ترفندهای دکوراسیونی برای آشپزخانه های شیک و مدرن

دکوراسیون آشپزخانه در طراحی خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا برای داشتن دکوراسیونی متفاوت و شیک در درون فضای آشپزخانه باید به استانداردها و همچنین اصول کاربردی مهم در زمینه دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید تا بتوانید فضایی شیک و مدرن را در درون آشپزخانه خود ایجاد کنید.

آشپزخانه از جمله فضاهایی است که دکوراسیون درست و مناسب آن می تواند برروی افراد ساکن خانه تاثیر مثبتی داشته باشد. از طرفی بسیاری از ترفندهایی که باب روز هستند، عمر کوتاهی داشته و بعد از مدتی کنار گذاشته می شوند ولی در این مطلب ما ترفندهایی را با شما آشنا می کنیم که ماندگار و همیشگی هستند.

همانطور که می دانید آشپزخانه های شیک ومدرن از جذابیت خاصی برخوردارهستند. نحوه چیدمان وسایل, تناسب و هماهنگی رنگ های موجود در آشپزخانه, استفاده از مدل کابینت های زیبا و … از جمله فاکتورهای مورد توجه در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های مدرن است.

 انتخاب مناسب طرح و رنگ کابینت، کانترآشپزخانه و نورپردازی عالی از تصمیمات مهم طراحی و دکوراسیون آشپزخانه های مدرن به شمار می آید. کانتر آشپزخانه از قسمتهای مهم فضای داخلی آشپزخانه بدلیل کاربرد بالا می باشد و لذا باید زیبا و مستحکم باشد. سنگ از مقاوم ترین مصالح موجود برای دکوراسیون داخلی است که علاوه بر زیبایی، دوام آن نیز بر ارزشش می افزاید. تنوع رنگ و طرح انواع مختلف متریال های صفحه کابینت آشپزخانه با هر نوع سبکی از دکوراسیون آشپزخانه امکان پذیر می باشد.

 

ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

اجرای کورین و کوارتز بهترین انتخاب برای سنگ کابینت آشپزخانه های مدرن وشیک می باشد. زیرا صفحه کابینت کورین و کوارتز در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد. کورین بهترین سنگ  از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

درست است که فضای آشپزخانه پر از وسایل مختلف و مدرن برای آشپزی و پخت و پز است ولی می توان با استفاده از برخی وسایل ساده آن را به گونه ای دکوراسیون کرد که برای منظم نگه داشتنش هم تلاش بیشتری داشته باشیم . با توجه به نزدیکی آشپزخانه های مدرن با فضای نشیمن در آپارتمان ها، توجه به طراحی کانتر و پیشخوان آشپزخانه از جمله نکاتی است که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و افزایش دید بصری فضای خانه خواهد داشت.

آشپزخانه ها از جمله فضاهایی در دکوراسیون منزل هستند که حتی اگر کوچک باشند، خوشبختانه با ترفند های دکوراسیون و وسایل متنوعی که امروزه براحتی در بازار در دسترس مردم قرار می گیرد، می توان آن ها را به راحتی مجهز کرد و با کمبود فضا مواجه نشد. از طرف دیگر به یاد داشته باشید که افزایش دید بصری آشپزخانه ها و بزرگتر نشان دادن آنها نیز موضوع مهمی است. به همین منظور در این مطلب شما را با ترفندهای دکوراسیونی برای آشپزخانه های شیک و مدرن آشنا کرده ایم.

 

دکوراسیون آشپزخانه در طراحی خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا دکوراسیون درست و مناسب آشپزخانه می تواند تاثیر مثبتی برروی افراد ساکن خانه داشته باشد. شما نیز می توانید با اجرای ترفند های ماندگار و اصولی، آشپزخانه هایی مدرن و شیک داشته باشید.

 

کانتر آشپزخانه کوارتز

 

کانتر کوارتز از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

صفحات کابینت کوارتز نسبتا جدید هستند، اما مردم آنها را به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و عالی مانند تنوع رنگ و زیبایی ظاهر - ضد خط وخش - ثبات رنگ - مقاوم در برابر شکستن و ترک خوردگی و دوام بالا می شناسند. اجرای سنگ کوارتز برای کانترآشپزخانه مناسب ترین گزینه است. زیرا صفحات کوارتز دارای خواص فیزیکی و شیمیایی متمایزی هستند. این محصول با بالاترین کیفیت ممکن از لحاظ تکنولوژی و مکانیکی ساخته شده است، میزان جذب رطوبت آن نزدیک به صفر است و مقاومت بالایی در برابر لک، خش و ضربه دارد. ظاهر کانترتاپ کوارتز مهندسی شده، بسیار لوکس و اصیل است و طیف گستردگی رنگ آن از ویژگی های منحصربه فرد کوارتز می باشد.

 

نورپردازی آشپزخانه

 

ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

آشپزخانه‌ها قلب یک‌خانه به‌حساب می‌آیند که علاوه بر پخت‌وپز می‌توانند برای فعالیت‌های مختلفی مورداستفاده قرار بگیرند. امروزه بیشتر افراد زمان زیادی را برای آشپزی، صرف غذا، گفت و گوی دوستانه، تفریح و ... در آشپزخانه می گذرانند و به همین دلیل است که روشنایی و نورپردازی آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

یک چراغ آویزان زیبا در آشپزخانه می تواند نور کلی آشپزخانه را به خوبی تامین کند، اما باعث می شود که هنگام کار کردن در سایه خود قراربگیرید و نتوانید از آشپزی لذت کافی را ببرید. پس بهتر است آشپزخانه‌ها حسابی پرنور باشند تا هم زیبایی رنگ کابینت‌ها بیشتر به چشم بیاید و هم حاصل دست بانوی خانه بیشتر بدرخشد. پس درهنگام طراحی آشپزخانه مطمئن شوید که نورپردازی آن مناسب و کافی است. فراموش نکنید درست در قسمت بالای هر کدام از فضاهای اصلی کارتان در آشپزخانه مانند بالای گاز، بالای کانتر و حتی بالای سینک ظرفشویی باید نور مستقیم داشته باشید. همانطور که در تصویر بالا می بینید تابش نور کافی به داخل آشپزخانه و رنگ سفید کانتر آشپزخانه، فضا را بسیار دلنشین و دلباز کرده است.

 

اجاق گاز روکابینتی

 

گاز رومیزی ازترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

اجاق گاز روکابینتی باید در بین کابینت ها به گونه ای قرار بگیرد که در دو طرف آن، کابینت کافی در نظر گرفته شود تا بتوان از کانتر روی کابینت آشپزخانه به عنوان میز کار استفاده کرد. سرعت، ایمنی و زیبایی از دلایل اصلی محبوبیت اجاق گاز روکابینتی می باشد. از آنجا که این مدل گاز ها گرمای زیادی را تولید نمی کنند به همین دلیل در زمان آشپزی و استفاده از گاز، سطوح اطراف کانترآشپزخانه داغ نمی شوند و قابل لمس می باشند. علاوه بر این، از آنجا این مدل گازها به هود بزرگ نیاز ندارند ، فضای کم تری در آشپزخانه اشغال شده و دست طراح برای پیاده کردن ایده های خلاقانه بازتر است.
طراحان در هنگام دکوراسیون آشپزخانه یک مثلث کار را فرض می کنند که سه راس این مثلث، سه عنصر اصلی آشپزخانه یعنی اجاق گاز، یخچال و سینک طرفشویی می باشد. محل قرارگیری اجاق گاز رو کابینتی در یکی از این سه راس مثلث باید به گونه ای باشد که در نزدیکی پنجره و در معرض وزش باد قرار نگیرد زیرا ممکن است که وزش باد باعث خاموش شدن شعله گاز شده و خطرات ناشی از نشت گاز را در فضا خواهد داشت. همچنین از آنجا که اصولا پنجره ها دارای پرده هستند ، قرارگیری اجاق گاز روکابینتی در کنار پنجره و پرده می تواند موجب آتش سوزی گردد .

 

جزیره به جای میز غذاخوری

 

جزیره آشپزخانه از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

یکی از طراحی های مدرن و جالب توجه که به تدریج در حال رایج شدن می باشد، طراحی آشپزخانه های جزیره ای و ایجاد فضایی چند عملکردی به خصوص در خانه هایی با متراژ های کمتر است. اپن جزیره یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه محسوب می شود. اینکه آیا شما آشپزخانه ای کوچک و یا بزرگ دارید مهم نیست، بلکه نکته این جاست که  جزیره ای حتی کوچک با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی آشپزخانه می تواند کنتراست زیبایی در آشپزخانه ی شما به وجود آورد.

امروزه آشپزخانه‌ها در مقایسه با گذشته فضای کمتری از خانه را اشغال می‌کنند که البته با وجود پیشرفت طراحی‌ها از کارآیی کابینت‌ها و فضاسازی آنها چیزی کم نشده فقط این روزها دیگر آشپزخانه‌ها آن‌قدر بزرگ نیستند که بتوانند همه اعضای خانواده را با هم در خودشان جای دهند. بنابراین طراحان دیگر مایل نیستند تا یک میزغذاخوری را در آشپزخانه قرار دهند زیرا آنها معتقدند که میز غذاخوری با دکوراسیون مدرن آشپزخانه تناسبی ندارد.

 

طراحی کابینت آشپزخانه تا سقف

 

کابینت های تا سقف از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

کابینت آشپزخانه مهم ترین عنصری است که از نظر بصری و کارکردی نقش مهمی را در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایفا می کند. فراموش نکنید که کابینت ها منحصرا اجزایی برای قرار دادن وسایل آشپزخانه به شمار نمی آیند، بلکه شما باید به جزییات دیزاین کابینت ها نیز دقت کنید تا بتوانید دکوراسیونی متفاوت و ایده آل را در فضای آشپزخانه خود به وجود آورید. کابینت‌های امروزی همه بلند بوده و نزدیک به سقف هستند. اگر سقف آشپزخانه شما بلند است و شما نگران این هستید که نمی توانید از کابینت های بالا به خوبی استفاده کنید، می توانید قسمت بالا کابینت ها را به صورت ویترین شیشه ای طراحی کنید. و اگر دوست نداشتید که کابینت ها خانه تان تا بالای سقف باشد، هرگز به این فکر نکنید که می توانید قابلمه های اضافی و وسایل برقی را در بالای آنها قرار دهید، چراکه اشتباه خیلی بزرگی است.

 

صفحات کابینت کوارتز نسبتا جدید هستند و دارای ویژگی های منحصر به فرد و عالی مانند تنوع رنگ و زیبایی ظاهر - ضد خط وخش - ثبات رنگ - مقاوم در برابر شکستن و ترک خوردگی و دوام بالا می باشند. امروزه بیشتر افراد زمان زیادی را برای آشپزی، صرف غذا، گفت و گوی دوستانه، تفریح و ... در آشپزخانه می گذرانند و به همین دلیل است که روشنایی و نورپردازی آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. سرعت، ایمنی و زیبایی از دلایل اصلی محبوبیت اجاق گاز روکابینتی می باشد. طراحان دیگر مایل نیستند تا یک میزغذاخوری را در آشپزخانه قرار دهند زیرا آنها معتقدند که میز غذاخوری با دکوراسیون مدرن آشپزخانه تناسبی ندارد.

 

استفاده از لامپ هایLED

 

لامپ های ال ای دی از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

انتخاب مناسب صفحات کابینت و کانتر آشپزخانه و نورپردازی مناسب از تصمیمات مهم و بزرگ در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می باشد. نورپردازی یکی از گزینه های فوق العاده مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. منظور از نورپردازی آشپزخانه ای جزیره ای، صرفا استفاده از لوسترها و چراغ های خیلی گرانقیمت و فانتزی نیست بلکه منظور، بکارگیری یک نورپردازی صحیح و مناسب در آشپزخانه است که با طراحی داخلی آشپزخانه هماهنگ باشد و به زیبایی و وقار آشپزخانه بیافزاید. نورپردازی آشپزخانه شامل نورپردازی سقف, کابینت و اپن آشپزخانه است که با رعایت نکات مهم و کلیدی می توانید نورپردازی آشپزخانه را به زیباترین شکل اجرا کنید. طراحان برای اجرای نورپردازی مناسب و اصولی آشپزخانه در درجه ی اول از نور طبیعی و در درجه دوم از نور های مصنوعی استفاده می کنند.

LED  ها یا دیودهای نورافكن، منابع نوری هستند كه انرژی زیادی مصرف نمی‌كنند، دوام زیادی دارند، و دارای انعطاف‌پذیری زیادی برای پروژه طراحی شما هستند. لامپ های LED   برای نورپردازی در زیر سقف و کابینت ها مناسب هستند. این لامپ نسبت به لامپ های فلورسنت و هالوژن ها دوام و عمر طولانی تری دارند.

 

استفاده از المان های سفید آشپزخانه

 

ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

آشپزخانه های سفید فضای بسیار مناسبی را برای استفاده از عناصر رنگارنگ و ایجاد تضاد در دکوراسیون فراهم می کنند. شکی نیست که یک آشپزخانه مدرن یا کلاسیک با کابینت های سفید به حد کافی زیبا و شکیل است و نیازی به اضافه کردن رنگ های دیگر ندارد اما بعضی از افراد ترجیح می دهند تا از رنگ های دیگر مانند آبی، نارنجی، سبز، زرد و … برای جذابیت بیشتر استفاده کنند. رنگ سفید مناسب ترین رنگ برای انواع دکوراسیون می باشد، رنگی که هرگز قدیمی نمی شود و جایگاه خود را از دست نخواهد داد.

بهتر است بدانید که رنگ سفید یکی از مناسب ترین رنگ ها برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های بزرگ و کوچک می باشد زیرا این رنگ زیبا در عین سادگی باعث ایجاد حس پاکی و نشاط در فضای آشپزخانه می شود. پس سعی کنید از کفپوش، بک اسپلش، کاشی و دیگر المان های سفید در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.

 

طراحی تمیز و مرتب آشپزخانه

 

طراحی کابینت ها و جزیره  به صورت افقی از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

داشتن آشپزخانه رویایی با طراحی تمیز و منظم، ایده آل هر خانم خانه داری است. شما به روش های مختلفی می توانید آشپزخانه خود را دکورکنید تا علاوه بر اینکه آشپزخانه شما رویایی باشد، از نظر سبک و کارکرد نیز به بهترین شکل استفاده شود. به تصویر آشپزخانه بالا دقت کنید، کابینت ها و جزیره آشپزخانه در یک راستا قرار دارند. این یک نمونه زیبا از یک آشپزخانه مدرن با طراحی تمیز می باشد.

 کانتر بزرگ جزیره در دکوراسیون آشپزخانه فضای خوبی را در اختیار شما قرار می دهد تا علاوه بر اینکه بتوانید صندلی بار با تعداد بیشتری داشته باشید، فضای کار هم برای انجام امور آشپزی و غیره بیشتر می شود. فراموش نکنید که سطح کانترجزیره آشپزخانه با ابعاد بزرگ و با رنگ روشن تاثیر فیزیکی بر دکوراسیون آشپزخانه می گذارد به این معنی که حتی اگر روی آن وسایل مختلفی قرار داشته باشد، فضا را مرتب نشان می دهد.

 

استفاده از ظروف با پولیش نقره در دکوراسیون آشپزخانه

 

استفاده از ظروف سیلور و یا نقره از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

این روزها که چیدمان منزل و دکوراسیون آشپزخانه  به صورت تخصصی تر انجام می شود بسیاری از افراد و متخصصین از معجزه و تاثیر اعجاب انگیز رنگ طلایی و نقره ای برای ایجاد فضایی لاکچری و لوکس استفاده می کنند . بهتر است بدانید که رنگ نقره ای انرژی زیادی را به بیننده انتقال می کند و تاثیرات مثبت زیادی بر بدن و سلامت آن دارد. ظروف نقره به دلیل درخشندگی و تشعشع خود نقش زیادی بر زیبایی و شکوه آشپزخانه شما دارد. شما نیز می‌توانید همانند تصویر بالا از زیبایی و ظرافت چشمگیر ظروف نقره در دکوراسیون آشپزخانه خود بهره برید.

 

کفپوش چوبی

 

کفپوش چوبی از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

کفپوش چوبی آشپزخانه زیبایی غنی و خیره کننده ای را به فضای آشپزخانه شما می دهد. متریال چوب یک ماده ی طبیعی در یک طیف گسترده ای از سبک ها و رنگ است که می تواند یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های سنتی و مدرن می باشد و با هر نوع سبکی سازگار است. اگر شما عاشق زیبایی های طبیعی هستید و قصد استفاده از یک متریال طبیعی برای کفپوش و کانتر آشپزخانه خود دارید، بهترین و مناسب ترین گزینه چوب می باشد. صفحات چوبی زیبایی و گرما دارند و استرس را از ما دور می کنند. متریال چوب کاملا بادوام است و به ما دهها سال خدمات ارائه می دهد.

 

استفاده از سینک های بزرگ ظرفشویی

 

سینک ظرفشویی یک لگنه از ترفند های دکوراسیون آشپزخانه

 

سینک ظرفشویی یکی از وسایل ضروری در آشپزخانه به شمار می رود که بدون حضور آن نمی توان در آشپزخانه کاری انجام داد. این فاکتور مهم نه تنها باعث زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می شود بلکه از ضروریات آشپزخانه محسوب می شود. وقتی در مورد سینک ظرف شویی صحبت می کنیم، عملکرد و کارایی از مهم ترین ویژگی آن به حساب می آید. در آشپزخانه بالا، طراح از سینک یک لگنه با شیر آلات بلند استفاده کرده است. استفاده از سینک های یک لگنه، فضای لازم را برای شستن ظرف ها و قرارگیری ظروف و ماهی تابه های بزرگ را فراهم کرده و از طرفی طراحی بسیار شیک و زیبایی نیز دارند.

 

لامپ های LED   برای نورپردازی در زیر سقف و کابینت ها مناسب هستند. رنگ سفید مناسب ترین رنگ برای انواع دکوراسیون می باشد، رنگی که هرگز قدیمی نمی شود و جایگاه خود را از دست نخواهد داد. بسیاری از افراد و طراحان از معجزه و تاثیر اعجاب انگیز رنگ طلایی و نقره ای برای ایجاد فضایی لاکچری و لوکس استفاده می کنند . عملکرد و کارایی سینک ظرفشویی از نکات مهم آن به شمار می آید.

 

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا