با این جزیره های بی نظیر، آشپزخانه ای دوست داشتنی داشته باشید

امروزه از آشپزخانه ها تنها برای پخت و پز استفاده نمی شود، بلکه مکانی است که افراد خانواده وعده های غذایی خود را به تنهایی، با خانواده و یا با دوستانشان در پشت کانتر جزیره میل می کنند. در هنگام صرف غذا بچه ها با والدین خود در مورد کارهایی که در طول روز انجام داده اند و یا می خواهند انجام بدهند، صحبت می کنند و حتی بر روی صندلی زیر کانتر جزیره می نشینند و تکالیف خود را انجام می دهند. زمانیکه مادر و یا همسر شما در حال آشپزی است، ممکن است مقداری از وقت خود را در کنار او صرف کنید. صرفا نه برای کمک، بلکه می توانید در نزدیکی او پشت کانترآشپزخانه بنشینید و عشق و قدردانی خود را به او ابراز کنید. به همین دلیل داشتن یک جزیره زیبا با طراحی بی نظیر در نظر همه ایده آل به نظر می رسد و می تواند فضای آشپزخانه را بسیار دوست داشتنی و گرم نشان دهد.

 

جزیره های بی نظیر آشپزخانه

 

مهم نیست آشپزخانه ی شما کوچک و یا بزرگ باشد، بلکه نکته این جاست که داشتن یک جزیره زیبا با یک رنگ متضاد با کابینت ها و یا تم اصلی آشپزخانه می تواند کنتراست سحر انگیزی در آشپزخانه ی شما ایجاد کند. وجود جزیره، سبک و عملکرد آشپزخانه را به کلی تغییر داده و می تواند آرامش را در کنار دسترسی آسان برای شما فراهم کند و آشپزخانه را به فضایی دوست داشتنی و رویایی تبدیل کند.

متریال معمول مورد استفاده برای کانتر آشپزخانه جزیره ای،کورین یا کوارتز و یا مصنوعات چوب است. کورین بهترین سنگ از لحاظ زیبایی و استحکام می باشد. مقاومت خش ناپذیری بالا و آنتی باکتریال بودن آنها از ویژگیهای منحصر به فرد سنگ کورین است.

 

اجرای کورین و کوارتز بهترین انتخاب برای سنگ کابینت جزیره های مدرن و شیک می باشد. زیرا صفحه کابینت کورین و کوارتز در برابر رطوبت سینک مقاوم بوده و عمر طولانی دارد.

 

با ایلکا همراه شوید و از این جزیره های بی نظیر و دوست داشتنی ایده بگیرید و لذت ببرید.

 

جزیره های بی نظیر آشپزخانه

 

طراحی این جزیره در این آشپزخانه سیاه و سفید بسیار چشمگیر است. نحوه طراحی کابینت ها و جزیره نشان دهنده سبک مدرن در دکوراسیون این آشپزخانه زیبا می باشد. شلف های باز در بین کابینت ها به این آشپزخانه مدرن نمایی جذاب و شیک بخشیده است. قفسه های باز نه تنها زیبایی را با خود به آشپزخانه می آورند بلکه از نظر عملکرد نیز بسیار کاربردی خواهند بود.  

کابینت های بدون قاب و ساده از از دیگر المان های آشپزخانه های مدرن محسوب می شود. این نوع کابینت ها که در آشپزخانه های مدرن دیده می شوند، تقریبا نوع پیشرفته و تکامل یافته ی دیگر سبک های طراحی مانند سنتی می باشند. فراموش نکنید کابینت ها ستون اصلی آشپزخانه مدرن هستند و اندازه و طرح ها پیکربندی کابینت ها را تشکیل می دهند. در طراحی کابینت های مدرن علاوه بر رعایت این اصول، به یکپارچگی درب ها و قرارگیری آن ها در یک قاب مشخص نیز تاکید می شود. به این صورت که زمانیکه درب ها ی کابینت بسته است مرزی بین کابینت ها به چشم نمی خورد و فقط خط باریکی بین پنل های افقی درب هاست که ابعاد کار را نشان می دهد.

 

جزیره های بی نظیر آشپزخانه

 

طراحی این جزیره زیبا در عین سادگی بسیار زیبا، متفاوت و کاربردی می باشد. طراحی جزیره به گونه ای است که می تواند مکانی مناسب برای دورهمی های دوستانه و گپ و گفت های خانوادگی باشد. رنگ سفید به عنوان تم اصلی در دکوراسیون آشپزخانه مورد استفاده قرار گرفته است. رنگ سفید، از جمله رنگ هایی است که نسبت به سایر رنگ ها بیشتر مورد توجه طراحان و ایده پردازان دکوراسیون قرار می گیرد. این رنگ به علت روشنایی ذاتی که در خود دارد، در عین سادگی باعث دلباز شدن فضای آشپزخانه نیز می شود. طراح برای زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه از تضاد و کنتراست ظروف و لوازم تزیینی سیاه و سفید در کنار هم بهره برده است.

 

جزیره های بی نظیر آشپزخانه

 

طراحی جزیره بالا منحصربه فرد است و انتخابی مناسب برای آشپزخانه های طویل می باشد. ترکیب کابینت ها و کانتر سفید جزیره با کفپوش خاکستری، جذاب و آرامبخش است. طراح از دو آویز متفاوت برای نورپردازی بالای جزیره استفاده کرده است. همانطور که بارها در مقالات پیشین بیان کردیم نورپردازی بالای جزیره بسیار مهم است و جدا از نوردازی کل آشپزخانه می باشد.

بهتر است بدانید رنگ خاکستری تن های مختلفی دارد که از تناژ تیره تا روشن درجه بندی می شود. هر کدام از این تن ها تاثیر متفاوتی بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می گذارند. بهتر است در آشپزخانه خود از تن های متضاد رنگ خاکستری و یا تن های هماهنگ آن استفاده کنید. اگرچه استفاده از رنگ های متضاد در دکوراسیون آشپزخانه، انرژی زیادی را به فضای اشپزخانه وارد می کند ولی در مقابل رنگ های هماهنگ، فضای آشپزخانه را محیطی سرشار از آرامش و نشاط نشان می دهند. به یاد داشته باشید که رنگ خاکستری روشن برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر است زیرا فضا را دلباز و روشن می کند اما بهتر است برای اینکه فضای آشپزخانه یکنواخت و کسل کننده نباشد از تن های تیره نیز در بعضی از قسمت های آشپزخانه نیز استفاده کنید.

 

جزیره های بی نظیر آشپزخانه

 

طراحی جزیره بالا به گونه ای است که به آشپزخانه حالتی یو شکل داده است. جذابیت کنتراست و تضاد بین کابینت های چوبی تیره با کانتر و جزیره سفید آشپزخانه چشمگیر و خیره کننده می باشد. از ویژگی های مثبت آشپزخانه سفید این است که شما می توانید براحتی آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کنید و همچنان مدرن بودن فضای آشپزخانه خود را حفظ کنید. اگرچه رنگ سفید درخشان، پرنور، آرامش دهنده و نشان دهنده ی تمیزی و پاکی است ولی سردی و بی روحی را نیز به محیط القا می کند. به همین دلیل طراح این آشپزخانه سفید تلاش کرده است تا با قرار دادن کابینت های چوبی تیره و کفپوش خاکستری، رنگ و رویی تازه به آشپزخانه ببخشد و فضا را از حالت بی حالی خارج کند.

 

در طراحی کابینت های مدرن علاوه بر رعایت این اصول، به یکپارچگی درب ها و قرارگیری آن ها در یک قاب مشخص نیز تاکید می شود. طراحی جزیره باید به گونه بتواند مکانی مناسب برای دورهمی های دوستانه و گپ و گفت های خانوادگی باشد. اگرچه استفاده از رنگ های متضاد در دکوراسیون آشپزخانه، انرژی زیادی را به فضای آشپزخانه وارد می کند ولی در مقابل رنگ های هماهنگ، فضای آشپزخانه را محیطی سرشار از آرامش و نشاط نشان می دهند.

 

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا