سینک روکار با سینک توکار چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

هنگام طراحی آشپزخانه بعد از تعیین نوع کابینت و کانتر آشپزخانه، انتخاب سینک ظرفشویی از موضوعاتی است که تصمیم را برای ما سخت می کند. سینک روکار یا سینک توکار، کدام بهتر و مناسب تر است؟ سینک روکار بسیار رایج و متداول است و عموم مردم کاملا با آن آشنا هستند ولی سینک توکار، نسلی جدید از سینک ظرفشویی است که به عنوان نماد طراحی مدرن شناخته می شود. در این مطلب از ایلکا با ما همراه شوید تا با سینک روکار و توکار، تفاوت ها و مزایا و معایب آنها بیشتر آشنا شوید.

 

 

سینک روکار چیست؟

 

سینک روکار از سینک های قدیمی و رایجی است که بر روی صفحه کابینت آشپزخانه نصب می شود و لبه های آن قابل دیدن است. انتهای سینک روکار به دیوار متصل می شود و نصب آن نسبت به سینک توکار آسان تر است. امروزه بیشتر سینک های روکار دو لگنه می باشند.

 

سینک توکار

 

سینک توکار چیست؟

 

سینک توکار نوعی مدرن از سینک ظرفشویی است که شما تنها کاسه سینک را می بینید و قسمت های دیگر در زیر صفحه کانترآشپزخانه مخفی می ماند. سینک توکار در ابعاد و طراحی مختلف تولید می شود ولی معمولا سینک های توکار از سینک روکار کوچکتر هستند. سینک کورین یکی از مدرن ترین سینک ظرفشویی محسوب می شود. این مدل سینک با تنوعی دلپذیر از رنگ و طرح مانع رشد کپک و میکروب می شود و به نوعی آنتی باکتریال می باشد.

 

سینک توکار

 

امروزه با وجود اهمیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه، شرکت ها با برندهای مختلف سینک هایی زیبا با طراحی های متفاوت و جذاب را به بازار ارائه می دهند که انتخاب را برای خریدار سخت می کند. خریدار دیگر تنها به دوام و کیفیت سینک توجه نمی کند بلکه انتخاب سینک روکار یا سینک توکار و طراحی آن نیز ذهن او را به خود مشغول می کند.

 

سینک روکار با سینک توکار چه تفاوت هایی با هم دارند؟

 

سینک های روکار و توکار از لحاظ ظاهر، نصب، نگهداری و کیفیت با هم متفاوت هستند که در ادامه مطلب بیشتر در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

 

سینک روکار

 

تفاوت سینک روکار و توکار از نظر زیبایی ظاهری

 

سینک های توکار از نظر ظاهری نسبت به سینک های روکار برتری دارند و با وجود تلاش بسیاری از شرکت ها در طراحی مختلف سینک روکار، سهم زیادی از زیبایی و ظرافت را به خود اختصاص داده اند ولی در مقابل سینک های روکار از نظر عملکرد در جایگاه بالاتری قرار دارند و کاربردی تر هستند.

امروزه سبک مدرن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار محبوب و پر طرفدار است و بیشتر طراحان سینک توکار را پیشنهاد می دهند. زیرا با نصب سینک توکار، سطح کانتر کابینت آشپزخانه همچنان صاف و یکنواخت است و بر زیبایی فضای آشپزخانه می افزاید.

از لحاظ تنوع مدل نیز سینک توکار برنده این مقایسه است. شما در هنگام خرید با انواع مدل های سینک توکار در اشکال مربع، دایره، مستطیل و … مواجه می شوید و هیچ محدودیتی در انتخاب ندارید و براحتی می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخابی عالی داشته باشید.

 

سینک توکار

 

تفاوت سینک روکار و توکار از نظر نگهداری

 

لبه های سینک های روکار مقداری از سطح کابینت را اشغال می کنند و مانع ریختن قطرات آب بر روی سطح کابینت می شوند و این خود یک امتیاز بزرگ برای افرادی محسوب می شود که بعد از شستشو در سینک، عادت و علاقه ای به خشک کردن قطرات باقی مانده در اطراف سینک را ندارند.

کابینت آشپزخانه از تجهیزاتی است که دکوراسیون اشپزخانه جایگاه ویژه ای دارد و هزینه تعمیر و تعویض آن بسیار بالا است، از این رو باید در حفظ و نگهداری از ان کوشا بود. اگرچه سینک توکار زیبایی و ظرافت بیشتری دارد ولی باید این نکته توجه داشته باشید که حتما بعد از شستشو اطراف سینک توکار را خشک کنید و از نفوذ رطوبت و آب با داخل کانتر و کابینت نشوید.

کانتر ام دی اف و چوبی با نفوذ آب به مرور زمان پوسته پوسته شده و باد می کنند و ظاهری زشت به کابینت اشپزخانه می دهند. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم برای سطح کانتر از متریال سنگ کوارتز و کورین استفاده کنید. زیرا کانتر کورین و کوارتز علاوه بر زیبایی و استحکام در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است.

 

در این رابطه بخوانید: کورین بهتر است یا کوارتز؟ تفاوت کورین و کوارتز

 

 

سینک توکار

 

تفاوت سینک روکار و توکار از نظر نصب

 

نصب سینک روکار و توکار کاملا با هم متفاوت است و با مقایسه آنها متوجه خواهید شد که نصب سینک روکار بسیار ساده تر از سینک توکار می باشد. ولی در هر حال بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

برای نصب سینک روکار لازم است تا سطح کانتر به صورت عرضی برش داده شود تا لبه های سینک بر روی کابینت قرار بگیرد. و در انتها دور دور تا دور سینک باید با چسب اکواریوم یا نوار آب بندی پوشانده شود.

برای نصب سینک توکار ابتدا با توجه به ابعاد سینک، صفحه کابینت برش داده می شود و سپس سینک در داخل آن قرار می گیرد به گونه ای که لبه‌های سینک از سطح کابینت پایین تر باشد. و در انتها بست ها محکم و آب بندی صورت می گیرد. برش سطح کابینت نیاز به دقت بالا دارد و به دلیل ظرافت کار هزینه نصب سینک توکار نسبتا گران است.

 

سینک توکار

 

تفاوت سینک روکار و توکار از نظر کیفیت

 

باید بگوییم که سینک روکار و توکار از نظر کیفیت با هم هیچ تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آنها در نوع شکل ظاهر و نصب ان می باشد. بهتر است در انتخاب سینک بیشتر دقت کنید و از برندهای معتبر آنها را تهیه کنید. زیرا سینک ظرف شویی دائما در مجاورت با آب و رطوبت است و اگر کیفیتی عالی نداشته باشد در دراز مدت شما را با مشکل روبرو می سازد. در هنگام خرید گارانتی را فراموش نکنید!!!

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا