشگی کابینت آشپزخانه، زرد کره ای است. زرد ملایمی که تندی زرد آفتابی را ندارد و در ترکیب با سایر رنگ ها زیبایی دلچسبی دارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید طراحی منحصر به فردکابینت ها و انتخاب رنگ زرد کره ای برای آنها ، دکوراسیون این آشپزخانه مدرن را متفاوت کرده است.

 

نصب یک لوستر کریستالی منحصر به فرد و پر زرق وبرق در بالای جزیره می تواند زیبایی غیرمنتظره ای را به آشپزخانه خاکستری شما  ببخشد. نورپردازی مونوریل یکی از سیستم های جدید نورپردازی به شمار می رود که امروزه طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. در دکوراسیون آشپزخانه های سفید اهمیت نورپردازی دوچندان می شود, آشپزخانه های سفید با نورپردازی حرفه ای کابینت, سقف و اپن زیباتر می شوند. برای نورپردازی مناسب آشپزخانه های بزرگ با سقف بلند برای حفظ تعادل به تعداد کافی لامپ های ال ای دی در سقف و آویز های بزرگ نیاز است.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا