اصول مهم در طراحی یک دفتر کار خانگی مرتب و کارآمد

کار در خانه اجازه می دهد تا مردم از یک زندگی راحت لذت ببرند و دیگر وقت خود را برای رفت و آمد هدر ندهند اما درمقابل با مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد روبرو خواهند شد. غالباً، کار کردن در خانه می تواند تهدیدی برای بهره وری باشد و انجام کارهایی که به تمرکز بالایی نیاز دارد را دشوار می سازد. یکی از روش های اصلی تبدیل ارتباط از راه دور به یک راه حل کارآمد ، طراحی یک فضای کار خانگی است که با نیازهای افراد متناسب باشد.

در دنیای پیشرفته امروز داشتن یک دفتر کار خانگی مرتب، یکی از ملزومات افرادی است که کارهای خود را در خانه انجام می دهند. طراحی یک فضای مناسب حتی یک زیرپله کوچک و دنج می تواند یک محیط کار مؤثر را برای شما فراهم کند. بزرگی و کوچکی دفتر کار خانگی فرقی نمی کند بلکه مهم این است فضای کار باید کاربردی و در عین حال الهام بخش باشد. فراموش نکنید اگرچه دست شما در دکوراسیون و طراحی دفتر خانگی به سلیقه خودتان باز است ولی طراحی آن باید به گونه ای باشد که هویت متمایز خود را از دست ندهد. به این معنا که دکوراسیون یک دفتر کار خانگی از دیگر فضاهای خانه جدا می باشد.

 

طراحی دفتر کار خانگی

 

طراحی و اجرای کورین نشان دهنده ی یک فرصت طلایی برای طراحان و دکوراتورهای اداری در تحقق بخشیدن به دکوراسیون و طراحی اداری با سبک های منحصر به فرد، شیک و رویایی می باشد. متریال کورین دوام، زیبایی و ظرافت را به ایده های شما ارائه می دهد و شما می توانید با اعتماد کامل از انتخاب آن ها در طراحی اتاق کار اداری کوچک و بزرگ لذت ببرید. کورین متریالی است که بر روی سطوحی نظیر صفحه کابینت، کانترآشپزخانه، مبلمان، میز کار و ... استفاده می شود. تنوع طرح و رنگ یکی از مهم ترین ویژگیهای این متریال است. از طرفی شبیه MDF های گلس است و از طرف دیگر شبیه سنگ مرمر و ضعف های MDF و سنگ مرمر را ندارد. سنگ مصنوعی کورین قابلیت ضد لک دارد و یکپارچه بودن صفحات آن باعث می شود تا کل کار بدون درز انجام گیرد.

معمولا افراد در دفترهای کار خانگی پروژه های سنگین تا کارهای سبک حساب و کتاب انجام می دهند، لذا افراد باید نکات مهمی را در طراحی آن در نظر بگیرند. در ادامه مطلب بیشتر در مورد نکات کلیدی و مهم در دکوراسیون طراحی دفاتر کار خانگی صحبت خواهیم کرد. با ایلکا تا پایان همراه شوید.

 

نکات کلیدی و مهم یک دفتر کار خانگی مرتب و کارآمد

 

طراحی دفتر کار خانگی

 

*فضای جداگانه

 

نکته اصلی این است که فضای کار خود را از دیگر فضاهای خانه جدا کنید. مهم نیست که چطور این کار را انجام می دهید ولی انجام آن الزامیست. بهترین کار این است که یک اتاق جدا برای این کار در نظر بگیرید و اگر امکانپذیر نیست، حداقل یک فضای جداگانه و دور از هیاهو خانه برای دفتر کار خود انتخاب کنید. زیرا شما برای انجام درست کارها به آرامش و تمرکز بالا نیاز دارید. پس باید فضا به گونه ای باشد که قدم گذاشتن در آن به شما و دیگران نشان دهد که هدف شما تجارت است.

 

*برخورداری از نور کافی

 

طراحی دفتر کار خانگی

 

کیفیت نور چه در دفاتر تجاری و چه در دفاتر کار خانگی از دیگر نکات مهمی است که باید رعایت شود. سعی کنید اتاق و یا فضایی را انتخاب کنید که امکان تابش نور طبیعی خورشید به داخل آن باشد. همچنین بهتر است میز کار خود را نیز در کنار پنجره قرار دهید زیرا داشتن نور کافی و دمای متعادل، فکر شما را بیدار و فعال نگه داشته و بهره وری کار شما را افزایش می دهد. با این همه اگر در معرض نور شدید خورشید و مستقیم هستید، لازم است پرده های مناسبی تهیه کرده و میزان نور را کنترل کنید. روشنایی ضعیف موجب کاهش دید، خستگی چشم‌ها و در مقابل روشنایی بیش از اندازه نیز به سردرد و آزار چشم‌ها منجر می‌شود.

حال اگر دفتر کار شما پنجره نداشت، نورپردازی موضعی می تواند بهترین انتخاب باشد. ساده‌ترین منابع نور موضعی برای یک دفتر کار خانگی، چراغ‌های قابل تنظیم با تابش ملایم هستند که اغلب برای مطالعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نور این چراغ‌ها باید به گونه ای باشد که به سطح زیر دست شما بتابد و بازتاب آن چشم شما را اذیت نکند. اگر در دفتر کار خانگی خود قسمت‌های مختلفی نظیر یک میز طراحی، یک میز مطالعه و یک کتابخانه دارید، بهتر است برای هر یک به طور جداگانه یک منبع نور موضعی در نظر بگیرید.

 

این مطلب را از دست ندهید: طراحی دکوراسیون اداری مدرن و جدید

 

 

*استفاده از ابزارها و فناوری های جدید

 

طراحی دفتر کار خانگی

 

سعی کنید ابزارهایی که بیشتر در دفتر کار با آن در تماس هستید را بر روی میز و در دسترس خود قرار دهید. این وسایل شامل قلم، خودکار، دفترچه یادداشت، تقویم و... می شود. اگر شما برای انجام کارهای خود لازم است کتابهایی را مطالعه کرده و از آنها کمک بگیرید، داشتن یک کتابخانه کوچک و زیبا ضروری است. به این ترتیب دیگر میز کار شما خیلی شلوغ و نامرتب نمی شود و دسترسی به کتابها نیز برای شما آسان می شود. بهتر است برای بهره وری بیشتر مودم، کامپیوتر، کابل‌ها و اقلام وابسته به تکنولوژی را به روز کنید. همچنین اسناد و مدارک مهم کاری خود را در کشو یا جعبه های مخفی قرار دهید و از سبدهای مناسب جذاب و قابل حمل برای ذخیره سازی استفاده کنید.

 

*استفاده از گیاهان طبیعی

 

طراحی دفتر کار خانگی

 

استفاده از گیاهان طبیعی در دفتر کارتان رابطه‌ی مستقیمی با افزایش میزان بازدهی شما دارد. همچنین گیاهان باعث افزایش کیفیت هوای دفتر و کاهش باکتری‌های هوازی مضر می شوند. با قرار دادن گیاهان سبز و زیبا در دفتر کار خود می توانید زیبایی های انها را از نزدیک لمس کنید و فضایی آرامبخش داشته باشید.

به یاد داشته باشید اگرچه گیاهان و نور خورشید هریک به تنهایی بازدهی و تمرکز شما را بالا می برند، مسلما استفاده‌ی هردوی آنها با هم می‌تواند اثر هم‌افزایی داشته باشد.استفاده از اثر هم‌افزایی نور خورشید و گیاهان نه تنها باعث افزایش میزان بازدهی می‌شود بلکه کیفیت هوا و سیستم ایمنی بدن شما را نیز قوت می‌بخشد.

گروه تولیدی ایلکا در صنعت اجرای دکوراسیون با سنگ طبیعی (گرانیت) و مصنوعی( سنگ کوارتز و سنگ کورین) و در زمینه ی اجرای کورین، اجرای کوارتز، کانترتاپ آشپزخانه، کانترهای اداری، هتل ، بهداشتی وصفحه کابینت آشپزخانه فعالیت دارد. اگر قصد خرید دارید، می توانید با مشاورین خود در گروه تولیدی ایلکا در تماس باشید.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا