مقایسه کانترتاپ کوارتز و گرانیت

هنگامیکه به کانترتاپ آشپزخانه جدید فکر می کنید باید نوع و سبک تاپس کانترتاپ را در نظر داشته باشید. آیا انتخاب شما سنگ گرانیت محبوب و مرسوم است و یا کوارتز بادوام و شیک ؟ اگر سختگیر و نکته بین باشید انتخاب سختی خواهید داشت. به همین منظور ما در اینجا دو سنگ کوارتز و گرانیت را با هم مقایسه می کنیم و مزایا و معایب هر کدام را بیان می کنیم.  سپس شما می توانید با توجه به اولویتها و ویژگیهای مد نظر خود، سنگ کوارتز یا گرانیت را برای کانترتاپ آشپزخانه خود انتخاب کنید.

سنگ کوارتز

کانترتاپ کوارتز

کانترتاپ کوارتز مدرن، شیک و فوق العاده همه کاره است و براحتی زیبایی و دوام را به آشپزخانه شما می آورد. زمانیکه کوارتز را به عنوان تاپس کانترتاپ انتخاب می کنید آشپزخانه شکل لوکس به خود می گیرد ولی عجله نکنید و قبل از انتخاب به مزایا و معایب آن نیز دقت کنید.

مزیت صفحه کوارتز

همانطور که قبلا ذکر شد، کوارتز یک محصول مهندسی است که در کارخانه ها تولید می شود و در نوع خود منحصر به فرد و بی نظیر است و در مقایسه با سنگ طبیعی گرانیت در طیف گسترده ای از رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد. همچنین کوارتز ضد آب است و انتخاب خوبی برای صفحه کابینت آشپزخانه، کانترتاپ آشپزخانه و کابینت روشویی می باشد.

عیب صفحه کوارتز

صفحات کوارتز به صورت ورقه ای و در سایز های خاصی تولید می شوند. اگر عرض کانترتاپ آشپزخانه شما زیاد باشد، باید چند ورقه از صفحات کوارتز در کنار هم قرار بگیرند. درز بین صفحات تا حدودی دیده می شود ولی در صفحات کوارتز تیره نسبت صفحات روشن دید کمتری دارد.

سنگ کوارتز

مزیت صفحه کوارتز

نگران باقی ماندن لکه بر روی کانترتاپ نباشید و آزادانه از شراب، آب میوه ، قهوه و روغن استفاده کنید. در هنگام تولید صفحات کوارتز، کوارتز با رزین ترکیب میشود. رزین تمام کریستال ها را به هم می چسباند به گونه ای که هیچ فضای خالی حتی یک نقطه بر روی صفحات کوارتز باقی نمی ماند. این ویژگی مانع رشد باکتریها شده و کاملا بهداشتی است و مناسب کانترتاپ آشپزخانه و کابینت روشویی می باشد.

عیب صفحه کوارتز

مراقب ظروف خیلی داغ باشید. صفحه کابینت کوارتز بر خلاف سنگ های طبیعی مانند گرانیت در برابر حرارت خیلی بالا چندان مقاوم نیست. هرگز ظروف خیلی داغ را به طور مستقیم بر روی کانترتاپ کوارتز قرار ندهید زیرا ممکن است که به آن آسیب بزند. تغییر ناگهانی دما منجر به خرابی و حتی خرد شدن سنگ می شود.

کانترتاپ کوارتز

مزیت صفحه کوارتز

صفحات کوارتز بدلیل اینکه هیچ ترک و درزی ندارند کاملا آنتی باکتریال هستند و باکتری ها و ویروس ها نمی توانند بر روی آنها رشد کنند. به همین دلیل است که اجرای صفحات کوارتز بر روی کانترتاپ توصیه می شود. برای تمیز کردن کانترتاپ کافیست که روی تاپس را پاک کنید و مطمئن باشید که از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد.

عیب صفحه کوارتز

اگر نور خورشید به طور مستقیم بر روی کانترتاپ بتابد، در طولانی مدت ممکن است که صفحات کوارتز تغییر رنگ بدهند. به یاد داشته باشید که صفحات کابینت کوارتز روشن مانند سبز، صورتی، بنفش و رنگ های خنثی در برابر نور مستقیم خورشید به مرور زمان تغییر رنگ خواهند داد.

کانترتاپ کوارتز

مزیت صفحه کوارتز

صفحات کوارتز همانند رقیب خود، سنگ طبیعی گرانیت دوام بالایی دارند. اگرچه صفحات کوارتز مانند الماس بسیار سخت هستند اما به این معنا نیست که اصلا خراب نمی شوند. اگر روزانه ازکانترتاپ کوارتز استفاده کنید و در مقابل از آنها مراقبت نکنید ممکن است به مرور زمان آسیب بینند.

عیب صفحه کوارتز

صفحات کوارتز قیمت نسبتا بالایی دارند ولی از آنجا که کوارتز متریالی است که تولید می شود قیمت آن قابل تنظیم می باشد. با وجود این توصیه می شود که در انتخاب آن برای کانترتاپ آشپزخانه دقت بیشتری داشته باشید.

کانترتاپ گرانیت

کانترتاپ گرانیت

معمولا کانترتاپ با تاپس سنگ های طبیعی بخصوص گرانیت در بین مردم محبوبیت بیشتری دارند. اما قبل از خرید مطمئن شوید که درست ترین و مناسب ترین متریال را انتخاب کرده اید. در مورد گرانیت همه چیز را بدانید و مطمئن شوید که می تواند تمام خواسته و نیاز های شما را بر آورده می کند.

کانترتاپ گرانیت

مزیت گرانیت 

گرانیت سنگی است که به طور طبیعی درست شده است. اگر بدنبال یک متریال طبیعی برای کانترتاپ آشپزخانه خود هستید، گرانیت بهترین انتخاب می باشد. و چه زیباست که یک متریال با طرح و رنگ کاملا طبیعی را بر روی تاپس کانترتاپ نصب کنید.

عیب گرانیت 

گرانیت بسیار، بسیار سنگین است و به همین دلیل آن را به سختی می توان نصب کرد، همچنین گرانیت مانند کوارتز انعطاف پذیر نیست و به همین دلیل فرایند نصب آن بسیار گران است.

کانترتاپ گرانیت

مزیت گرانیت 

گرانیت همانند کوارتز بسیار با دوام است. اگر از گرانیت به خوبی مراقبت شود عمر بسیار طولانی دارد و خیلی دیر خراب می شود. از ویژگی های خاص کانترتاپ گرانیت این است که شما می توانید با آرامش خاطر بر روی آن برش بزنید زیرا اصلا به کانترتاپ آسیبی وارد نمی شود. همچنین کانترتاپ گرانیت بر خلاف کوارتز در برابر حرارت خیلی بالا مقاوم است و ظروف بسیار داغ آن را نمی سوزاند.

عیب گرانیت 

گرانیت بدلیل اینکه کاملا طبیعی درست شده ، سطح یکنواخت ندارد و چون در طول زمان و به طور کاملا طبیعی درست شده است است شما هرگز نمی توانید دو تکه سنگ گرانیت مثل هم را پیدا کنید.

کانترتاپ گرانیت

مزیت گرانیت 

اگرچه ما ظاهر غیر یکنواخت گرانیت را جزو عیب های گرانیت نام برده ایم ولی همین ظاهر غیر یکنواخت آن طرفداران زیادی دارند. مطمئنا شما نیز عاشق چگونگی تکامل و ویژگی های منحصر به فرد گرانیت خواهید شد. کانترتاپ گرانیت به خاطر طراحی بی نظیر خود جلوه ی زیبایی به آشپزخانه خواهد داد.

عیب گرانیت 

گرانیت بعد از یک مدت طولانی آسیب می بیند و می تواند مکانی برای رشد باکتری ها و ویروس ها باشد. اما تا زمانی که سطوح مهر و موم را نگه دارید، نباید نگران تمام میکروب ها یا ترس از لکه ها باشید.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( کوارتز و کورین) و در زمینه ی کانتر تاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی و کابینت آشپزخانه فعالیت دارد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا