بهترین جای یخچال در آشپزخانه کوچک کجاست؟

بهترین جای یخچال در آشپزخانه کوچک کجاست؟ جاسازی یخچال در کابینت ایده خوبی است؟ جای یخچال در اشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این وسیله یکی از ضرورترین لوازم آشپزخانه است که البته پیدا کردن مکان مناسب برای آن اصلا کار آسانی نیست. بهترین جای یخچال در آشپزخانه نزدیک به در ورودی آشپزخانه می باشد. منابع حرارتی مانند اجاق گاز، رادیاتور و حتی نور مستقیم خورشید می توانند بر بازده انرژی یخچال تأثیر بگذارند و به طور بالقوه طول عمر مفید آن را کوتاه کنند. زیرا هنگامی که یخچال تحت تأثیر گرمای ثابت قرار می گیرد، برای حفظ دمای مناسب داخلی باید بیشتر کار کند. اگر فکر می کنید جای یخچال در اشپزخانه شما مناسب نیست، به شما پیشنهاد می کنم با ما در این مطلب از ایلکا همراه شوید تا بتوانید جای مناسب یخچال در آشپزخانه خود را پیدا کنید.

 

کابینت جای یخچال

 

جای مناسب یخچال در آشپزخانه کوچک کجاست؟

 

1.ورودی اشپزخانه

طراحان داخلی بهترین جای مناسب یخچال در آشپزخانه را ورودی آشپزخانه می دانند. این ایده به ویژه برای صرفه جویی بیشتر در فضای آشپزخانه و بهبود دسترسی به همه افراد در خانه عالی به نظر می رسد. قرار دادن یخچال در کنار درب نیز به شما این امکان را می دهد که سیم ها را از دید عموم دور نگه دارید.

2. جاسازی یخچال در کابینت

شاید برای شما نیز پیش امده باشد که به آشپزخانه ای وارد می شوید ولی نمی توانید یخچال را ببینید. این به این دلیل است که این وسیله به طور کاملا هوشمندانه ای در داخل یک کابینت بزرگ قرار گرفته است. معمولا درآشپزخانه های کوچک مشرف به اتاق نشیمن، فضایی برای یخچال باقی نمی ماند و ما می توانیم از ایده جاسازی یخچال در کابینت استفاده کنیم. به این ترتیب ما هم فضایی برای یخچال و هم یک تقسیم کننده بین دو فضای مختلف خانه ایجاد خواهیم داشت.

 

جای یخچال در کابینت

 

3. در فرورفتگی دیوار

فرورفتگی های دیواری راهی عالی برای قرار دادن وسایل حجیم بدون اجازه ورود آنها به وسط اتاق هستند. جادادن یخچال در آشپزخانه کوچک کمی دشوار است پس اگر آشپزخانه کوچک شما یک حفره در دیوار خود دارد، مطمئنا از اینکه یخچال شما به راحتی در آنجا قرار می گیرد، بسیار خوشحال خواهید شد.

4. زیر کانتر و جزیره آشپزخانه

اگر یک آپارتمان کوچک استودیویی، بدون فضای آشپزخانه جداگانه دارید، بیش از این فضای گرانبها را برای نگهداری یخچال بزرگ هدر ندهید. یخچال های کوچک براحتی در زیر کانتر اپن جزیره و پیشخوان جای می گیرند. این ایده به شما کمک می کند تا تمام نیازهای آشپزخانه خود را در یک مکان نگه دارید و مهمتر اینکه، آپارتمان شما به زیبایی سازماندهی شده، تمیز و جادار نشان داده می شود.

5. فضاهای زاویه دار

گوشه های با شکل عجیب نیازی به هدر دادن فضا ندارند زیرا برای یخچال شما ایده آل هستند. فقط مطمئن شوید که همه چیز را با دقت اندازه گیری کرده اید و سپس  متناسب با فضای خود یخچال مناسب را تهیه کنید.

6. در فضاهای پرت و مرده

شکاف های کوچکی که نمی توانند به راحتی چیزی مفید را در خود جای دهند ، قطعاً می توانند به عنوان مکانی برای یخچال شما مورد استفاده قرار گیرند. شاید لازم باشد کمی فضای کابینت آشپزخانه را قربانی کنید، اما جای نگرانی نیست زیرا همانطور که همه می دانیم، یخچال بسیار مهم است.

 

کابینت جای یخچال

 

در هنگام انتخاب جای یخچال در آشپزخانه این نکات مهم را به خاطر بسپارید!!!

1.اول از همه، مهم است که یخچال را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید زیرا می تواند آن را در تابستان گرم کند. همچنین یخچال را باید دور از اجاق گاز و مایکروویو قرار دهید زیرا گرمای حاصل از انها نیز می تواند به موتور یخچال آسیب بزند. بنابراین قرار دادن یخچال در آشپزخانه مشکلی ایجاد نمی کند تا زمانی که این جزئیات را در نظر داشته باشید.

نکته: اگر ناچار هستید که یخچال خود را در جایی قرار دهید که نور مستقیم خورشید به پشت آن می تابد، بهتر است پنجره آشپزخانه خود را با پرده کلفت بپوشانید تا در طولانی مدت آسیب کمتری به موتور یخچال وارد شود.

 

این مطلب را بخوانید: مدل پردهای جدید آشپزخانه 2021 ,2020 + 6 نکته مهم

 

2. این نکته را فراموش نکنید که بهتر است یخچال خود را در نزدیکی میز غذا خوری یا کانتر آشپزخانه با فضای کافی قرار دهید. این باعث می شود که بارگیری مواد غذایی سریعتر انجام شود و مدت زمان کمتری درب یخچال باز بماند و همچنین هنگام جمع آوری مواد لازم برای تهیه غذا، می توانید به راحتی آنچه لازم است را برداشته و سریع روی میز قرار دهید.

نکته:از آنجا که درب یخچال مانند ماشین ظرفشویی به بیرون باز می شود و این مسیرها را می بندند ، باید به عرض آنها توجه داشته باشید.

 

جا دادن یخچال در آشپزخانه کوچک

 

3. همچنین، از آنجا که یخچال بزرگ و جادار است، فضای زیادی را در آشپزخانه می گیرد و گزینه های ذخیره سازی موجود را کاهش می دهد. اما شما می توانید با افزودن فضای ذخیره سازی در بالای یخچال نهایت استفاده را ببرید. این می تواند یک کابینت دیواری سفارشی یا قفسه باشد.

4. اگر آشپزخانه ای باریک و به صورت گالی دارید، بهتر است یخچال را مستقیماً در جلوی درب ورودی قرار دهید زیرا به این صورت فضای کافی برای شما وجود دارد که بتوانید براحتی و بدون هیچ مزاحمتی، درب یخچال را باز و بسته کنید.

5. تهویه مناسب به کارایی بهتر یخچال کمک می کند و مانع اتلاف برق شده و عمر یخچال را طولانی می کند. پس جای مناسب قرار گیری یخچال، فضایی است که هوا کاملا در اطراف آن در جریان باشد.

 

دیدگاه ها

ارسال نظر شما با موفقیت انجام شد
نام و نظر خود را وارد کنید
گروه تولیدی ایلکا